اصفهان به شبکه جهانی شهرهای دوستدار سالمند وصل می‌شود

مسئول دبیرخانه شورای سالمندان استان اصفهان گفت: اصفهان اولین شهری است که طی یک برنامه پنج ساله به شبکه جهانی شهرهای دوستدار سالمند وصل می‌شود که حدود ۶۰ شهر در شبکه جهانی شهرهای دوستدار سالمند عضو هستند.

زهره مولایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: استاندار، دبیر شورای سالمندان سازمان بهزیستی و رییس آن است که سالیانه چهار جلسه با حضور استاندار یا معاون سیاسی استانداری برگزار می‌شود که وظیفه آن بیشتر در سیاستگذاری‌های کلان است و معادل همین در شهرستان‌ها با ریاست فرمانداری‌ها تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چهار کمیته تخصصی زیرمجموعه شورای سالمندان است، افزود: در این شورا مسئولیت دو کمیته امور سلامت و پژوهش با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است و ریاست کمیته تخصصی امور رفاهی سالمندان هم با اداره کار است.

وی با بیان اینکه اصفهان جزء استان‌هایی است که با سرعت بیشتری به سمت سالمندی پیش می‌رود، اظهار کرد: برآوردمان از میزان سالمندان استان حدود ۵۰۰ هزار سالمند است که ۱۰ درصد جمعیت استان است.

مسئول دبیرخانه شورای سالمندان استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان اولین شهری است که طی یک برنامه پنج ساله به شبکه جهانی شهرهای دوستدار سالمند وصل می‌شود، گفت: حدود ۶۰ شهر در شبکه جهانی شهرهای دوستدار سالمند عضو هستند. آیتم‌های مورد نظر در شبکه جهانی شهرهای دوستدار سالمند، محیط مسکن سالمندان، حمایت‌های اجتماعی و خدمات سلامت، مشارکت مدنی و اشتغال، اطلاعات و ارتباطات سالمندان، حمل ونقل مناسب‌سازی شده و مشارکت اجتماعی است.

وی در خصوص تشکل‌های سالمندی گفت: مجوز این بنیادها و تشکل‌های سالمندی را بهزیستی صادر می‌کند که تا به حال یک بنیاد در این زمینه فعالیت داشت که سه بنیاد دیگر هم در دست تأسیس است.

ملایی با بیان اینکه دو بنیاد سالمندان در اصفهان در مرحله صدور مجوز است، افزود: یک بنیاد هم در شهرضا در مرحله صدور مجوز است که سالمندان و بازنشستگانی که توانایی حرکت دارند و می‌توانند برای خودشان تصمیم‌گیری کنند در این تشکل‌ها فعالیت می‌کنند.

کد خبر 377880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.