عقد قراردادها به سمت برده‌داری نوین رفته‌است/ ثبت قانونی قراردادها ضرورت دارد

رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان اصفهان با تأکید بر اینکه عقد قراردادها به سمت برده‌داری نوین رفته است، اظهار کرد: چه نیازی است که بین کارگر و کارفرما فاصله بیفتد، باید وجود شرکت‌های واسطه از میان برداشته شود تا با تعدیل‌های بی ربط و ایجاد بهره کشی روبه‌رو نباشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آرش احمدی امروز دوشنبه – ۹ اردیبهشت ماه- در همایش تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان، با اشاره به اینکه اگر بهترین تکنولوژی و بهترین ماشین آلات را داشته باشیم اما نیروی انسانی خوب و متخصص نداشته باشیم تولید شکل نمی گیرد، اظهار کرد: کارگران یکی از ارکان مهم تولید هستند که باید ازرش و بهای بیشتری به آن‌ها داده شود و تا این ارزش نباشد رونق تولیدی شکل نخواهد گرفت.

وی با تأکید بر لزوم توجه به امور معیشتی و بالابردن توان خرید کارگران تصریح کرد: ۵۲ درصد ساختار جامعه ما را کارگران تشکیل می دهند که این آمار در تولید و نیز میزان خرید موثر است، بنابراین گردش مالی این دسته در مباحث اقتصادی بالا است.

ساماندهی و ثبت قانونی قراردادها ضرورت دارد

احمدی با اشاره به خواسته‌های جامعه کارگری، گفت: در تبصره یک ماده هفت وضعیت قراردادها باعث ایجاد ناامنی شغلی برای کارگران است و تعدیل های بی ربط که به دلیل نبود ثبات در قراردادها است شکایات بسیاری داشته که ساماندهی و ثبت قانونی قراردادها ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه شاهد افزایش نرخ بیکاری استان نسبت به دیگر نقاط کشور هستیم، اظهار کرد: با توجه به مهاجرپذیر بودن این استان و حضور اتباع بیگانه، لازم است که به این موضوع تخصصی کردن وارد شده و حجم کاری که باید به نیروی بومی اصفهان برسد را مشخص کنیم.

رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان اصفهان با تأکید بر اینکه عقد قراردادها به سمت برده داری نوین رفته است، اظهار کرد: چه نیازی است که بین کارگر و کارفرما فاصله بیفتد، باید وجود شرکت‌های واسطه از میان برداشته شود تا با تعدیل‌های بی ربط و ایجاد بهره کشی روبه‌رو نباشیم.

جامعه کارگری متناسب با پرداخت‌هایش خدمات درمانی دریافت نمی‌کند

احمدی در انتقاد به خدمات بیمه تأمین اجتماعی گفت: در حوزه درمان به رغم اصل ۲۹ قانون اساسی متأسفانه جامعه کارگری یک سوم از حقوق خود را به تأمین اجتماعی می دهد، اما به هیچ وجه خدمات متناسب با این میزان را دریافت نمی کند، درخصوص یکسان سازی حق بیمه نیز مشکلاتی در حوزه کارگری وجود دارد که باید برطرف شود.

وی با تأکید بر اینکه تیپولوژی جامعه کارگری درحال تغییر است، افزود: خواسته‌های نسل قبلی جامعه کارگری با نسل حاضر تفاوت دارد و این مهم آگونه که باید در نظر گرفته نشده است، باید توجه داشت که این خواسته ها درحال تغییر بسیاری است و نیروی جدید با نیروی قبل نیازها و خواسته‌های متفاوتی دارد.

رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان اصفهان با بیان اینکه باید آموزش نیروی کار را مورد نظر قرار داد، اظهار کرد: در خصوص آموزش و افزایش مهارت این قشر باید مراکز علمی تخصصی برای نیروی کار پایه گذاری شود و اگر خواسته‌های نسل جدید در آن دیده نشود در آینده با مشکلات جدی نیروی انسانی کارآمد مواجه خواهیم شد.

احمدی با اشاره به اینکه خصوصی سازی و واگذاری واحدهای تولیدی به بخش خصوصی باعث بیکاری بخش عظیمی از کارگران شده است، افزود: متأسفانه این بحث تاحدودی به ضرر کارگران بوده زیرا نباید یک بنگاه تولیدی با تغییر کاربری به یک برج تبدیل شود و نیروی کار آن محتاج و سرگردان باشد.

کد خبر 374421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.