برای مقابله با افسردگی چه بخوریم؟

بررسی‌های محققان نشان داده است ویتامین D می‌تواند به اندازه داروهای ضدافسردگی، در مقابله با علائم این بیماری مؤثر عمل کند.

به گزارش ایمنا، زمانی که فردی دچار افسردگی می‌شود، احساس تنهایی کرده و اینگونه به نظر می‌رسد که دیگران شرایط او را درک نمی‌کنند. داروهایی که برای درمان افسردگی تجویز می‌شود نیز ممکن است با عوارض جانبی همراه باشد. مواردی مانند افزایش وزن، بی‌خوابی، یبوست و دوبینی از علائم ناخوشایند افسردگی است. خبر خوب اینکه بعضی مکمل‌های غذایی می‌تواند به طور طبیعی، نشانه‌های این بیماری را کاهش دهد و به فرد بیمار برای در اختیار گرفتن دوباره کنترل زندگی، کمک کند. در ادامه شما را با مکمل‌های ضدافسردگی آشنا می‌کنیم:

اسیدهای چرب امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ فواید زیادی دارد و نقش آن‌ها در مقابله با بسیاری مشکلات سلامت از نظر علمی تأیید شده است؛ این مساله درباره افسردگی نیز صادق است. اسیدهای چرب امگا ۳ همانند آنچه در روغن ماهی یافت می‌شود، به بهبود و تقویت عملکرد مغز کمک کرده و التهاب مغز را کاهش می‌دهد.

پروبیوتیک‌ها

آیا می‌دانستید که سلامت روده شما ارتباط مستقیمی با سلامت مغز و اختلالاتی نظیر افسردگی دارد. بر همین اساس بازگرداندن وضعیت سلامت مطلوب روده برای غلبه بر افسردگی، دارای اهمیت است. برای تحقق این هدف، افزایش مصرف پروبیوتیک‌ها در غذاهای روزانه، یکی از روش‌های مفید است. پروبیوتیک‌ها نقش موثری در افزایش جمعیت باکتری‌های خوب روده  دارد؛ این باکتری‌ها در گوارش غذا، تقویت سیستم ایمنی و حتی کنترل قند خون موثر است. 

ویتامین

ویتامین D که به نام ویتامین آفتاب نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از مکمل‌هایی است که می‌تواند علائم افسردگی را کاهش دهد. زمانی که پوست بدن انسان در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، ویتامین D به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود. مطالعات نشان داده‌ است که این ماده مغذی می‌تواند به اندازه داروهای ضدافسردگی، در مقابله با علائم این بیماری مؤثر عمل کند.

 B کمپلکس

ویتامین‌های B بیشتر به واسطه توانایی خود در تقویت سطوح انرژی شناخته شده است و  برای عملکرد مطلوب مغز نیز اهمیت دارد، به گونه‌ای که سطوح پایین این مواد مغذی با افسردگی پیوند خورده است. ویتامین B۱۲ و اسید فولیک، مهم‌ترین اعضای خانواده ویتامین B برای مقابله با افسردگی است، اما شما می‌توانید از مکمل‌های B کمپلکس با کیفیت بالا نیز استفاده کنید.

جینسنگ

جینسنگ (Ginseng)، یک گیاه دارویی است که قرن‌ها در پزشکی سنتی چینی مورد استفاده قرار گرفته و توانایی خود را در کنترل افسردگی و استرس نشان داده است. مخمر "سنت جان"، یکی دیگر از گیاهان دارویی است که در مقابله با افسردگی مفید بوده، به اندازه داروهای شایع ضد افسردگی موثر است و عوارض جانبی کمتری نسبت به داروهای شیمیایی دارد.

منبع: عصر ایران

کد خبر 383159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.