درمان طبیعی عصبانیت/ شانه درد و عارضه جراحی گردن

ممنوعیت مصرف خودسرانه داروهای آرام‌بخش، تاثیرات پنهان پنج ماده غذایی در افزایش کلسترول بد، شانه درد و عارضه جراحی گردن، هشدار در مورد درمان آنفلوآنزا با آنتی‌بیوتیک‌ها و درمان طبیعی برای عصبانیت را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران، گفت: آسیب به اعصاب مشکلی است که در برخی موارد بعد از انجام جراحی‌های ناحیه گردن ظاهر می‌شود.

مرتضی نخعی، اظهار کرد: یکی از مشکلات شایعی که با آن برخورد می‌کنیم آسیب عصب جمجمه‌ای شماره ۱۱ یا همان عصب اکسسوری است که اغلب در اثر جراحی های انجام شده در ناحیه خلفی گردن مثل جراحی تومورهای پیشرفته تیروئید یا جراحی برداشتن غده از این ناحیه دچار آسیب می شود.

این جراح شانه و آرنج، با تاکید به اینکه آسیب این عصب در ۳ تا ۸ درصد از جراحی های ناحیه خلفی گردن پایین تر از لاله گوش اتفاق می افتد، گفت: این آسیب اغلب به صورت درد و بعد از آن با ضعف در بالا آوردن شانه نمود پیدا می‌کند و به مرور زمان باعث می شود عضلات بین گردن و کتف از بین رفته و توانایی خود را از دست بدهند؛ این اختلال بعد از وقوع افتادگی شانه، ضعف عضلات این ناحیه و کاهش توانایی حرکتی شانه را به همراه دارد.

نخعی تصریح کرد: آسیب این عصب به صورت کشیدگی یا پارگی نمود پیدا می‌کند؛ اگر بیمار پس از طی کردن حدود ۲ ماه درمان بهبود پیدا نکند احتمال بروز پارگی افزایش پیدا می‌کند اما اگر بهبود یافت نیازی به جراحی نیست؛ انجام تست‌هایی مثل نوار عصبی ما را در این امر کمک می‌کند.

وی گفت: اگر تاخیر در درمان بیش از ۵ یا ۶ ماه طول بکشد عضلات ناحیه شانه از بین رفته و فرد به جراحی‌های دشوار تری نیاز پیدا می‌کند؛ اگر فردی بعد از انجام جراحی‌های ناحیه خلفی گردن احساس درد و کاهش توانایی در حرکت را در ناحیه شانه احساس کرد باید برای انجام بررسی‌های بیشتر به یک ارتوپد مراجعه کند.

هشدار در مورد درمان آنفلوآنزا با آنتی‌بیوتیک‌ها

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که با مصرف داروهای آنتی بیوتیک احتمال اینکه آنفلوآنزای خفیف به نوع کشنده آن تبدیل شود، افزایش پیدا می‌کند.

مصرف داروهای آنتی بیوتیک با بروز نشانه‌های اولیه بیماری آنفلوآنزا می‌تواند احتمال اینکه نوع خفیف این بیماری به نوع کشنده آن تبدیل شود، افزایش پیدا کند.

باکتری‌های موجود در روده ابتدا به سیستم ایمنی کمک می‌کنند تا به علائم اولیه ویروس‌ها که به ریه حمله کرده واکنش نشان دهد و با عفونت مقابله کند.

متخصصان انگلیسی اظهار کردند: آزمایشات انجام شده روی موش‌های آلوده به ویروس آنفلوآنزا نشان داد احتمال اینکه آن‌ها پس از دریافت یک دوره از آنتی بیوتیک تلف شوند نسبت به موش‌هایی که به تنهایی و بدون دریافت دارو با بیماری مقابله کرده‌اند، سه برابر بیشتر است.

به گفته متخصصان یافته‌های بدست آمده شواهد بیشتری ارائه می‌دهد که داروهای آنتی بیوتیک نباید به سرعت تجویز شده یا مصرف شوند.

