استعفا از شورا، رقابت برای حضور در مجلس

مواضع مبهم اعضای شوراهای شهر درخصوص شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی شکسته شد و در نهایت سه عضو شورا از سمت خود استعفا دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی برخی از اعضای شورای شهر را ترغیب کرده تا برای رسیدن به کرسی‌های مجلس یازدهم دست به‌کار شوند و از آنجایی که سخنگوی وزارت کشور شرط شرکت در انتخابات را استعفا اعضای شوراها تا تاریخ ۱۶ خرداد دانسته امکان کناره‌گیری اعضای شوراهای شهرهای مختلف در روزهای آتی وجود خواهد داشت.

در این میان از هفته‌های گذشته به ویژه در برخی کلانشهرها زمزمه‌هایی مبنی بر استعفای یک یا چند عضو شورای شهر به همین دلیل شنیده می‌شد که در تبریز که این موضوع بسیار داغ بود، همچنان عضوی استعفا نداده و گمانه زنی‌ها ادامه دارد اما در سه کلانشهر دیگر استعفای اعضای شورای شهر رسانه‌ای شد.

شیراز؛ شورای یک‌دست حاصل استعفای پاک فطرت

اعضای شورای شهر شیراز با قبول استعفای سیروس پاک فطرت عضو اصولگرای شورای شهر شیراز، زمینه را برای حضور سعید نظری نفر چهاردهم پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز و اولین عضو علی البدل عضو لیست امید مهیا کردند.

سعید نظری یکی از فعالان سیاسی منسوب به اصلاح طلبان و روزنامه نگار شیرازی است که به گفته رییس شورای شهر شیراز با تایید فرمانداری این شهرستان به‌زودی معارفه و وارد این شورا خواهد شد.

کرمان؛ کناره‌گیری به‌خاطر مسائل خانوادگی یا فعالیت سیاسی؟

ماه بانو معصوم‌زاده عضو شورای شهر کرمان به تلاش‌های خود در بخش سلامت در یک سال و نیم گذشته اشاره و از شورای شهر کناره‌گیری کرد

محمد فرشاد، رییس شورای شهر کرمان نیز با تشکر از تلاش‌ها و همراهی وی با اعضای شورا در مدت فعالیت این دوره شورا تاکنون، گفت: حضور یک پزشک به‌عنوان مسئول کمیسیون بهداشت و سلامت شورا بسیار خوب و مورد نیاز بود.

وی ادامه داد: به دلیل تاکید و اصرار «معصوم زاده» بر استعفا به جهت مسائل خانوادگی و حضور وی در دیگر عرصه‌های کاری و سیاسی، در صورت تأیید اعضای شورا، با استعفای وی موافقت می‌شود.

در نهایت درخواست استعفای معصوم زاده مطرح شد که پس از رأی گیری، پنج نفر از اعضای شورا رأی مخالف، پنج نفر رأی موافق و یک نفر رأی ممتنع دادند که بر این اساس رأی گیری مجدداً به هفته آینده موکول شد

بندرعباس؛ آغاز راه با استعفا از شورا و انتخابات مجلس

پرویز سالاری عضو شورای شهر بندرعباس نیز برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا کرد.

وی در متن استعفای خود گفت: بی شکر راهی که با اعتماد مردم آغاز کرده‌ام با جدیت ادامه خواهم داد تا بتوانم روزبه‌روز از ضعف‌ها و سو مدیریت‌ها کاسته و مانع از هدر رفت منابع، فرصت‌ها و اعتماد مردم شوم.

شیراز؛ رعایت نشدن حجاب در خودروها بررسی می‌شود

اعضای شورای شهر شیراز با طرح دو فوریتی برگزاری جلسه فوق العاده غیرعلنی با حضور مسئولان سیاسی، امنیتی، قضایی و انتظامی در هفته اول خردادماه موافقت کردند.

ارسال پیامک های جریمه برای برخی شهروندان شیرازی مبنی بر رعایت نشدن مصادیق حجاب در خودروهای در حال تردد در شهر دلیل مطرح شدن این طرح دو فوریتی بوده است.

اراک؛ خواهر خواندگی با یک شهر در رومانی

اعضای شورای اسلامی شهر اراک با رای اکثریت نسبت به خواهرخواندگی با شهر "پیتشت" استان آرجش رومانی موافقت کردند.

کاوه فلک افلاکی رییس شورای شهر اراک در این باره گفت: این خواهرخواندگی باید طبق مزیت و شرایط های هر دو طرف عملیاتی شود زیرا در گذشته اراک با چند شهر دنیا خواهرخواندگی داشته اما باید فعالیت اقتصادی و فرهنگی از این مهم عاید شهر شود در غیر این صورت این خواهرخواندگی ها فقط هزینه کرد است.

رشت؛ مخالفت با سفر به ایتالیا

جلسه شورای شهر رشت با موضوع سفر برخی از مدیران این شهر به سیزدهمین کنفرانس شهرهای خلاق خوراک در ایتالیا برگزار شد که اعضا با این سفر به دلیل عدم ارائه گزارش سفرهای گذشته مخالفت کردند.

بهراد ذاکری، عضو شورای شهر رشت که از مخالفان بود، دلیل مخالفت خود را اینگونه بیان کرد: من نه مخالف یونسکو و نه شهر خلاق و این برند هستم اما هنوز هیچ دستاوردی از این برند دیده نشده و تاکنون نه یک فاکتور از هزینه کرد سفرهای قبلی از یونسکو دیده‌ایم و نه تغییری در حوزه خوراک مشاهده کرده‌ایم.

