۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
ترش پرخاصیت!

گوجه سبز از محبوبترین میوه‌های فصل بهار است که در کنار طعم ترش خود سرشار از آهن، آنتی‌اکسیدان، فلانوئید، اسیدهای چرب، مواد آلی، فیبر، اسید سیتریک، اسیدمالیک، اسید بنزوئیک، پتاسیم و ویتامین‌های C، A ، B و k است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصرف این میوه سبز رنگ، عملکرد معده و روده‌ها را تنظیم و مشکلات هضم را برطرف می‌کند. همچنین گوجه سبز دارای خاصیت مسهل و ادرار آور است، کبد را سم زدایی می‌کند و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد.

از  دیگر خواص گوجه سبز  می‌توان به کاهش چربی و فشار خون، جلوگیری از پیری سلول‌ها و برطرف کردن رسوبات خونی اشاره کرد. همچنین ویتامین  C موجود در آن سلامت قلب و عروق را تضمین و با تقویت سیستم ایمنی بدن از سرماخوردگی جلوگیری می‌کند.

 ویتامین‌های B گوجه سبز در تقویت سیستم عصبی، رفع افسردگی و کاهش استرس بسیار مفید است. این میوه بهاری دارای خواص ضد باکتریایی و میکروبی و قارچی است و نقش مهمی در  سلامت پوست دارد. علاوه بر این فیبر موجود در گوجه سبز برای درمان یبوست بسیار مفید است.

جالب است بدانید که این میوه تعداد سلول‌های سرطانی را کاهش می‌دهد و برای بیماری‌های ریه نظیر آسم مفید است اما باید توجه داشت که زیاده‌روی در مصرف گوجه سبز می‌تواند به مینای دندان‌ها آسیب وارد کند، تعادل اسید معده را بر هم زند و منجر به نفخ و سوزش معده شود.

کد خبر 375957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.