انتخابات حق مردم یک کشور است

مشاور عالی دبیر کل حزب ندای ایرانیان گفت: ائتلاف باید بعد از راهیابی نمایندگان به مجلس اجرا شود، یعنی اصلاح طلبان با لیست های خود به مجلس رفته و در بهارستان شروع به یارگیری و تشکیل فراکسیون های ائتلافی کنند.

محمدکیهانی مسئول حزب ندای ایرانیان شعبه اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سیاست ائتلاف از نظر بنده مفید است، اما ائتلاف پس از انتخابات؛ زیرا در انتخابات مجلس دهم ائتلافی موصوف به لیست امید و اصلاح‌طلبان تشکیل شد و افرادی با گرایش های مختلف درون این ائتلاف قرار گرفتند که بخشی از افرادی که در این لیست حضور داشتند بعد از راهیابی به مجلس  مواضع خود را تغییر داده و در مواقعی مقابل لیست امید قرار گرفتند، بنابراین به نظر من سیاست ائتلاف باید بعد از راهیابی نمایندگان به مجلس اجرا شود، یعنی اصلاح طلبان با لیست های خود به مجلس رفته و در بهارستان شروع به یارگیری و تشکیل فراکسیون های ائتلافی کنند.

مشاور عالی دبیر کل حزب ندای ایرانیان ادامه داد: ارزیابی نتایج انتخابات مجلس یازدهم بستگی به میزان حضور مردم دارد و قاعدتاً طیف تندرو اصولگرا سعی در کاهش مشارکت مردم در انتخابات دارد تا آن ها بتوانند با حداقل آرا و با حمایت طرفداران ثابت خود که در هر شرایطی در انتخابات شرکت کرده و آن ها را بر می گزینند به مجلس راه یابند و با توجه به وجود مشکلات حاد اقتصادی در کشور و بروز برخی نارضایتی‌ها، این امر می تواند منجر به کاهش سرمایه اجتماعی انتخابات پیش‌رو شود.

وی تاکید کرد: احزاب و گروه‌ها باید زمینه افزایش مشارکت مردم در انتخابات را فراهم سازند و با چهره هایی در عرصه انتخابات وارد شوند که صرفاً شعار نداده و بتوانند تضمین های لازم را برای تحقق وعده‌های خود ارائه کنند و به نوعی اعتماد مردم را جلب کنند که در قالب مشارکت بالای مردم در انتخابات، مجلس را از دست  تندروها نجات دهند و از طرفی وجه نظام را در عرصه‌های بین‌المللی به واسطه حضور گسترده مردم حفظ کنند.

عضو هیئت مؤسس حزب ندای ایرانیان، خاطرنشان کرد: انتخابات حق مردم یک کشور است و مردم با شرکت در انتخابات از حق خود دفاع می کنند. هر زمانی مردم از حق خود در انتخابات دفاع نکردند، کشور دچار عقب افتادگی شد همانطوری که مجلس هفتم که با عدم اقبال جناح اصلاح طلب و مردم مواجه شد و باعث ورود برخی افراد به مجلس هفتم و تصویب قوانینی شد که اثرات منفی آن تا امروز بر اقتصاد کشور سنگینی می کند.

کیهانی تصریح کرد: بنابراین با بی تفاوتی نمی توان از کنار انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گذشت و باید حق خود را مطالبه کرد و کسانی که حتی اندک قرابتی با افکار ما دارند را انتخاب کرده و مطالبات خود را از طریق این افراد در مجلس شورای اسلامی پیگیری کنیم.

کد خبر 387939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.