بعضی طرح‌های پیشنهادی مخالف حقوق کارگران است

شهرضا - عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی طرح‌ها و لوایح پیشنهادی در مجلس با حقوق کارگران مخالف است، اما نمایندگان با قاطعیت از حقوق این قشر از جامعه دفاع می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی بعد از ظهر امروز(جمعه) در پنجمین جشنواره کارآفرینی و کارگران این شهرستان با بیان اینکه مسئولان موظف به حمایت از کار، تولید و جامعه کارگری هستند، اظهار کرد: اگر به کارگران توجه نشود، رونق تولید اتفاق نمی‌افتد و اقتصاد کشور با چالش جدی مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: همه مسئولان باید از سرمایه‌گذاران دفاع کنند، قانون اختیاراتی را به وزارتخانه‌های متولی حوزه اشتغال و کارآفرینی تفویض کرده که باید از آن استفاده و مشکلات این بخش را رفع کنند.

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکانات اشتغالزایی باید در سراسر استان به صورت متوازن توزیع شود، تصریح کرد: قبل از تصویب هر قانون باید تبعات آن بر معیشت جامعه کارگری در نظر گرفته شود، بعضی طرح‌ها و لوایح پیشنهادی در مجلس با حقوق کارگران مخالف است، اما نمایندگان با قاطعیت از حقوق این قشر از جامعه دفاع می‌کنند.

برای حمایت از کارگران خلأ قانونی وجود ندارد

محمودی تأکید کرد: برای حمایت از کارگران خلأ قانونی وجود ندارد، اما لازم است مسئولان نگاهی ویژه و حمایتی به این حوزه و رفع معضلات معیشتی کارگران داشته باشند.

وی اضافه کرد: وقتی به وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان رأی اعتماد دادیم که مطمئن شدیم از صندوق تأمین اجتماعی و حقوق کارگران در این بخش دفاع و برای ارایه خدمات مناسب به آنان تلاش می‌کند.

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه قوانین حمایتی ویژه برای تأمین مطالبات کارگری و افزایش خدمات تأمین اجتماعی وضع و ابلاغ شد.

محمودی یادآور شد: همسان‌سازی حقوق کارگران و افزایش آن به سطح مطلوب از مهمترین مواردی بود که در سند بودجه ۹۸ به آن اشاره شد.

وی با اشاره به تأسیس خانه کارگر در شهرضا، تصریح کرد: کارگران نیازمند حمایت مسئولان هستند، البته این مسئله به معنی حمایت نکردن از کارفرمایان و سرمایه‌گذاران نیست؛ قوانین باید تعادل در نظام تولید را برقرار و با ضمانت اجرای قاطع از حقوق ملت دفاع کند.

کد خبر 374820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.