۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
"پریکلس" برای اجرا آماده می‌شود

نمایشنامه پریکلس به کارگردانی حبیب نریمانی برای نخستین بار روی صحنه خواهد رفت.

حبیب نریمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص کار جدید خود، پریکلس اظهار کرد: پس از اجرای تئاتر مکبث اثر شکسپیر و بازخورد های خوبی که توسط تماشاگر عام دریافت کردیم تصمیم گرفتیم که این مسیر را ادامه دهیم و عواملی که باعث شد مکبث مورد اقبال قرار گیرد مانند موسیقی را در نمایشی دیگر دوباره به کار بگیریم.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: اثری دیگر از شکسپیر با نام پرکلیس که یک نمایش عاشقانه است را انتخاب و با ایده پردازی یک فضای موسیقی برای آن تعریف کردم و قرار شد آن را در ژانر فانتزی روی صحنه ببریم.

وی با بیان اینکه در این نمایش نیز مانند اثر مکبث یک فضای اجتماعی_سیاسی را برای مخاطبان به نمایش می گذاریم، گفت: تلاش کردم که در نمایش مکبث از عوامل پشت صحنه و بچه هایی که کار اجرا را بر عهده داشتند بچه های تازه کار را در کنار بچه های صاحب نام قرار دادم تا بتوانیم یک نوع آموزش را در کنار اجرا داشته باشیم.

نریمانی با اشاره به اینکه تئاتر پریکلس نیز بدون هیچ حمایت مالی و با هزینه مستقل اجرا خواهد شد، تصریح کرد: سرمایه گذار این کار علیرضا قاسمی است و خانم محمدرضایی نیز تهیه کنندگی کار بر عهده دارد.

این کارگردان تئاتر گفت: در نمایش مکبث موسیقی را متین حسین پور کار کرد و ما به نتیجه های خوبی رسیدیم و دراین اثر نیز این هنرمند ما را همراهی می کند و قرار است یک اتفاق ویژه ای در حوزه موسیقی در این نمایش رخ بدهد.

وی در خصوص زمان و مکان اجرای نمایش پریکلس اظهار کرد: صحبت هایی با مجموعه سیتی سننتر شده که بعد از اینکه مراحل بازدید و مجوز اجرای اثر را دریافت کردیم در سال شماره ۶ این مجموعه نمایش را اجرا کنیم و در تلاش هستیم که این نمایش را از اواسط تا پایان مرداد روی صحنه ببریم اما چون حجم کار به خصوص طراحی صحنه و لباس بالاست احتمال دارد اجرای کار به بعد از محرم و صفر موکول شود.

نریمانی با بیان اینکه نمایشنامه پریکلس برای اولین بار در ایران اجرا می شود، گفت: پریکلس جز نمایش‌های رمانس است و نمایش های رمانس داستان دارند و از آنجایی که تماشگر ایرانی و مخصوصاً اصفهانی خیلی درگیر داستان سرایی است جذب نمایش خواهند شد و وقتی موسیقی را وارد کار می کنیم امیدواریم حتما تماشگر ارتباط لازم را با اثر برقرار کند.

این کارگردان تئاتر در پایان گفت: در این نمایش طراحی لباس را  سپیده رجا فارغ تحصیل رشته طراحی انجام می دهد و کار طراحی صحنه را آذر خدابخش از فارغ تحصیلان ارشد این رشته بر عهده دارد و خوشحالم که یک گروه آکادمیک در این راه همراه با من است و طراحی گریم را نیز رضا عربی یکی از گریمور های خوب کشور که در فیلم جدایی نادر از سیمین هم حضور داشته، انجام می دهد و امیدواریم با این گروه به نتیجه معقول در حوزه تئاتر مستقل برسیم و بتوانیم این فضا را پویا حفظ کنیم.

کد خبر 378457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.