تبلیغات پزشکان نیازمند دریافت مجوز از سازمان نظام پزشکی است

دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: هر گونه تبلیغات پزشکان در فضاهای شهری، فضای مجازی و ... نیازمند دریافت مجوز از سازمان نظام پزشکی است.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مصلحی صبح امروز (یکشنبه) در نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سلامت و امنیت دو مولفه اصلی برای ادامه حیات جامعه است، اظهار کرد: از این رو مدیریت شهری و پزشکان در این زمینه نقش تاثیرگذاری دارد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان دارای ۲۴ هزار نفر عضو در سازمان نظام پزشکی است، ادامه داد: ارایه پروانه طبابت و نظارت بر تبلیغات حوزه پزشکی از مهم‌ترین اقدامات نظام پزشکی کشور در کنار ۱۸ وظیفه تعریف شده دیگر است.

دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور با بیان اینکه برخی از افرادی که عضو جامعه پزشکی نیستند وقتی موفق به دریافت مجوز از نظام پزشکی نمی‌شوند ‌به شهرداری‌ها روی آورده و با دریافت فضای تبلیغاتی خود را به جامعه عرضه می‌کنند، ادامه داد: از این رو از شهرداری درخواست داریم در این زمینه با نظام پزشکی همکاری داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش آمار مهاجرت پزشکان از ایران اظهار کرد: دلیل این امر را در سال‌های آینده اعلام می‌کنیم و ضروری است که مسئولان امروز نسبت به این امر توجه داشته باشند.

موزه پزشکی در اصفهان راه‌اندازی شود

همچنین غلامحسین صادقیان، نائب رئیس نظام پزشکی شهرستان اصفهان با بیان اینکه نظام پزشکی اصفهان مجموعه‌ای از پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، ماماها و ... را شامل می‌شود، گفت: در شهرستان اصفهان ۱۲ هزار نفر تحت پوشش نظام پزشکی هستند که حدود شش هزار و ۵۰۰ نفر پزشک عمومی، دو هزار و ۸۰۰ نفر پزشک متخصص و  مابقی دیگر رشته‌های پزشکی است.

وی با بیان اینکه با توجه به نگاه حاکم بر شورای شهر می‌توان شاهد تحولات خوبی در حوزه پزشکی شهر اصفهان داشت، ادامه داد: با توجه به اینکه مدرس ابن سینا در اصفهان واقع است، فرصتی است که با توجه به ظرفیت‌های موجود در این محل می‌توان این مدرس را به موزه پزشکی تبدیل کرد.

نائب رئیس نظام پزشکی شهرستان اصفهان افزود: بیماری‌های صعب‌العلاج در اصفهان رو به افزایش بوده و ضروری است در راستای ترویج فرهنگ سلامت گام برداریم.

وی در ادامه در خصوص ارایه حدمات بهداشتی و پزشکی در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، روستاها و نقاط دور دست گفت: در این مناطق طرح پزشک خانواده اجرا شده و با هزینه ۵۰۰ تومان بیماران ویزیت می‌شوند.

صادقیان در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر صنعت داروسازی اظهار کرد: بیش از ۹۷ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود، تحریم‌ها فرصتی برای رونق صنعت داروسازی کشور است.

وی ادامه داد: متاسفانه در برخی موارد در خصوص نگهداری دارو دچار مشکل هستیم، در این زمینه باید فرهنگسازی شود.

نائب رئیس نظام پزشکی شهرستان اصفهان در خصوص ارایه حدمات بهداشتی و پزشکی در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، روستاها و نقاط دور دست گفت: در این مناطق طرح پزشک خانواده اجرا شده و با هزینه ۵۰۰ تومان بیماران ویزیت می‌شوند.

صادقیان در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر صنعت داروسازی اظهار کرد: بیش از ۹۷ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود، تحریمها فرصتی برای رونق صنعت داروسازی کشور است.

وی ادامه داد: متاسفانه در برخی موارد در خصوص نگهداری دارو دچار مشکل هستیم، در این زمینه باید فرهنگسازی شود.

کد خبر 387053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.