۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
چرا باید هر روز خیار بخوریم؟

مصرف خیار نقش مهمی در محفاظت از بدن انسان در برابر بیماری‌ها، آبرسانی بهتر، کاهش وزن، کاهش قند خون و مقابله با یبوست دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خیار کالری پایینی دارد، اما دارای مقدار زیادی فیبر محلول در آب است. خوردن روزانه این میوه باعث می‌شود که بدن هیدراته بماند. خیار دارای آب فراوان است و کالری پایین آن نیز باعث کاهش وزن می‌شود. همچنین این میوه به دلیل آنزیم‌های زیادی که دارد به هضم مواد پروتئینی کمک کرده و فرآیند هضم را آسان می‌کند. مصرف این میوه از ابتلاء به بیماری‌هایی مانند دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند. خیار حاوی ویتامین‌های B و C، کلسیم و منیزم است که برای بدن خواص بیشماری دارد. در ادامه به بررسی مهمترین فواید مصرف روزانه خیار می‌پردازیم:

محفاظت از بدن در برابر بیماری‌ها

خیار حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است؛ آنتی اکسیدان‌ها مولکول‌هایی هستند که از بدن در برابر آسیب‌های اکسید کننده محافظت می‌کنند. آنتی‌اکسیدان موجود در خیار رادیکال‌های آزاد بدن را که باعث بروز بیماری‌های مزمن و پیری زودرس می‌شود، خنثی می‌کند. آسیب دیدن رادیکال‌های آزاد می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی و ریوی، سرطان و بیماری خود ایمنی شود. شما می‌توانید با خوردن روزانه یک خیار مقدار آنتی اکسیدان بدن خود را افزایش دهید.

آبرسانی بهتر بدن با مصرف خیار

آب در بدن انسان وظایف مهمی مانند تنظیم دمای بدن، متابولیسم، فعالیت‌های فیزیکی و همچنین دفع مواد زائد را بر عهده دارد، اما بسیاری از افراد یا به دلیل فراموش کردن یا مشغله زیاد به مقدار کافی آب نمی‌نوشند. کم‌آبی خطرات جدی برای بدن دارد؛ افراد می‌توانند با مصرف غذاهای آبدار مانند خیار آب بدن خود را تأمین کنند. همه میوه‌ها و سبزیجات حاوی مقدار زیادی آب است. ۹۶ درصد میوه خیار را آب تشکیل داده و مطالعات اخیر نشان داده است که ۴۰ درصدآب مورد نیاز بدن را می‌توان با مصرف میوه‌ها و سبزی جبران کرد.

کاهش وزن با مصرف خیار

خیار دارای مقدار بسیار کمی کالری و فیبر زیاد است؛ بنابراین با خوردن خیار بدون اینکه کالری زیادی وارد بدن خود کنید، احساس سیری می‌کنید. با مصرف روزانه یک خیار فقط ۴۵ کالری، اما مقدار قابل توجهی پروتئین، ویتامین C، ویتامین K، منیزیم، پتاسیم و منگنز وارد بدن خود می‌کنید. مطالعات پژوهشگران نشان می‌دهد که خوردن غذاهای پر آب مانند خیار باعث می‌شود وزن بدن به طور قابل توجهی کاهش پیدا کند.

مصرف خیار و کاهش قند خون

قند خون کنترل نشده باعث به وجود آمدن بیماری دیابت می‌شود. پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند که حتی اگر چنین فردی به دیابت مبتلا نشود، باز هم زیاد بودن قند خون، فشار زیادی بر بدن وارد می‌کند و خطر ابتلاء به این بیماری را افزایش می‌دهد. مطالعات زیاد روی حیوانات نشان می‌دهد که مصرف خیار سطح قند خون بدن را کاهش می‌دهد و همچنین از بدن افراد در برابر بیماری دیابت محافظت می‌کند.

مقابله با یبوست

عوامل زیادی مانند استرس، کم شدن آب بدن و رژیم غذایی نامناسب، باعث بروز یبوست می‌شود. مصرف روزانه یک خیار می‌تواند این مشکل را حل کند، زیرا این میوه دارای آب و فیبر فراوان است که به هضم غذا کمک بسیاری می‌کند. پوست خیار حاوی فیبر نامحلول است که باعث افزایش حجم مدفوع می‌شود و به حرکت راحت‌تر مواد غذایی در دستگاه گوارش و دفع مواد زائد بدن کمک می‌کند.

کد خبر 384988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.