گام سوم ایران حجت را بر اروپایی‌ها تمام کرد

رئیس فراکسیون مقابله با تحریم‌ها مجلس دهم اعتقاد دارد اجرای گام سوم برجامی ایران اتمام حجتی شفاف برای اروپایی ها در راستای دفاع از حقوق قانونی است.

به گزارش ایمنا، محمدعلی پورمختار در خصوص جزئیات و اجرای گام سوم کاهش تعهدات هسته ای از سوی کشورمان، گفت: اجرای این گام در راستای کاهش تعهدات نشان دهنده اراده ایران بر دفاع از حقوق قانونی خودش است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرف های برجام نمی توانند تعهداتشان را اجرایی نکنند و در مقابل درصدد پایبندی کامل ایران به توافقنامه باشند، اظهار کرد: گام سوم برجامی ایران مرحله دیگری از هشدار به کشورهای حاضر در برنامه جامع اقدام مشترک بود.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد که گام های سه گانه جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد اجرای برجام باید متعادل و گام به گام باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: گام های کشورمان در مواجه با برجام مختلف و مرحله ای است از این رو مشاهده می شود همانطور که ایران صبر راهبردی از خودش نشان داد، در رابطه با کاهش تعهدات نیز مرحله به مرحله اقدام می کند تا دشمنان و بدخواهان بهانه ای نداشته باشند.

رئیس فراکسیون مقابله با تحریم‌ها مجلس دهم افزود: همچنان ایران با این اقدامات گام به گام می خواهد اعلام کند طبق فرموده رهبر انقلاب، نسبت به تعهدات بین المللی متعهد و وفادار است و نمی خواهد یکباره برجام را از بین ببرد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئولان و مقامات ایرانی برای تامین منافع ملی و استیفای حقوق مردم از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد، خاطرنشان کرد: رفتار کنونی کشورمان نشان می دهد اگر اروپایی ها به تعهدات بین المللی خود در برجام عمل نکنند، ایران اتمام حجت کرده و در مرحله دیگر شاهد ایجاد محدودیت در نظارت ها خواهیم بود.

پیش از این بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در نشست خبری خود ضمن تشریح گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران، گفته بود: گام سوم کاهش تعهدات برجام  بنا به دستور رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی آغاز شد و اعلام کردند که سازمان انرژی اتمی مکلف است بر اساس نیازهای فنی بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های برجامی فعالیت‌های علمی و پژوهشی هسته‌ای را آغاز کرده و شتاب بخشد.

منبع: خانه ملت

کد خبر 389022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.