چند و چون گریموری در فیلم و سینما

کار گریمورها مدت زمان مشخصی ندارد، یعنی به این صورت نیست که پیش از شروع فیلم‌برداری زمانی را به گریم اختصاص دهند و سپس کارشان تمام شود. آن‌ها پابه‌‎پای سایر عوامل فیلم، ساعت‌های طولانی مشغول انجام وظیفه‌ هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از گروه‌های مهم پشت‌صحنه، گریمورها هستند؛ کسانی که با تخصص و هنرشان کمک می‌کنند تا ما یک هنرپیشه را در نقش‌های مختلف بپذیریم و هویت تازه او را در هر فیلم، باور کنیم. اما به راستی گریمورها در دنیای فیلم‌سازی برای درست انجام دادن این وظیفه مهم چه می‌کنند؟

تحقیقات زیاد انجام می‌دهند

چگونگی گریم شخصیت‌ها در هر فیلم به دوره‌ای بستگی دارد که داستان در آن اتفاق می‌افتد و کشف جزئیات دوره‌های زمانی معمولاً فرایند تحقیقاتی سخت و زمان‌بری دارد. گریمورها باید داستان، شخصیت‌ها و تاریخ را به‌خوبی بشناسند و براساس این اطلاعات و نه حدس و گمان و سلیقه شخصی، هر شخصیت را گریم کنند.

دست به آزمون و خطا می‌زنند

درست است که گریمورها بعد از تحقیقات بسیار، کاری را که باید در مرحله اجرای گریم انجام دهند، در ذهن دارند اما برای آن‌که تصور و نتیجه کار مشابه از آب دربیاید، باید تلاش بسیاری شود. اجرا کردن گریم، مرحله دشواری است که بعد از آزمون و خطا به نتیجه دلخواه می‌انجامد.

ساعت‌های طولانی کار می‌کنند

کار گریمورها مدت زمان مشخصی ندارد، یعنی این‌طور نیست که پیش از شروع فیلم‌برداری زمانی را به گریم اختصاص دهند و سپس کارشان تمام شود. آن‌ها پابه‌پای سایر عوامل فیلم، ساعت‌های طولانی آماده‌به‌کار و مشغول انجام وظیفه هستند چون در هر برداشت، باید حواسشان به تغییر ظاهر شخصیت‌ها باشد. به عنوان مثال این که شخصیت‌های فیلمی که در فصل زمستان رخ می‌دهد اما در واقعیت تابستان فیلم‌برداری شده، ظاهر سرد و سرمازده به خود می‌گیرند، هنر گریمور است.

غیرممکن را ممکن می‌کنند

زمان فیلم‌برداری به طور معمول از زمان واقعی تبعیت نمی‌کند و این موضوع، کار را برای گریمورها سخت می‌کند؛ بازیگر در مدت زمان دوساعته فیلم، از زمان گذر می‌کند و از جوانی به پیری می‌رسد. گریمور با تکنیک‌های آرایش که لزوماً هم قاعده مشخصی ندارد و هر فرد تکنیک شخصی خود را در آن به‌کار می‌گیرد، گذر زمان را نشان می‌دهد. به این ترتیب غیرممکن را ممکن می‌کند و ما تعجب نمی‌کنیم شخصیتی که تا چند دقیقه پیش ۲۰ ساله بود، اکنون ۵۰ ساله شده است.

کد خبر 597593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.