رقابت پارکورکاران در جشنواره زاینده‌رود

مسئول کمیته پارکور اصفهان از برگزاری مسابقات حرفه‌ای این رشته در جشنواره زاینده‌رود خبر داد.

داوود فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پارکور در میان مردم به ویژه جوانان بسیار محبوب است و بسیاری از آن ها علاقه‌مند هستند که در این حوزه فعالیت کنند.

وی با اشاره به مشکلاتی که ورزش پارکور با آن مواجه است، افزود: پارکور به دلیل منافع  شخصی به اسم‌های متفاوت و تحت حمایت‌های مختلف قرار گرفت، به طور مثال اعلام شد که پارکور باید زیر نظر کمیته ژیمناستیک باشد، اما ورزشکاران این رشته با این عمل کاملا مخالف بودند. البته هم اکنون هیئت انجمن‌های ورزشی، پارکور را تحت حمایت خود قرار داده است و با این کار توانسته که وضعیت پارکور را بهتر کند.

مسئول کمیته پارکور استان اصفهان اظهار کرد: برنامه‌های ما برای جشنواره  زاینده رود برگزاری مسابقاتی بین پارکورکاران است.  این مسابقات در سطح حرفه‌ای در محیط باز و در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

فتحی اعلام کرد: تعداد زیادی از افراد در رشته پارکور فعالیت می کنند، به گونه ای که در سالن های تمرین ما بیشتر از ۳۵ ورزشکار وجود دارد؛ در میان این ورزشکاران پنج نفر به شکل حرفه ای تمرین می‌کنند.

وی اضافه کرد: اوایل، پارکور در محیط های باز انجام می شد ولی امنیت کافی وجود نداشت و مربیان این رشته توانستند که با استفاده از وسایل استاندارد و ایمن ورزش پارکور را به سالن‌ها ببرند.

مسئول کمیته پارکور اصفهان ادامه داد: سال ۹۵-۹۶ بهترین دوران پارکور اصفهان بود که ما زیر نظر انجمن هیئت های ورزشی در مسابقات شرکت کردیم و توانستیم مقام‌های زیادی کسب کنیم.

کد خبر 379812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.