سیستم سلامت در تمام نقاط جهان با چالش تهدید فزاینده مقاومت آنتی بیوتیکی روبه‌روست که موجب شده داروها وارد "دوره‌ای تاریک" شده و بیماری‌ها و جراحت‌های ساده به عاملی کشنده تبدیل شوند.

تاثیرات پنهان ۵ ماده غذایی در افزایش کلسترول بد!

زمانی که شما مقادیر بیشماری از چربی ها را دریافت می کنید، خود را در معرض خطر ابتلا به هیپوکلسترولمی یا همان تجمع پلاک در شریان ها قرار خواهید داد.

لیپوپروتئین با چگالی پایین یا همان ال دی ال نوعی چربی است که به عنوان قاتل خاموش هم شناخته شده است. وقتی سطح کلسترول ال دی ال بالاتر از ۱۳۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد، شما در معرض ابتلا به هیپو کلسترولمی خواهید بود. البته این خطر زمانی تشدید می شود که سطح کلسترول خوب یا همان اچ دی ال نیز در مردان کمتر از ۳۵ میلی گرم در دسی لیتر و در زنان کمتر از ۴۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد.

علائم بالینی کلسترول بالا در هر فرد می تواند متفاوت باشد با این حال احساس سنگینی یا سوء هاضمه، خستگی، یبوست، بوی بد دهان، التهاب در اندام ها، سرماخوردگی های پی درپی، سردرد، بینایی تار و درد قفسه سینه از علائم واضح افزایش کلسترول بد هستند.

در این میان، شما ممکن است از تاثیرات برخی مواد غذایی بر افزایش کلسترول بد خون بی خبر باشید:

لبنیات پرچرب: محصولاتی از قبیل شیر غلیظ شده، کره و مارگارین و ... سرشار از چربی های اشباع هستند و در کسانی که کلسترول بد آنها بالاست، مصرف این نوع محصولات باید به طور کامل متوقف شود. به جای لبنیات پرچرب، شما می توانید محصولات گیاهی مانند شیر بادام و شیر سویا، شیر نارگیل، و یا لبنیات کم چرب یا بدون چربی را به رژیم روزانه خود اضافه کنید.

گوشت قرمز: از مصرف گوشت‌ های چرب بپرهیزید. به جای گوشت قرمز مصرف گوشت ‌های سفید مانند گوشت مرغ و بوقلمون را وارد رژیم تان کنید. توجه داشته باشید که پوست این گوشت ‌ها را بکنید. ماهی بخورید. ماهی آزاد، تن یا ساردین، سالمون و قزل آلا بهترین گزینه ‌اند. این ماهی ‌ها چرب هستند اما چربی آنها مانند گردو یا بذر کتان مفید است.

مواد غذایی آماده و صنعتی: بیشتر غذاهای آماده و صنعتی به خصوص آن ‌هایی که گرم می ‌شوند، با روغن‌های هیدروژنه و اسیدهای چرب ترانس تهیه و باعث افزایش کلسترول بد خون خواهد شد. از مصرف مواد غذایی خیلی چرب و خیلی شیرین و به ویژه آن ‌هایی که حاوی روغن‌ های هیدروژنه هستند بپرهیزید.

قندهای تصفیه شده و نشاسته: قندها و کربوهیدرات ‌های های تصفیه شده مانند برنج سفید، نان ‌ها و پاستاهای تهیه شده از آرد سفید میزان کلسترول خوب خون را کاهش می ‌دهند. برای شما که کلسترول خونتان بالاست توصیه می ‌شود از مصرف این مواد غذایی بپرهیزید. شما باید نان‌ های سبوس ‌دار و غلات کامل مانند کینوا، برنج قهوه ای، جوی دو سر و ماکارونی با گندم کامل مصرف کنید.

کره: کره، مایونز، مارگارین ‌ها حاوی میزان زیادی چربی هستند، با این حال روغن ‌هایی مانند روغن زیتون، روغن کانولا حاوی چربی‌های سالمی هستند که قلب شما را در وضعیت بهتری نگه می‌دارند. در هر صورت از مصرف بیش از حد مواد غذایی چرب بپرهیزید.

