با خارشتر به جنگ سنگ کلیه بروید

بلورهای ریزی که به جای دفع، در کلیه رسوب می‌کند عارضه دردناک سنگ کلیه را به وجود می‌آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تجمع سموم و مواد زائد موجود در بدن که باید از طریق کلیه‌ها از بین برود و یا برای دفع به مثانه فرستاده شود، باعث ایجاد سنگ کلیه می‌شود که در چهار نوع اسیداوریکی، سیستینی، کلسیمی و عفونی وجود دارد. ورود این سنگ‌ها به میزنای ( لوله رابط کلیه و مثانه) سبب بروز علائمی چون درد شدید و طاقت فرسا در کمر، پهلو، ناحیه تحتانی شکم و لگن، تکرر ادرار، دفع ادرار دردناک و تغییر رنگ ادرار به قرمز، قهوه‌ای یا صورتی می‌شود. 

درمان خانگی سنگ کلیه

از آنجایی که بهترین راه درمان و دفع سنگ کلیه ادرار کردن است و این امر نیاز به نوشیدن آب فراوان دارد، می‌توان از تمامی مواد خوراکی که حجم ادرار را افزایش می‌دهد، استفاده کرد. از جمله این خوراکی‌ها که در تسکین درد و دفع سنگ مؤثر واقع می‌شود، می‌توان به آب انار، هندوانه، چای برگ گزنه، دم کرده برگ ریحان و آب آلوئه‌ورا اشاره کرد ولی از میان تمام درمان‌های موجود عرق خارشتر تأثیر ویژه‌ای در دفع سنگ‌های کلیه و مثانه دارد. البته استفاده از این درمان بسته به مزاج و ترکیب سنگ متفاوت است ولی ثابت شده که این عرق در دفع انواع سنگ نقش بسزایی دارد. 

میزان مصرف عرق خارشتر

به طور کلی برای دفع سنگ، نوشیدن یک لیوان از این عرق قبل از سه وعده غذایی در بزرگسالان و نصف لیوان برای کودکان توصیه می‌شود. افراد مستعد سنگ نیز لازم است روزی دو لیوان از این عرق را میل کنند چرا که با برطرف کردن رسوبات کلیه سبب پیشگیری از ایجاد سنگ می‌شود. در رابطه با مزاج ها نیز باید گفت افراد گرم مزاج باید این عرق را به طور مساوی با عرق کاسنی، عرق خارش یا عرق بابونه مخلوط و به مدت دو تا سه ماه، روزی دو یا سه فنجان از آن را میل کنند.

این ترکیبات در افراد سردمزاج جای خود را به عرق اسطوخدوس یا بادرنجبویه می‌دهد. البته این عارضه دردناک بیش از هر چیز به نوشیدن فراوان آب احتیاج دارد که این آب نباید دارای آهک و یا املاح باشد و ترجیحا افزودن چند قطره آبلیموی تازه به آن می‌تواند روند بهبودی بیمار را سرعت بخشد.

کد خبر 377361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 13
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ehsan US ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    44 9
    عالی
  • علی IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    11 1
    سلام دوستانی که سنگ کلیه دارند ،من طی دو روز با خوردن عرق خار شتر ،چند مرحله در روز سنگ ۸ میلی را دفع کردم ،خیلی راحت . عرق خار شتر واقعا معجزه میکند همراه با پیاده روی ،یا حق