تحصیل ۲۵۰۰ دانشجوی ایرانی در مجارستان

رییس کنفرانس اتحادیه رؤسای دانشگاه‌های مجارستان با بیان این‌که الگوی رشد جمعیت در پذیرش دانشجویان در مجارستان و اروپا تغییراتی ایجاد کرده است، گفت: در حال حاضر ۲۵۰۰ هزار دانشجوی ایرانی در مجارستان مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش ایمنا، زلتان دوبتزی در اولین کنفرانس رؤسای دانشگاه‌های ایران و مجارستان که به میزبانی دانشگاه یزد برگزار شد، اظهار کرد: این کنفرانس گامی مفید در راستای افزایش همکاری و تقویت پیوندهای علمی و پژوهشی بین دو کشور ایران و مجارستان است.

وی ضمن معرفی هیات مجاری همراه به ارائه توضیحاتی پیرامون تاریخچه نظام آموزش عالی در مجارستان پرداخت و افزود: انجمن دانشگاه‌های مجارستان در حال حاضر ۶۴ عضو دارد که هدف اصلی این انجمن رایزنی با دولت در خصوص طرح‌ها و لوایح مرتبط با آموزش عالی است و این انجمن در سطح بین‌الملل نیز فعال است و با برزیل روابط علمی دوجانبه دارد.

دبیر کل کنفرانس رؤسای دانشگاه‌های مجارستان در ادامه به معرفی انجمن دانشگاه‌های مجارستان و همکاری این انجمن با انجمن دانشگاه‌های اتحادیه اروپایی پرداخت و گفت: با توجه به چالش‌های پیش روی این انجمن، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت، مهمترین چالش پیش روی این انجمن است.

دوبتری تصریح کرد: نحوه مراودات علمی و آکادمیک با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی بریتانیا در حال حاضر سیاست‌های آموزش عالی در مجارستان و اتحادیه اروپایی را تحت تاثیر قرار داده است.

یانوش بالاژ یوژا، رییس کنفرانس اتحادیه رؤسای دانشگاه‌های مجارستان نیز در این کنفرانس طی سخنانی به معرفی کشور مجارستان، شهرهای دانشگاهی این کشور و تاریخ آموزش عالی کشور مجارستان پرداخت و گفت: نخستین موسسه آموزش عالی در سال ۱۳۶۷ میلادی تاسیس شده است. این کشور از سال ۲۰۰۵ به اتحادیه اروپا پیوست.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر در مجارستان بیش از ۸۰۰۰ دانشجو از بورس استفاده می‌کنند و ۲۵۰۰ دانشجوی ایرانی در مجارستان مشغول به تحصیل هستند، گفت: الگوی رشد جمعیت در پذیرش دانشجویان در مجارستان و اروپا تغییراتی ایجاد کرده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 374454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.