مصرف خودسرانه داروهای آرام‌بخش ممنوع!

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مصرف خودسرانه داروهای آرام‌بخش ممنوع است و می‌تواند آثر سوء بر روی حافظه بگذارد.

معصومه مبینی اظهار کرد: زندگی در شهرها با استرس و انواع نگرانی‌ها همراه است و به همین دلیل بسیاری از افراد برای رفع نگرانی‌ها و استرس‌های خود اقدام به مصرف خودسرانه داروی آرام‌بخش می‌کنند.

وی افزود: مصرف خودسرانه داروهای آرام‌بخش می‌تواند آثار سوء بر روی حافظه بگذارد. همه داروهای آرام‌بخش بر روی حافظه تأثیر می‌گذارند و متأسفانه مصرف این داروها می‌تواند سبب تحریک مغز شده و عوارض جانبی بر روی مغز و قلب بگذارد.


استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأکید کرد:‌  داروهای آرام‌بخش بیماری‌های روانی را نیز تشدید کرده و نه‌تنها پس از مدتی فرد را آرام نمی‌کند بلکه مشکلات روانی وی را بیشتر می‌کند.

مبینی با اشاره به اینکه مصرف این داروها باید با دوز مشخص مصرف شود خاطرنشان کرد: مصرف خودسرانه داروهای آرام‌بخش بسیار خطرناک بوده و باید از آن اجتناب کرد.

درمان طبیعی برای عصبانیت

عصبانیت حالتی است که می‌تواند همراه با علائم نگرانی، استرس، تحریک پذیری و حتی ضربان بالای قلب همراه باشد. اگر اغلب از این حالت رنج می‌برید، خبر خوشی که باید بشنوید این است که با برخی از روش‌های طبیعی می‌توانید عصبانیت خود را درمان کنید.

این ۷ درمان خانگی به کمک گیاهان انجام می‌شود و می‌توانند به کنترل عصبانیت شما کمک کنند. به این ترتیب می‌توانید با آرامش بیشتری زندگی کنید، استراحت بهتری داشته باشید و انرژی خود را برای چیزهایی صرف کنید که برایتان بدون دردسر و سالم هستند.

اسطوخودوس

اسطوخودوس گیاهی است که از زمان‌های قدیمی برای آرامش بخشیدن به کار برده می‌شود. در واقع مردم آن را به وان داغ حمام اضافه می‌کردند تا هم از عطر خوش آن لذت ببرند و هم از خصوصیاتش بهره‌مند شوند. شما می‌توانید بسته‌های کوچکی را با استفاده از یک پارچه نازک و نفوذپذیر آماده کرده و درون آن را با گل‌های اسطوخودوس پر کنید. حال این بسته‌ها را درون بالشت یا درون آب وان قرار دهید. همچنین می‌توانید اسانس روغنی اسطوخودوس را بخرید تا راحت‌تر و در روش‌های مرسوم‌تر از آن استفاده کنید.

ریحان

ریحان گیاه بسیار معطری است که اغلب برای پخت و پز مورد استفاده قرار می‌گیرد و با خصوصیات گوارشی و هضمی که دارد، شناخته می‌شود. این گیاه برای افرادی که در زمان عصبانیت به معده درد دچار می‌شوند، مفید خواهد بود. این حالت معمولا در موقعیت‌های استرس آور به وجود می‌آید. می‌توانید ریحان را به صورت دمنوش گیاهی مصرف کنید یا در روش ساده‌تر برگ‌های تازه و خام آن را در سالاد، سس، چاشنی و خامه مورد استفاده قرار دهید. البته می‌توانید سس پستو را با استفاده از ریحان آماده کرده و حتی آن را درون فریزر نگهداری کنید.

