از بین بردن جوش صورت با سرکه سیب / سرطان درمان شدنی است

صبحانه مناسب و سلامت جسمی، شیرمادرعامل تقویت سیستم ایمنی نوزاد در مقابل عفونت ها، از بین بردن جوش صورت با سرکه سیب، پنج نوشیدنی برای خواب راحت و قابل درمان بودن سرطان های رایج را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ تیمی از محققان بین المللی دریافتند شیر سینه مادر می تواند عامل حفاظتی در مقابله با عفونت های بلندمدت در طول زندگی باشد.

نتایج یک مطالعه نشان می دهد موش های نوزادی که با شیر مادری تغذیه شدند که قبل از بارداری مبتلا به عفونت بود در طول زندگی در مقابل این عفونت مصون بودند.

قبلاً این باور وجود داشت که ایمنی در مقابل بیماری ها از مادر به نوزاد منتقل می شود اما فقط محدود به همان دوره شیردهی است و این ایمنی از طریق پروتئین های مادر نظیر آنتی بادی ها منتقل می شود.

«ویلیام هورسنل»، عضو تیم تحقیق از دانشگاه بیرمینگام، در این باره می گوید: «این اولین بار است که اثبات می شود عفونت قبل از بارداری می تواند ایمنی سلولی بلندمدت را به نوزاد منتقل نماید

محققان عنوان می کنند این تاثیر از طریق سلول های موجود در شیر مادر به نوزاد منتقل می شود و مربوط به پروتئین های نظیر آنتی بادی ها نیست.

به گفته محققان، این یافته می تواند منجر به تولید واکسن های جدیدی شود که امکان انتقال مصونیت بلندمدت را به کودکان فراهم می سازد.

صبحانه ای که باعث کالری سوزی در تمام روز می شود

 صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم است که با انتخاب یک صبحانه مناسب به سلامت جسمی و کاهش وزن خود کمک کنید.

تاکنون همه ما در مورد اهمیت صبحانه زیاد شنیده ایم و می‌دانیم که صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است. تحقیقات نشان داده اند که سوخت رسانی به بدن قبل از اینکه از خانه بیرون بیایید می‌تواند به بازدهی بهتر در طول روز کمک کند و حتی در برخی موارد به کاهش وزن هم کمک می‌کند.

اما مراقب باشید، صبحانه انتخابی شما ممکن است باعث چاقی شما شود. خوردن شکلات یا کیکی که سرشار از قند فراوان است می‌تواند باعث افزایش دور کمر شما شود. دکتر جنیفر استگ Jennifer Stagg جو دو سر یا اوتمیل را برای صبحانه توصیه می‌کند. یک کاسه جو دو سر حاوی مقدار زیادی پروتئین سالم و فیبر است و بافت این غذا طوریست که باید به طور کامل جویده شده و به همین دلیل به آهسته غذا خوردن کمک می‌کند.

زمانی که بدن این کربوهیدرات‌ها را به انرژی تبدیل می‌کند، متابولیسم بدن با ظرفیت کامل انجام می‌شود و در این فرایند کالری سوزی نیز انجام می‌شود. این فرایند به کاهش وزن کمک زیادی می‌کند.

این تمام مزیت‌های جو دو سر نیست. دکتر استگ در این باره می‌گوید: افرادی که کربوهیدرات خوب مانند جو دوسر می‌خورند، انرژی بیشتری دارند، قند کمتری مصرف می‌کنند، در کاهش وزن موفق‌تر هستند و حتی حرکات روده آن‌ها منظم‌تر خواهد بود.

مقداری جو دوسر بدون افزودنی و اشباع نشده را با مقداری میوه تازه یا آجیل مخلوط کنید. این یک صبحانه سالم و فوق العاده اس

جوش صورت را با سرکه سیب از بین ببرید

برخی مواد تخمیری به دلیل دارا بودن مواد طبیعی می‌توانند به درمان آکنه و سلامت پوست کمک کنند.


سرکه سیب یکی از محصولات تخمیری حاصل از سیب است که خواصی متعدد برای سلامت بدن دارد.

از جمله مهم‌ترین خواص سرکه سیب می‌توان به کاهش قند خون، کاهش وزن و کاهش خطر سرطان اشاره کرد، همچنین برخی مدعیند سرکه سیب می‌تواند به کاهش آکنه و جوش صورت کمک کند.

حذف باکتری‌ها به کمک سرکه سیب

سرکه ماده‌ای شناخته شده‌ است که می‌تواند انواع باکتری‌ها و ویروس‌ها را از بین ببرد؛ در واقع ۹۰ درصد باکتری‌ها و ۹۵ درصد ویروس‌ها از طریق سرکه از بین خواهند رفت، بر اساس مطالعات انجام شده باکتری پروپیونی باکتریوم که عامل جوش صورت محسوب می‌شود، از طریق سرکه سیب کاهش پیدا می‌کند.

