از تاریخچه مصرف سیر چه می‌دانید؟

اطلاعات زیادی در مورد تاریخ پیدایش سیر در دسترس نیست اما شواهد به جا مانده از گذشته نشان می‌دهد که مردم هند و مصر بیش از پنج هزار سال پیش آن را کشت می‌کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سیر یکی از  سبزی‌های پرخاصیت است که اغلب به صورت خام، چاشنی غذا و یا ترشی مصرف می‌شود. این سبزی جادویی که یکی از اعضای خانواده پیاز محسوب می‌شود، به دلیل خاصیت آنتی بیوتیکی خود بدن افراد را در برابر بسیاری از بیماری‌ها مصون می‌کند. در این گزارش شما را با تاریخچه مصرف سیر و تاثیر آن در درمان بیماری‌ها آشنا می‌کنیم.

تاریخچه مصرف سیر

منشا و زمان پیدایش سیر همچنان نامعلوم است اما برخی کارشناسان معتقد هستند که محل پیدایش آن  آسیای مرکزی است. شواهد به جا مانده از گذشته نشان می‌دهد مردم هند و مصر بیش از پنج هزار سال پیش آن را کشت می‌کردند و بعدها، کاشت این گیاه در  کشور چین و جنوب اروپا گسترش یافت. بقراط، پزشک نامدار یونان باستان از سیر به عنوان ملین و ادرار آور برای درمان انگل استفاده می‌کرد. جالب است بدانید که در زمان‌های قدیم با قرار دادن مخلوطی از آب سیر و آویشن روی بدن افراد، آن‌ها را در برابر نیش مار محافظت می‌کردند. رومی‌ها نیز سیر را برای درمان مرض سل، تب و سایر بیماری‌ها مصرف می‌کردند.

از سرماخوردگی تا طاعون

ترکیب سیر و عسل، معجونی بود که انگلیسی‌ها آن را برای درمان بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی، تب و اسهال استفاده می‌کردند؛ مردم فرانسه نیز معتقد هستند که این سبزی جادویی در سال ۱۷۲۰، جان صدها نفر را از بلای خانمان سوز طاعون نجات داده‌ است. در قرن بیستم، سیر برای محافظت از افراد در برابر بیماری وبا، حصبه و دیفتری مورد استفاده قرار گرفت. همچنین هنگام شیوع آنفلوآنزا در فاصله سال‌های ۱۹۱۸-۱۹۱۷، آمریکایی‌ها برای مصون ماندن از بیماری‌ها، گردنبندهایی از سیر به گردن خود می‌آویختند.

 نحوه از بین بردن بوی بد دهان

اگرچه خوردن سیر باعث انتشار بوی بدی می‌شود اما به دلیل خواص بی‌شمار، نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. در واقع تا زمانی که پوست سیر جدا نشود و حبه‌ها خرد یا جویده نشوند، بوی زیادی ایجاد نمی‎‌کند. خوردن سبزیجاتی مانند نعنا و جعفری تازه، نقش مهمی در از بین بردن بوی سیر دارد. پختن سیر نیز باعث کاهش بوی آن می‌شود اما در این صورت از خواص آنتی اکسیدانی این سبزی شگفت‌انگیز کاسته می‌شود.

کد خبر 376927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.