چهار مدرسه جدید در دهاقان بهره‌برداری می‌شود

دهاقان – رئیس اداره آموزش و پرورش دهاقان گفت: در سال تحصیلی جدید چهار مرکز آموزشگاهی جدید به مراکز آموزشی شهرستان اضافه شد.

رجب فرهمندیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از جذب اعتبار ۶۰ میلیارد ریالی برای احداث و تکمیل ۱۷ واحد آموزشی و غیر آموزشی در دهاقان خبر داد و اظهار امیدواری کرد این طرح ها هرچه زود تر به بهره برداری برسد و زمینه رفع نیاز تحصیلی دانش آموزان را فراهم سازد.

وی با اشاره به جذب ۴۰ نیروی استخدامی در واحدهای آموزشی شهرستان، گفت: در چند ماه گذشته سند مالکیت ۱۰ واحد از فضاهای آموزشی و غیر آموزشی متعلق به این اداره گرفته شده و در زمینه استخدام افراد جدید در انتظار مجوزهای لازم از دولت هستیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دهاقان، با اشاره به برگزاری دوره‌های توانمندسازی دانش آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، از راهیابی ۱۴ اثر به مرحله کشوری هشتمین دوره جشنواره نوجوان سالم خبر داد و افزود: اجرای طرح مدارس مروج سلامت نیز در ۲۴ آموزشگاه شهرستان انجام شد و هفت آموزشگاه رتبه‌های برتر را کسب کردند و آموزشگاه‌های این شهرستان موفق به کسب رتبه عالی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مناطق و نواحی استان شدند.

فرهمندیان، با توجه به راه‌اندازی ۹۰ باشگاه کتابخوانی در مدارس شهرستان، گفت: این طرح با مشارکت ۸۴۷ دانش‌آموز انجام شد و سرانه کتاب کتابخانه‌ها نیز از ۹ به ۱۲ ارتقا یافت.

رئیس اداره آموزش و پرورش دهاقان، از برگزاری اردوهای راهیان نور با شرکت ۸۰ دانش آموز خبر داد وخاطر نشان کرد: در سال گذشته سه نفر از دانش آموزان رتبه‌های برتر جشنواره سفیران سلامت را به دست آوردند.

فرهمندیان، با اشاره به لزوم پرداختن به زبان های خارجی، از صدور مجوز راه اندازی سه آموزشگاه علمی وزبان خارجی خبر داد و اظهار کرد: مرکز یادگیری محلی شهر گلشن نیز تاسیس شده است.

وی گفت:جهت دوره‌های سه گانه نهضت سواد آموزش شهرستان یکصد و ۷۷ نفر جذب شدند و دوره های آموزشی را نیز گذراندند.

رئیس اداره آموزش وپرورش شهرستان دهاقان، افزود: آسفالت محوطه ۱۲ واحد آموزشی به مساحت ۱۳هزار مترمربع انجام شد و در حال حاضر پیگیر امور عمرانی و تجهیزات ۱۶ باب واحد آموزشی در حال احداث هستیم تا به زودی این مسائل رفع شود.

فرهمندیان، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذشته ۵۱ نفر از کارکنان این اداره بازنشسته شدند و احکام آنها صادر شد.

وی از جذب ۹۹ درصدی نوآموزان در مراکز پیش دبستانی خبر داد و افزود: در کنکور امسال ۱۲ رتبه سه رقمی دانش آموزان پایه دوازدهم اتفاق افتاد، همچنین نوآموزان نیز رتبه نخست استانی در زمینه سنجش سلامت پیش دبستانی را کسب کردند.

کد خبر 389734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.