پلمب آجیل‌فروشی متخلف در اصفهان

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: در طرح تشدید کنترل نظارت بر مواد غذایی و اماکن عمومی و گزارش تخلفات در طی ۲۴ ساعت اخیر  یک مغازه آجیل‌فروشی متخلف پلمب شد.

حسین صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به طرح تشدید کنترل نظارت بر مواد غذایی و اماکن عمومی و گزارش تخلفات در طی ۲۴ ساعت اخیر اظهار کرد: عملکرد چند مورد شیرینی فروشی و آجیل فروشی متخلف گزارش شده است که تخلف یک مورد آجیل فروشی مهم بوده و مقدار زیادی آجیل حاوی رنگ را که قبلا هم ماموران بهداشت از آن نمونه برداری کرده بودند به فروش می رساند.

وی با بیان اینکه در نمونه برداری‌ها این آجیل های رنگی مورد آزمایش قرار گرفت، افزود: نتیجه آزمایش این بود که در این نوع آجیل ها از رنگ مصنوعی به جای زعفران استفاده شده که این آجیل فروشی توقیف و پلمب شد و محصولات آن در حال معدوم کردن است.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان تاکید کرد: حدود ۱۷ مورد کارگاه و مراکز تهیه و توزیع متخلف پلمپ شدند و تعداد ۲۸ مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی یادآور شد: به شهروندان تاکید می‌کنیم که به خصوص در این روزهای آخر پایان سال از خرید شیرینی ها و آجیل هایی که رنگ های غیر طبیعی  دارند پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه ممکن است در بازار آجیل مانده یا کهنه در بارها فرآوری شوند اظهار کرد: می طلبد که در هنگام خرید آجیل مردم توجه بیشتری داشته باشند. ممکن است این آجیل های کهنه به همراه نمک افزوده شده و رنگ های مصنوعی به فروش برسند.

به گفته صفاری؛ مردم برای خرید آجیل می توانند آن را تست کنند و با کشیدن دست روی آجیل اگر با رطوبت متوجه شدند که رنگ آجیل روی دست آنها ماندگار شده و به سختی از بین می‌رود باید به تازگی و استاندارد بودن رنگ آجیل شک کرده و متوجه شوند که زعفران نیست و رنگ مصنوعی است و از خرید آن خودداری کنند.

وی ادامه داد: همچنین در خرید مغزها دقت کنند و مغزهایی مثل پسته، فندق،  تخمه و بادام را باز کنند و اگر وسط مغزها لکه های سیاه پیدا شد نشانه ماندگی و و خراب بودن و آفت زدگی مغزها و آجیل ها است و با چشیدن طعم آجیل می توانند طعم کهنگی و ماندگی و تند بودن آن را تشخیص دهند.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: تمام برنامه ریزی از قبل از نوروز ۹۸ در خصوص طرح تشدید کنترل نظارت بر مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شده است و این برنامه ها در ایام نوروز هم ادامه دارد و با تشدید کنترل نظارت ها و افزایش اکیپ های ماموران بهداشت موجب شده که تا کنون در بازرسی ها دستاوردهای کنترلی خوبی داشته باشیم.

کد خبر 370788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.