تهران؛ سفرهای خارجی بدون مجوز اعضای شورا

پس از انتشار لیست سفرهای خارجی کارکنان شهرداری تهران در دوره جدید که در آن، نام برخی از اعضای شورای شهر هم به چشم می خورد که به مقاصدی مانند سوئیس، اسپانیا و آفریقای جنوبی سفر کرده بودند، حرف و حدیثهای زیادی درباره سفرهای غیرضروری اعضای شورای شهر مطرح شد. تا جایی که برخی منتقدان از این سفرها به مقاصد گردشگری مانند دامنه های آلپ در سوئیس و سواحل اقیانوس اطلس در اسپانیا، به عنوان سفرهای تفریحی یاد کردند که دلایل مانند رونمایی از مجسمه بوعلی سینا و شرکت در اجلاس اقتصاد برای آن عنوان شده است.

طبق مصوبه شورای شهر تهران، در مواقعی که بنابر موافقت رییس شورا و شهردار تهران، فرد یا افرادی از اعضای شورای شهر در ترکیب هیئت اعزامی از سوی شهرداری تهران قرار داشته باشد، حکم مأموریت فرد یا افراد مورد نظر از سوی معاون مالی و اداری شهرداری تهران صادر و هزینه‌های سفر آنان از محل اعتبارات شهرداری تهران قابل پرداخت خواهد بود.

اما ظاهرا برخی از سفرهای اعضای شورای شهر بدون اطلاع انجام شده است و سفر رسمی برخی از اعضای شورای شهر تهران به خارج از کشور، فاقد مجوز بوده و مشخص نیست چرا این سفرهای غیرقانونی اجرا می شود.

مجید فراهانی، عضو ناظر شورای شهر در کمیسیون سفرهای خارجی کارکنان شهرداری می گوید اصلا از برخی از این سفرها خبر نداشته است. این اظهار بی اطلاعی به شایبه های مختلف سفرهای خارجی غیرضروری کارکنان شهرداری و اعضای شورای شهر دامن می‌زند.

گیلان؛ بلاتکلیفی اعضای متخلف

شنیده‌ها از سوی رسانه‌های محلی حکایت از آن دارد که یکی از اعضای شورای شهر در شرق گیلان پس از محکومیت به چهارماه حبس قطعی اکنون ناپدید شده و متواری است.

در چنین شرایطی باید منتظر ماند و دید تصمیم فرماندار شهرستان برای اجرای سلب عضویت از این عضو شورا با توجه به محکومیت کیفری چیست و چه زمانی اقدامات لازم در این خصوص صورت خواهد پذیرفت.

همچنین در یکی از شهرهای مرکزی این استان نیز یکی از اعضای شورا هم اکنون در زندان به سر می‌برد، اما عضویت وی در شورا سلب نشده و عجیب تر آنکه در روز شوراها نیز با دریافت مرخصی در مراسم حاضر شده و مورد تجلیل نیز قرار گرفته بود.

ساری؛ فرزانه شهردار شد

عبدالحمیدفرزانه کناری با ۵ رای موافق و ۴ رای مخالف به عنوان شهردار ساری انتخاب شد.

پیش از این ۹ نفر برای تصدی سمت شهرداری ساری داوطلب شده بودند که صلاحیت هفت نفر در جلسه قبلی شورا به دلیل نداشتن مدارک مرتبط احراز نشد و کوروش یوسفی عضو شورای شهر و عبدالحمید فرزانه سرپرست فعلی شهرداری دو گزینه باقی مانده برای سمت شهرداری بودند.

فرزانه جانشین مهدی عبوری خواهد شد که شش سال به عنوان شهردار ساری خدمت کرد و اکنون به عنوان معاون وزیر راه و شهرسازی منصوب شده است.

نقل قول‌های شورای شهر:

سیدابراهیم امینی نایب رییس شورای شـهر تهران: شـورای شـهر غیر لز انتخاب شهردار هـر کار دیگـری بخواهد انجام دهـد، خواهند گفت که این کار دخالـت در اجراسـت و شـورا حق ورود به عرصـه اجرا را ندارد؛ در حالی کـه حتی رییس جمهـوری که با رأی مسـتقیم مردم انتخاب میشود، برای انتخاب وزرا آزاد نیست و وزرای انتخابی باید از پارلمان ملی رأی اعتماد بگیرند.

سارا دشت‌گرد، عضو شورای شهر کرج: ‏دوران نگاه جنسیتی به پست‌های مدیریتی به پایان رسیده و امید است طی سال‌های آتی شاهد تصدی زنان در صندلی‌های مدیریتی باشیم.

شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران: در برخی سفرهای خارجی، سندسازی از طرف پیمانکاران شهرداری صورت می‌گرفت، به این صورت که پیمانکاران، هزینه سفر خارجی را می‌پرداختند و بعد، این هزینه‌ها را در صورت وضعیت وارد می‌کردند و دوباره از شهرداری می‌گرفتند.

مقیمی عضو شورای شهر شیراز: متولی مشخص برای حفظ باغات شیراز نداریم

بهاره آروین، عضو شورای شهر تهران: هدف از اجرای طرح‌های شبانه در تهران به عنوان «شهر ماه» رفع شب مردگی، رونق کسب و کار و کاهش ترافیک روز است؛ این طرح در محورهای تجریش، میدان ولیعصر(عج)، میدان نبوت، فلکه دوم صادقیه و میدان نماز در شهرری اجرا می‌شود.

حمیدرضا قمی، رییس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای شهر یزد:‌ طرح تجهیز و راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی با ظرفیت ۶۰۰ دوچرخه در ۲۰ نقطه شهر انجام می‌شود.

محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران: درخواست ملاقات با رییس جدید قوه قضائیه ارائه کرده‌ایم تا مسائل و مشکلات تهران را با وی در میان بگذاریم.

کوروش محمدی، رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان: به دنبال تدوین منشور اجتماعی حقوق کودکان هستیم

کد خبر 377026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.