فواید مصرف روزانه سالاد چیست؟

مصرف روزانه سالاد فوایدی مانند کاهش وزن و سلامت دستگاه گوارش دارد و باعث ایجاد حس شادابی و سرزندگی در افراد می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مصرف سالاد مزایای بسیاری برای سلامتی افراد دارد، اما چنانچه در تهیه آن از موادی نظیر سس چرب یا پنیر غنی‌شده استفاده شود، می‌تواند  مشکلاتی را برای آن‌ها به وجود آورد. در ادامه به بیان فواید مصرف روزانه سالاد می‌پردازیم:

بهبود هضم غذا و سلامتی روده

بیشترین مواد غذایی سالاد را کاهو و سبزیجات تشکیل می‌دهد که دارای فیبر سالم است؛ هرچند بدن انسان فیبر را هضم و جذب نمی‌کند، اما فیبر، بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم است. این ماده مغذی به شما کمک می‌کند احساس سیری کرده و در  هر وعده غذایی کالری کمتری مصرف کنید. فیبرها به دو دسته‌ قابل حل و غیرقابل حل تقسیم می‌شوند. فیبر قابل حل، هضم می‌شود و ماده ضخیمی تولید می‌کند که غذا را به سمت دستگاه گوارش هدایت می‌کند. از طرف دیگر، فیبر غیر قابل حل، توسط بدن هضم نمی‌شود، اما ماده بسیار سودمندی برای باکتری‌های مفیدی است که در "بیوم" روده قرار دارند؛ هضم غذا بدون وجود باکتری‌های مفید به خوبی صورت نمی‌گیرد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

مصرف سبزیجات و میوه‌های تازه، خطر ابتلا به امراض مختلف را کاهش می‌دهد. یک رژیم غذایی سرشار از مواد غذایی مانند گوجه، هویج، لوبیا، نخود فرنگی، فلفل، سیب، گلابی و توت فرنگی می‌تواند از بدن افراد در برابر بیماری‌هایی مانند سرطان سر و گردن، حتی در افرادی که مشروبات الکلی و سیگار مصرف می‌کنند، محفاظت ‌کند.

حس جوانی و سرزندگی

مواد تشکیل‌دهنده سالاد دارای مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان مانند ویتامین C و E، لیکوپن، اسید فولیک و بتاکاروتن است. آنتی‌اکسیدان‌ها از آسیب سلولی جلوگیری کرده و باعث می‌شود افراد جوان‌تر به نظر برسند. آسیب رادیکال‌های آزاد می‌تواند در هر قسمت از بدنتان رخ دهد، اما تنها روی بافت پوست قابل رویت است. ویتامین C موجود در سالاد برای شفافیت پوست بسیار مفید است و نقش مهمی در ایجاد حس شادابی و سرزندگی دارد.

کاهش وزن

مطالعات اخیر نشان می‌دهد آغاز کردن وعده غذایی با سالاد به افراد احساس سیری می‌دهد و باعث می‌شود کالری کمتری مصرف کنند. همچنین در صورتی که هدف از خوردن سالاد، کاهش وزن باشد، می‌توان سالاد را جایگزین یک وعده اصلی غذایی کرد. برای تامین انرژی توصیه می‌شود افراد گوشت کم چرب مانند مرغ یا ماهی و انواع لوبیا را به سالاد خود اضافه کنند. از دیگر فواید مصرف سالاد، دریافت چربی‌های مفید شامل روغن زیتون است. چربی‌های سالم اشباع نشده، سطح کلسترول بدن را بهبود می‌بخشد و به بدن افراد در  جذب  گیاه‌مغذی‌های (فیتوکمیکال‌) با ارزشی مانند لیکوپن موجود در گوجه و لوتئین سبزیجات سبز کمک می‌کند.

کد خبر 382327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.