ثبت رکورد تازه شاخص کل بورس تهران با ۲ درصد افزایش

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افزایش تقریبا دو درصدی نسبت به روز گذشته به ۲۰۹ هزار و ۲۴۳ واحد رسید و بدین ترتیب بازهم رکورد جدیدی را برای خود ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افزایش ۱.۹۳ درصدی معادل سه هزار و ۹۵۹ واحد، به ۲۰۹ هزار و ۲۴۳ واحد رسید. حجم معاملات امروز بورس چهار هزار و ۷۳۶ میلیون سهم و تعداد معاملات نیز ۳۰۵ هزار ۶۹ معامله اعلام شد.

همچنین ارزش معاملات امروز بازار بورس، بالغ بر ۱۵ میلیون و ۸۱ هزار و ۴۸۷ میلیون ریال  و ارزش بازار نیز بالغ بر هشت میلیون و ۱۶ هزار و ۹۲۶ میلیارد ریال شد. بدین تریب پس از مدت‌ها ارزش بازار از کانال هفت میلیارد ریالی عبور کرده و هشت میلیاردی شد.

از تغییرات دیگر شاخص‌های بورس اوراق بهادار تهران نیز می توان به افزایش یک‌هزار و۱۴۰  واحدی شاخص قیمت، افزایش سه هزار و ۴۰۱ واحدی شاخص بازار اول، افزایش پنج هزار و ۵۹۰ واحدی شاخص بازار دوم، افرایش سه هزار و ۷۶۶ واحدی شاخص صنعت، افزایش ۲۲۹ واحدی شاخص ۳۰ شرکت بزرگ و افزایش ۱۷۱ واحدی شاخص ۵۰ شرکت بزرگ اشاره کرد.

سهام‌ گروه‌های پالایشی و فلزی بیشترین میزان جذابیت را برای خریداران داشته  باعث افزایش افزایش شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران شد.

به عقیده برخی کارشناسان انتشار صورت‌های مالی مناسب در چند روز اخیر و وضعیت جهانی برخی از مواد اولیه، در این رشد موثر بوده است.

در این میان شرکت‌های فرآورده‌های‌ تزریقی‌ ایران‌ با نماد(دفرا۱)، ایران‌یاساتایرورابر بانماد(پاسا۱) و ح .فولاد کاوه جنوب کیش با نماد(کاوهح۱) بیشترین افزایش قیمت و شرکت‌های ح . توسعه‌شهری‌توس‌گستر با نماد(وتوسح۱)،  بانک‌پارسیان‌ با نماد(وپارس۱) و درخشان‌ تهران با نماد(‌پدرخش۱) بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

کد خبر 374330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.