جزئیات روز اول عملیات امدادرسانی شهرداری اصفهان در خرم‌آباد

شهرستان های پل دختر و خرم آباد، شرایط بحرانی تری در بین شهرستان های استان لرستان دارد و نیروهای امدادرسانی شهر اصفهان بنا بر صلاحدید و برنامه ریزی انجام شده، در شهرستان های سیل‌زده این استان حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به بارش‌های اخیر در استان لرستان، شهردار اصفهان صبح _دوشنبه ۱۲ فروردین‌ماه_ دستور اعزام تعدادی ماشین‌آلات سنگین و نیروها و متخصصان خدمات شهری و آتش‌نشانی شهرداری اصفهان برای امدادرسانی در استان لرستان و شهر خرم‌آباد را صادر کرد که نیروها از صبح امروز در معابر لرستان حضور یافتند و اقدامات خدماتی خود را آغاز کردند.

وضعیت میدان شهدا واقع در مرکز شهر خرم آباد؛ در حال حاضر چهار پل در مرکز شهر خرم آباد و در نزدیکی استانداری وجود دارد که در زیر این پل ها، زیرگذرهای شهری وجود داشته و تا زیر سقف این زیر گذرها آب است.  بنابراین نیروهای امدادی ابتدا باید آب این زیر گذرها را تخلیه کرده و سپس از طریق هماهنگی به عمل آمده با شهردار و مسئولان مدیریت بحران، نیروهای کمک رسان به مناطق دیگر شهر و سپس به شهرستان پل دختر اعزام شوند.

با توجه به وضعیت موجود در خرم آباد و آب‌گرفتگی مغازه ها، نیروهای شهرداری اصفهان پس از امدادرسانی و کمک در شهر خرم آباد باید به سمت شهرستان پل دختر حرکت کنند.

امدادرسانی به سیل زدگان شهرستان پل دختر نیز از امروز صبح با بالگرد آغاز شده است، البته نیروهای ارتش نیز در این شهرستان به منظورکمک رسانی حضور دارند؛ شهرستان دورورد وضعیت بهتری داشته اما همچنان نیاز به کمک رسانی در این شهرستان نیز، وجود دارد.

نیروهای امدادی به صلاحدید استاندار لرستان و بنا بر هماهنگی مسئولان ستاد بحران لرستان با مسئولان ستاد بحران اصفهان، در مناطق سیل زده حضور خواهند داشت و تیم دوم امدادرسانی نیز از سایر شهرستان ها در حال عزیمت به مناطق سیل زده لرستان هستند.

لازم ذکر است شهرداری اصفهان اولین تیم بود که برای امداد رسانی به استان لرستان آمده و اقدامات لازم به منظور امدادرسانی را آغاز کرد.

کد خبر 371969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.