سلامت پوست با ماسک‌های صورت خانگی

برخی افراد برای حفظ سلامت و ظاهر جوان پوست خود به مراکز ارائه‌دهنده خدمات پوست مراجعه می‌کنند. مزایای استفاده از خدمات این مراکز غیرقابل انکار است، اما با کمک بعضی ماسک‌های دست ساز خانگی نیز می‌توان به نتایجی مشابه دست یافت.

به گزارش ایمنا، با استفاده از موادی مانند آووکادو، جو دوسر، عسل، زردچوبه یا موز که در آشپزخانه خود دارید، می‌توانید یک ماسک صورت خانگی تهیه کنید. در ادامه شما را  با چند دستورالعمل ساده برای برطرف‌کردن مشکلات شایع پوستی آشنا می‌کنیم:

ماسک آکنه

آکنه یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی در جهان است. جوش‌ها زمانی شکل می‌گیرد که چربی، سلول‌های مرده پوست و باکتری‌ها موجب مسدود شدن منافذ پوست ‌شود. پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ ممکن است به کشتن باکتری‌های پوست و توقف لکه‌دار شدن آن کمک کند.

مواد تشکیل دهنده:

دو تا سه عدد سفیده تخم مرغ

دستورالعمل:

سفیده تخم مرغ‌ها را از زرده آن جدا کرده و در یک ظرف بریزید. یک گلوله پنبه‌ای را در ظرف فرو برده و سفیده تخم مرغ را روی پوست صورت خود بزنید. اجازه دهید ماسک برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت باقی بماند. سپس، با یک پارچه یا هوله مرطوب پوست صورت خود را پاک کنید و از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک تیرگی پوست

درمان‌های پزشکی می‌تواند به کاهش تیرگی پوست کمک کند، اما به طور معمول گزینه‌هایی پر هزینه است. با استفاده از یک ماسک دست ساز حاوی زردچوبه می‌توانید به بهبود این شرایط و همچنین کاهش التهاب کمک کنید.

مواد تشکیل دهنده:

نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه

یک تا دو قاشق غذاخوری عسل

دستورالعمل:

تمام مواد تشکیل دهنده را در یک ظرف با هم ترکیب کنید تا به شکل خمیر درآید. این خمیر را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک ۱۰ دقیقه به همان حالت باقی بماند، سپس با آب گرم صورت خود را بشویید.

ماسک منافذ مسدود شده پوست

جو دوسر و جوش شیرین از خواص لایه‌برداری برخوردار است که می‌تواند به پاکسازی سلول‌های مرده پوست و بازگشایی منافذ آن کمک کند.

مواد تشکیل دهنده:

دو قاشق چایخوری جو دوسر

یک قاشق چایخوری جوش شیرین

اندکی آب

دستورالعمل:

جو دوسر و جوش شیرین را در یک ظرف با هم ترکیب کنید. به آرامی چند قطره آب به این ترکیب اضافه کنید تا به شکل خمیر درآید. این خمیر را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید و اجازه دهید کاملاً خشک شود. در نهایت، صورت خود را با آب گرم شسته و از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک پوست چرب

پوست چرب زمانی شکل می‌گیرد که منافذ پوست بیش از حد "سبوم" (چربی طبیعی پوست)، تولید می‌کند. چربی اضافه می‌تواند موجب انسداد منافذ پوست و بروز التهاب و آکنه منجر شود. موز می‌تواند به جذب چربی پوست کمک کند.

مواد تشکیل دهنده:

یک عدد موز

۱۰ قطره آبلیمو

یک قاشق چایخوری روغن زیتون

دستورالعمل:

موز را به شکل پوره درآورید. آبلیمو و روغن زیتون را به آن اضافه کرده و ترکیب کنید تا یک خمیر مایع شکل بگیرد. این خمیر را روی صورت خود بمالید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه به همان حالت باقی بماند و سپس صورت خود را با آب گرم شستشو دهید.

ماسک پوست خشک

یک ماسک آبرسان صورت می‌تواند به حفظ رطوبت پوست کمک کند و کدری و خارش آن را کاهش دهد.

مواد تشکیل دهنده:

نصف یک خیار

دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

دستورالعمل:

خیار و ژل آلوئه ورا را در یک دستگاه مخلوط کن با هم ترکیب کنید. خمیر حاصل شده را به آرامی روی پوست صورت خود ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک ۳۰ دقیقه روی صورت باقی بماند و پس از آن، صورت خود را با آب گرم شستشو دهید.

ماسک چین و چروک

مراقبت منظم از پوست صورت، می‌تواند ظهور چین و چروک و خطوط روی پوست را کاهش و به شکل‌گیری پوستی انعطاف پذیرتر و شاداب‌تر کمک کند. برای تولید کلاژن می‌توانید از آووکادو و پودر کاکائو استفاده کنید. عسل نیز می‌تواند به مرطوب کردن و نرمی پوست کمک کند.

مواد تشکیل دهنده:

دو عدد آووکادو

یک قاشق غذاخوری عسل خام

دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو

دستورالعمل:

آووکادو را در یک ظرف به شکل پوره درآورید و پس از آن، عسل و پودر کاکائو را به آن اضافه کنید. این ترکیب را به آرامی روی پوست صورت خود ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت باقی بماند و سپس با آب گرم پوست صورت را شستشو دهید.

منبع: عصر ایران

کد خبر 386955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.