ترنج یا برگاموت

اسانس روغنی ترنج که در تهیه عطرها به کار برده می‌شود، از پوسته تنه درخت نارنج به دست می‌آید. به همین دلیل رایحه تازه و خوش مرکبات موجود در آن به احساس شادی و تندرستی شما کمک می‌کند. این اسانس روغنی با روش طبیعی به مبارزه با عصبانیت خفیف کمک می‌کند. اگر رایحه این گیاه را دوست داشته باشید، می‌توانید آن را به عنوان عطر روزانه خود استفاده کرده یا آن را به نرم کننده لباس و خوشبوکننده هوای خانه اضافه کنید.

اورگانو

اورگانو با وجود آنکه در اصل تنها در حوضه مدیترانه‌ای رشد می‌کند، نوعی ادویه و چاشنی محبوب در سراسر دنیا محسوب می‌شود. در پزشکی باستانی، اورگانو بیشتر از هر روش دیگری برای درمان گوارش و هضم غذا و همچنین به عنوان آنتی بیوتیک طبیعی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

امروزه این گیاه در بسیاری از کشورها مصرف می‌شود چرا که عطر و طعم فوق العاده‌ای به غذا اضافه می‌کند، ولی دیگر مصرف آن در پزشکی چندان رایج نیست. دمنوش اورگانو یک درمان طبیعی برای تسکین عصبانیت، نگرانی و استرس به صورت تدریجی و بدون عوارض به شمار می‌رود.

اگر بخواهید اسانس روغنی آن را به کار ببرید، می‌توانید اروگانو را با روغن اسطوخودوس ترکیب کنید تا تاثیرات آرامش بخش خود را افزایش دهد.

پرتقال

میوه پرتقال با عطر خوش، شیرین و تازه‌ای که دارد یکی از روش‌های درمانی طبیعی برای عصبانیت محسوب می‌شود. در حقیقت میوه‌های مرکبات به طور کلی برای این احساس مفید هستند. پیشنهاد می‌شود از پوست پرتقال که دارای مواد مغذی بسیار بوده و بسیار معطر است، استفاده کنید.

می‌توانید با این میوه دمنوش گیاهی، آبمیوه یا اسموتی تهیه کنید. همچنین می‌توانید پوست پرتقال را رنده کرده و آن را در فریزر قرار دهید تا در زمان نیاز، در دسترستان باشد.

بابونه

چای بابونه همیشه یکی از گزینه‌های خوب برای زمانی است که احساس عصبانیت می‌کنید و درمان دیگری برای آن در دست ندارید. این دمنوش گیاهی بسیار آرامش بخش است و در عین حال می‌تواند دردهای خفیف را هم از بین ببرد؛ بنابراین این پیشنهاد فوق العاده را همیشه درون کیف خود نگهداری کنید.

همچنین می‌توانید اسانس روغنی بابونه را به عنوان خوشبوکننده خانگی هم به کار ببرید. اگر آن را با دیگر روغن‌های گیاهی مانند نارگیل، بادام، زیتون، کنجد یا جوجوبا ترکیب کنید، می‌توانید این ماده را به عنوان روغن ماساژ و برای افزایش آرامش و ریلکسیشن استفاده کنید.

گلپر

گلپر (سنبل ختایی) دارای خواص گوارشی و آرامش بخش است. برای این منظور باید مطمئن باشید که از گونه چینی آن با نام Angelica sinensis استفاده می‌کنید که دارای خواص پزشکی باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ریشه‌های این گیاه در هند برای درمان بیماری‌های عصبی مانند صرع مورد استفاده قرار می‌گرفته است. خصوصیات تسکین دهنده گلپر چینی برای درمان عصبانیت، نگرانی، استرس، بی خوابی و حتی میگرن مفید خواهد بود.

اگر می‌خواهید قدرت این گیاه را افزایش دهید، دمنوش گلپر چینی را با بابونه و پوست پرتقال تهیه کنید. همچنین اگر دمنوش خود را با عسل طبیعی شیرین کنید، اثرات آرامش بخشی بیشتری به دست می‌آورید.

کد خبر 381216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.