سرکه سیب حاوی استیک، سیتریک، لاکتیک و ساسنیک اسید است که می‌تواند عامل جوش صورت را به طور کلی از بین ببرد؛ در مطالعه‌ای بر روی ۲۲ نفر، لوسیون لاکتیک اسید به مدت یک‌سال به میزان ۲ بار در روز استفاده شد و نتایج حاصله کاهش قابل ملاحظه میزان جوش صورت را در این افراد نشان داد؛ بر این اساس پیش بینی می‌شود سرکه سیبب به دلیل کنترل باکتری‌های پوست می‌تواند برای حذف آکنه موثر باشد.

اما و اگرهای استفاده از سرکه سیب برای پوست صورت

سرکه سیب به دلیل خاصیت اسیدیته بالا، در صورت قرار گرفتن به طور مستقل روی پوست به سوزش منجر می‌شود، البته این عوارض در مواجه طولانی مدت با سرکه سیب به وجود خواهد آمد و در کوتاه مدت چنین شرایطی کمتر ایجاد می‌شود؛ بدین ترتیب برای استفاده از خاصیت درمانی سرکه سیب آن را به میزان کم و به طور رقیق شده با آب مورد مصرف کنید.

کاهش اسکار پوست به کمک سرکه

سرکه سیب به دلیل دارا بودن اسیدهای ارگانیک می‌تواند برای حفظ سلامت پوست موثر باشد، این ماده علاوه بر خاصیت درمانی برای رفع جوش می‌تواند تغییر رنگ و اسکار را هم از بین ببرد، پلینگ شیمیایی به کمک ساسنیک اسید التهابات پوستی ناشی از عالم آکنه را کاهش می‌دهد و همچنین لاکتیک اسید موجود در سرکه بافت پوست را ارتقا داده و باعث بهبود تظاهر رنگ دانه‌های پوستی می‌شود.


چطور از سرکه سیب برای درمان آکنه استفاده کنیم


سرکه به دلیل خاصیت اسیدیته بالا باید با ملاحظاتی خاصی روی پوست استفاده شود تا ضمن دارا بودن آثار درمانی از عوارض جانبی جلوگیری شود؛ برای این منظور باید مخلوطی از یک واحد سرکه سیب و سه واحد آب به طور محلول روی پوست استفاده شوند البته پیش از آن باید صورت را شست و شو داده و خشک کند.

با استفاده از پنبه این محلول به آرامی روی پوست و بخش‌های آسیب دیده قرار گیرد و پس از پنج تا ۲۰ ثانیه پنبه‌ها را برداریم، پروسه اثر بخش برای حذف اکنه باید یک یا ۲ بار در طول روز باشد.


پنج نوشیدنی برای خواب راحت

در فرآیند کاهش وزن نوع نوشیدنی مصرفی پیش از خواب می‌تواند همچون فاکتورهای متعدد دیگر تاثیرگذار باشد.

مصرف نوشیدنی‌هایی همچون چای و قهوه از آنجاییکه در الگوی خواب تغییر ایجاد می‌کنند، توصیه نمی‌شود. اما نوشیدنی‌هایی نیز وجود دارند که در صورت مصرف پیش از وقت خواب به عضله‌سازی، بهبود سطح قند خون و چربی سوزی کمک می‌کند.

نشریه "تایمز آو ایندیا" در مطلبی به برخی از این نوع نوشیدنی‌ها اشاره کرده‌ است:

شیر 

نوشیدن یک لیوان شیر پیش از خوابیدن به خواب خوب و راحت کمک می‌کند که به گفته متخصصان علت آن تریپتوفان و کلسیم موجود در شیر است. خواب خوب در شب از پرخوری در روز بعد پیشگیری می‌کند. علاوه بر این، شیر سرشار از پروتئین "کازئین" است که فرآیند هضم را کند ساخته و موجب می‌شود هنگام خواب، عضله‌سازی صورت گیرد.

دمنوش دارچین 

دارچین سرشار از ترکیب‌های مفید برای بدن است. آنتی‌اکسیدان‌ها و خواص ضد التهابی این ادویه گزینه مناسبی برای کاهش وزن است. مصرف این ادویه به شکل دمنوش پیش از خواب سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. همچنین این نوشیدنی مثل یک عامل سم‌زدا عمل کرده و فرآیند کاهش وزن را تسریع می‌کند. می‌توان برای بهتر شدن طعم این دمنوش مقداری عسل به آن اضافه کرد.

دمنوش بابونه 

نوشیدن یک فنجان دمنوش بابونه داغ، خواب‌آور است. این نوع دمنوش سطح "گلیسین" بدن را که نوعی انتقال دهنده عصبی است و به آرام شدن اعصاب کمک می‌کند، بالا می‌برد. از دیگر فوائد این نوشیدنی تاثیر آن در افزایش دمای مرکزی بدن است که در نتیجه آن دمای سیستم بدن کاهش پیدا کرده و کمک می‌کند تا خواب بهتری داشته باشیم.

