آغاز طرح‌های ایمن‌سازی معابر  ارومیه در آستانه سال تحصیلی جدید

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار ارومیه از آغاز عملیات و اقدامات حوزه حمل و نقل و ترافیک برای استقبال از ماه مهر و بازگشایی مدارس خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیروس ذاتی با اعلام این خبر اظهار کرد: از یک هفته گذشته اکیپ‌های خط‌کشی سازمان حمل و نقل و ترافیک اقدام به ایمن‌سازی محیط مقابل مدارس منتهی به معابر اصلی شهر از جمله انواع نوشته‌های احتیاط، مدرسه، آهسته و رنگ‌آمیزی خطوط سرعت‌گیرها و خط‌کشی عابر پیاده کرده است.

وی افزود: علاوه بر این نصب و یا تعمیر چراغ‌های چشمک‌زن و تابلوهای احتیاط از دیگر اقدامات سازمان برای ایمن‌سازی عبور و مرور مقابل مدارس است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار ارومیه در خصوص اهمیت این اقدامات تصریح کرد: براساس آمار اعلام شده از سوی پلیس راهور آسیب‌پذیرترین گروه در تصادفات درون‌شهری کودکان هستند و مجموعه حمل و نقل و ترافیک در این راستا برای کاهش تلفات و آسیب‌های ناشی از تصادفات اقدام به ایمن‌سازی معابر سطح شهر به ویژه معابر منتهی به مدارس کرده است.

ذاتی با بیان اینکه این اقدامات به تنهایی کافی نیست و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود، گفت: ایمن‌سازی معابر به تنهایی نمی‌تواند منجر به کاهش آسیب‌ها و خطرات ناشی از تصادفات شود بلکه باید در زمینه عبور و مرور و آموزش فرهنگ ترافیک فرهنگ‌سازی شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس با باز شدن مدارس برنامه‌های آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس به ویژه در بین دانش‌آموزان دوره اول آغاز خواهد شد و انتظار داریم خانواده‌ها و مسئولان آموزشی و رسانه‌ها در این خصوص ما را یاری کنند.

کد خبر 389213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.