از سرمایه‌گذاران گردشگری حمایت می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سعی داریم از سفره گسترده گردشگری دنیا در جهت درآمدزایی به اندازه خود سهیم باشیم و هر فردی در این بخش سرمایه‌گذاری کند، مورد حمایت شورای شهر قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در نود و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به در پیش بودن روز گردشگری، یکی از دغدغه‌های شورای شهر را بحث گردشگری دانست و اظهار کرد: در نطق‌ها و جلسات به اهمیت این موصوع پرداخته شده و طرح اصفهان ۲۰۲۰ با همت و حمایت شهرداری برای رونق شهرداری در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در سال ۲۰۱۶ در سراسر جهان هزار و ۳۴۰ میلیارد دلار درآمد گردشگری بود و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر گردشگر در کشورها جابه‌جا شدند با این حال سهم کشور ما چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر گردشگر بوده که درآمد حاصل از آن سه میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار است که به نسبت جهان رقم ناچیزی است.

نصراصفهانی با تاکید بر اینکه در راستای توسعه این صنعت پاک باید همت بیشتری داشته و از این سنت دنیا به اندازه خود سهیم باشیم، افزود: هر فردی در بخش گردشگری اصفهان سرمایه‌گذاری کند، مورد حمایت شورای شهر قرار خواهد گرفت.

حضور اعضای شورای شهر در مدارس

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه با آغاز سال تحصیلی شاهد سرزندگی شهرها باحضور دانش‌آموزان خواهیم بود، خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت، خانواده و وجود الگوهای مناسب، سه رکن یک تمدن هستند که اگر دشمنان به آن هجوم آورند از پای درمی‌آید برای همین است که شاهد هستیم این سه محور مکرر مورد تاخت و تاز قرار می‌گیرد بنابراین باید تلاش کنیم در حد توان خود از این سه محور حفاظت کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۲۰ هزار دانش‌آموز در دوره‌های ابتدائی اول و دوم و متوسطه اول و دوم در اصفهان مشغول به تحصیل خواهند شد، تصریح کرد: آموزش و پرورش در طول تابستان برای سازماندهی مدارس زحمت زیادی را متحمل شدند.

همه نیروهای ذی‌ربط کوشیده‌اند که مهر خوبی را رقم بزنند

نصراصفهانی با تاکید بر اینکه هزینه‌ها در این زمینه، هزینه فایده است و سود از دست رفته تلقی نمی‌شود، ادامه داد: مردم باید به معلمان توجه کرده و فرهنگیان نیز از جایگاه خوبی برخوردار شوند و خود منزلت بخشی رسالت‌های خود را به نحو مطلوب انجام دهند.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی شده که امسال همکاران در شش ناحیه آموزش‌وپرورش حضور داشته باشند و هر گروهی از چند مدرسه بازدید داشته باشند تا بدین گونه دین خود را ادا کنند.

با انجام وظیفه از شهدا تجلیل خواهد شد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: شهدای دفاع مقدس ایثارگرانه از مملکت و ناموس ما دفاع کردند تا در سایه این ایثار زندگی با امنیتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری با رفع مشکلات مردم از فداکاری‌های شهیدان و ایثارگران تجلیل می‌کنند، افزود: شهید باکری قبل از شهادت خود رزمندگان را به سه گروه تقسیم کرد، گروهی از کار خود پشیمان می‌شوند گروهی مشغول فعالیت‌های اقتصادی و گروه دیگری که پس از جنگ خون دل می‌خورند، مقام معظم رهبری درباره این گروه سوم می‌فرمایند: «فتح و نصرت الهی شامل حال آن‌ها خواهد شد.»

تشکیل کمیته معلولان در شورای شهر

وی با بیان اینکه یکی از نابینایان به جهت مشکلی که در یکی از ایستگاه‌های اتوبوس پیش آمده دچار اتفاقی شده که منجر به فوت او شده است، ادامه داد: در جلسه با شهرداری و شورای شهر این قشر مشکلات خود را مطرح کرده و ما درباره اتفاق اخیر از آنان دلجویی کردیم؛ تمام سازمان‌ها باید اهتمام ویژه‌ای برای متناسب‌سازی شهر جهت حضور توانخواهان و جانبازان با هر معلولیتی داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اگر حضور افراد معلول را کمتر شاهد هستیم، به دلیل آن است که شهر مکان مناسبی برای حضور آن‌ها نیست، اضافه کرد: قرار شده کمیته‌ای برای معلولان زیرمجموعه کمیسیون اجتماعی و محیط‌زیست با مشارکت خود آن‌ها ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه چهار میلیارد تومان برای مناسب‌سازی شهر درخصوص معلولان در بودجه اختصاص داده شده است، ادامه داد: این مبلغ برای اصلاح امور کفاف نخواهد کرد؛ از طرفی وضع پیاده‌روها نباید مانعی برای حضور این قشر باشند و لازم است معاونت شهرسازی به این مسئله به‌طور جدی ورود کند.

تشکیل شهرداری ویژه آثار تاریخی

نصراصفهانی با بیان اینکه در اصفهان آثار ارزشمندی را داریم که به آن افتخار کرده و باعث شده اصفهان همانند نگین انگشتری در جهان درخشش داشته باشد، تصریح کرد: در سال‌های گذشته اقدامات خوبی برای حفاظت آثار تاریخی انجام شده اما با توجه به وظیفه سنگینی که داریم لازم است با ساز و کار مشخصی یک شهرداری مختص آثار تاریخی در شهرداری اصفهان تشکیل شود.

وی وظیفه چنین شهرداری را فقط بررسی آثار تاریخی معرفی و خاطرنشان کرد: در میان وظایف شهرداری این امر مورد غفلت قرار می‌گیرد و لازم است در اصفهان در کنار مبالغ عظیمی که برای حفظ میراث تاریخی می‌شود کار ویژه‌ای برای حجم این آثار انجام دهیم.

کد خبر 390410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.