آب انگور 

نوشیدن یک لیوان آب انگور پیش از خوابیدن نه تنها کیفیت خواب را بهبود می‌دهد بلکه به چربی سوزی در شب کمک می‌کند. همچنین، انگور منبع غنی از آنتی‌اکسیدان به حساب می‌آید که چربی سفید را به چربی قهوه‌ای تبدیل می‌کند.

آب شنبلیله 

مصرف مرتب آب شنبلیله موجب تولید حرارات در بدن شده و به کنترل وزن کمک می‌کند. همچنین سیستم گوارشی را تقویت می‌کند که برای کاهش وزن ضروری است. هرچند باید دقت داشت که این نوشیدنی نیم ساعت پیش از خوابیدن مصرف شود.

سرطان درمان شدنی است

عضو انجمن رادیوآنکولوژی ایران گفت: سرطان‌های رایج در کشور قابل درمان است و اگر به موقع تشخیص داده شوند، هیچ نگرانی برای مبتلایان ایجاد نخواهند کرد.

مستانه صانعی با اشاره به روش‌های جدید درمان سرطان در کشور اظهار کرد: روش‌های جدید درمان سرطان در حال حاضر توانسته است با عوارض بسیار پایین منجر به درمان اثرگذارتر بیماری شود. به عنوان مثال در سرطان پستان که رایج‌ترین سرطان در میان بانوان ایرانی است، از طریق هورمون تراپی، شیمی درمانی، جراحی، تارگت تراپی و IMRT امکان درمان وجود دارد.

وی ادامه داد: با روش‌های جدید درمان سرطان از جمله IMRT می‌توان با حفظ زیبایی بدن بیمار، سرطان را درمان کرد و علاوه بر آن از آسیب‌های جدی به سایر ارگان‌ها نیز جلوگیری کرد.

علائم سرطان سینه و اهمیت غربالگری

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان علائم سرطان سینه  گفت: ممکن است خانم‌ها در عین جوانی دچار توده‌ای در پستان شوند یا اینکه پوست یا نوک سینه آنها به صورت ناگهانی تغییر شکل دهد. در چنین شرایطی باید حتماً به پزشک مراجعه کرده و سلامت خود را بررسی کنند.

وی ادامه داد: به بانوان ایرانی توصیه می‌شود غربالگری سرطان سینه را از سن ۴۰ سالگی به صورت سالیانه جدی بگیرند و خانم‌هایی که سابقه سرطان خانوادگی دارند، باید از ۳۵ سالگی برای ماموگرافی اقدام کنند.

سرطان‌های سر و گردن

این متخصص رادیوآنکولوژی درباره سرطان‌های سر و گردن گفت: این نوع سرطان‌ها اگرچه شایع نیستند، اما بیمار را با معضلات فراوانی مواجه می‌کنند. با این وجود استفاده از رادیوتراپی‌های نوین به همراه شیمی درمانی می‌تواند منجر به درمان بیماران در این بخش شود.

صانعی افزود: هرگونه برآمدگی غیر قرینه در سر و گردن یا برآمدگی‌های نامتعارف، بزرگ شدن غدد لنفاوی یا بزاقی، وجود زخم داخل دهان یا روی گونه‌ها، گرفتگی صدا و سختی بلع می‌تواند علامتی مبنی بر بروز سرطان سر و گردن باشد و باید با دقت توسط پزشک متخصص مورد معاینه قرار بگیرد.

اصلاح سبک زندگی، میزان سرطان را کم می‌کند

وی بیان کرد: در حال حاضر بیماری سرطان بیماری نگران کننده‌ای در کشور نیست و بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد مبتلایان به سرطان با روش‌های نوین درمانی امکان درمان قطعی یا افزایش طول عمر به دلیل کاهش عوارض درمان را دارند. البته با اصلاح الگو و سبک زندگی مردم، میزان ابتلا به سرطان در کشور کاهش خواهد یافت.

بر اساس اعلام دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، مهم‌ترین دلیل بروز سرطان، افزایش سن جمعیت و افزایش امید به زندگی بوده، اما دو دلیل عمده دیگر هم در این زمینه به شیوه زندگی نامناسب و عوامل محیطی برمی‌گردد. هر چند بروز سرطان در ایران کمتر از متوسط جهانی است، اما با توجه به روند رو به افزایش این بیماری باید برنامه داشت. در سال‌های اخیر بروز سرطان در سراسر جهان و همچنین ایران رو به افزایش است، با این حال ۴٠ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند.

بیماری سرطان چند عاملی است، اما وقتی مجموعه عوامل در کنار هم قرار می گیرند، سرطان بروز می‌کند و برخی عوامل مانند سبک زندگی نادرست، چاقی، اضافه وزن، بی تحرکی، مصرف سیگار و دخانیات و قلیان، تغذیه ناسالم مانند مصرف غذاهای کبابی، سوخته و پرچرب خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند. باید توجه کرد که ۴۰ تا ۵۰ درصد از سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند و این موضوع نشان می‌دهد که باید به پیشگیری از سرطان توجه ویژه‌ای داشت.

کد خبر 379071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.