مزایای ورزش‌های مقاومتی برای سالمندان چیست؟

بررسی‌های جدید محققان نشان می‌دهد انجام ورزش‌های مقاومتی، باعث کاهش آسیب‌پذیری فیزیکی، تقویت عضلات و بهبود کیفیت زندگی افراد مسن می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ورزش‌های مقاومتی شامل تمریناتی می‌شود که عضلات شما را وادار به منقبض‌شدن کند. در این نوع تمرینات، معمولا از وزنه به منظور ایجاد انقباض استفاده می‌شود و نتیجه این انقباضات، افزایش توده عضلانی، قدرت، مقاومت و استحکام بدن است. افراد مسن می‌توانند با انجام تمرینات مقاومتی به مزایای بسیار آن مانند بهبود و کنترل بیماری‌های مزمن، کاهش آسیب‌پذیری فیزیکی وافزایش مقاومت، دست پیدا کنند، اما بسیاری از سالمندان از انجام این ورزش‌ها اجتناب می‌کنند.

گروهی از محققان دانشگاه میشیگان در آمریکا، به تازگی مطالعه جدیدی در مورد تاثیر تمرینات مقاومتی بر افراد مسن انجام دادند که به آن ها کمک می‌کند بر ترس و موانع  انجام دادن این تمرینات، غلبه کنند. طی انجام این مطالعه پژوهشگران به این موضوع می‌پردازند که چگونه می‌توان برنامه‌های ورزشی را طبق توانایی افراد مسن، حتی برای افرادی که به پرستار نیاز دارند، تغییر داد.

این تحقیق شامل چهار قسمت است؛ بخش اول متغیرهای مهم برنامه‌های تمرینات مقاومتی افراد مسن را مشخص کرده و نشان می‌دهد چنین برنامه‌هایی باید از اصولی مانند فردی‌سازی، دوره زمانی و ترتیب تمرینات پیروی کند. قسمت دوم تحقیق در مورد سازش‌های فیزیولوژیکی است و دراین مورد توضیح می‌دهد که چگونه یک برنامه طراحی‌شده خوب می‌تواند با معضل پیری مقابله کند و باعث بروز تغییراتی در ماهیچه‌های اسکلتی و افزایش قدرت ماهیچه‌ها شود. همچنین این بخش از مطالعه نقش عصب‌ها، سیستم‌های ماهیچه‌ای و هورمون‌ها را شرح می‌دهد.

قسمت سوم گزارش به مزایای کاربردی تمرینات قدرتی برای افراد مسن‌ اشاره می‌کند. برای مثال، ورزش‌کردن افراد مسن طبق یک برنامه ورزشی خوب، می‌تواند مقاومت آن‌ها را نسبت به آسیب‌ها و حوادث فجیع مانند زمین‌خوردن، بهبود بخشد. بخش چهارم نیز به نحوه نوشتن یک برنامه مناسب برای افرادی که به بیماری‌های مزمن مانند کم‌ماهیچگی و از دست‌دادن توده عضلانی مبتلا هستند، اشاره می‌کند.

یافته‌های جدید محققان آمریکایی نشان می‌دهد انجام‌ تمرینات ورزشی مقاومتی، مزایای سلامتی زیادی برای افراد مسن دارد و می‌تواند با مشکلاتی مانند ضعف ماهیچه‌ها، کم‌ماهیچگی، ناتوانی‌های جسمی، بیماری‌های مزمن و حتی مرگ زودرس مقابله کند.

نتایج این مطالعه در مجله Strength and Conditioning Research منتشر شده است.

کد خبر 384255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.