۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
غذاهای نجات‌بخش قلب

یکی از راهکارهای مهم برای پیشگیری از امراض قلبی تغییر سبک زندگی و مصرف غذاهای سالم است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زندگی بدون تحرک و افزایش وزن دو فاکتور مهم در ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی محسوب می‌شود. بررسی‌های جدید محققان نشان داده است که تغییرات سالم در سبک زندگی و به ویژه در رژیم غذایی افراد می‌تواند نتایج مثبتی برای پیشگیری از این قبیل امراض داشته باشد. در این گزارش شما را با غذاهای حفظ سلامت قلب و عروق آشنا می کنیم.

لوبیا سیاه

این دانه‌های لذیذ حاوی مواد مغذی ضروری برای قلب هستند. اسید فولیک، آنتی اکسیدان‌ها و منیزیم موجود در لوبیا به کاهش فشار خون کمک می‌کند و فیبر موجود در آن نقش مهمی در کنترل کلسترول و سطح قند خون دارد. بنابراین به منظور تامین سلامت قلب توصیه می شود افراد لوبیا را در سالاد و سوپ خود اضافه کنند.

ماهی قزل آلا

این غذای سرشار از امگا۳ برای حفظ سلامت قلب بی‌نظیر است. اسیدهای چرب امگا۳ در ماهی قزل آلا خطر ابتلا به آریتمی قلب (غیرطبیعی بودن ریتم قلب) و فشار خون را کاهش می‌دهد. همچنین این ماده غذایی سطح تری گلیسیرید و التهاب را پایین می‌آورد. انجمن قلب آمریکا مصرف ماهی قزل آلا یا سایر ماهی های چرب را دو بار در هفته توصیه می‌کند. ماهی قزل آلا را می‌توان به روش سالم بخارپز به همراه سبزیجات مصرف کرد. 

گردو

مصرف یک مشت کوچک گردو در روز کلسترول خون را کاهش می‌دهد و مانع از التهاب شریان‌های قلب می‌شود. گردو یکی از منابع امگا۳، چربی‌های سالم (چربی‌های غیراشباع)، استرول‌های گیاهی و فیبر است. منافع مصرف این ماده مغذی زمانی مشخص می‌شود که جایگزین چربی‌های بد مانند چیپس و کلوچه‌ شود. استفاده از روغن گردو به عنوان سس سالاد فوق‌العاده است.

بادام

خلال بادام همراه با سبزیجات، ماهی، مرغ و دسرها مصرف می‌شود. این ماده مغذی دارای استرول گیاهی، فیبر و چربی‌های سالم است و در کاهش کلسترول "بد" کمک می‌کند. برای تامین سلامت قلب، مصرف یک مشت بادام در روز توصیه می‌شود.

آویشن، مریم گلی، رزماری و پونه کوهی

اگر به جای نمک و چربی، این گیاهان معطر و طعم دهنده‌ به غذاها اضافه شوند داشتن قلبی سالم را برای افراد به ارمغان می‌آورند.

روغن زیتون

این روغن که از زیتون خرد شده به دست می‌آید یک چربی سالم و سرشار از آنتی اکسیدان‌های ضروری برای سلامت قلب است. در صورت مصرف روغن زیتون در غذا رگ‌های خونی محافظت می‌شوند و سطح کلسترول خون کاهش می‌یابد.

ماهی تن سرشار از امگا۳

ماهی تن اغلب ارزانتر از ماهی قزل آلاست و یکی از منابع تامین امگا۳ محسوب می‌شود. منابع دیگر امگا۳ شامل ماهی خال‌خالی، شاه‌ماهی، قزل آلای دریاچه‌ای، ساردین ها و ماهی کولی است.

کد خبر 373760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لیلا DE ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    1 0
    ممنون از این اطلاعات مفیدی که در رابطه با سلامتی بدن از جمله سلامتی قلب و عروق در اختیار ما می گذارید موفق و سر بلند باشید .
  • لیلا DE ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    1 0
    ممنون از این اطلاعات مفیدی که در رابطه با سلامتی بدن از جمله سلامتی قلب و عروق در اختیار ما می گذارید موفق و سر بلند باشید .