۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
هسته‌ آووکادو را دور نیندازید!

بررسی‌های جدید محققان نشان می‌دهد که هسته‌ آووکادو دارای مقادیر بالایی از "پلی فنل ها" است و خواص ضدالتهابی زیادی برای سلامت بدن دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آووکادو یکی از میوه‌هایی است که سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و چربی‌های مفید و سالم است. خوردن این میوه خوشمزه، حس خوشایندی به افراد می‌بخشد، اما آن‌ها اغلب از خواص هسته آووکادو غافل می‌شوند. این در حالی است که بررسی‌های جدید محققان دانشگاه دولتی "پنسیلوانیا" نشان می‌دهد که هسته‌ آووکادو فواید ضد التهابی چشمگیری برای سلامت بدن دارد.

محققان این دانشگاه که چندین دهه پیش، یک مایع ترکیبی از هسته آووکادو استخراج کردند، در جستجوی این موضوع بودند تا ببینند آیا ترکیب مورد نظر دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند برای درمان مشکلات حاد نظیر بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان موثر باشد یا خیر؟

به گفته محققان این هسته‌های جادویی سرشار از "پلی فنل ها" هستند؛ موادی طبیعی که دارای اثرات آنتی اکسیدانی است و سلامت سلول‌ها را تامین می‌کند. موضوع قابل توجه اینکه پلی فنل‌ها و آنتی اکسیدان‌های موجود در هسته آووکادو از گوشت میوه آن بسیار زیادتر است.

در بررسی‌های جدید، محققان تمرکز خود را بر روی بافت سلولی و آنزیم‌هایی قرار دادند که نقش مهمی در واکنش‌های ایمنی طبیعی بدن و واکنش نسبت به بیماری‌های التهابی بازی می‌کند. آن‌ها تعامل میان عصاره هسته آووکادو و ماکروفاژها را ( نوعی از سلول‌های ایمنی که دارای قدرت بیگانه‌خواری هستند و باقی مانده‌های تخریب سلولی که در هنگام تجمع یافتن، سمی می‌شوند را از بین می‌برند) مورد بررسی قرار دادند.

یافته‌های جدید نشان داد که ترکیب حاصل از هسته‌های آووکادو از تولید پروتئین‌های التهابی که توسط ماکروفاژها ایجاد می‌شود، جلوگیری می‌کند. به گفته محققان دانشگاه پنسیلوانیا اگرچه این تحقیقات بسیار نوید بخش است، اما نخستین گام برای تایید خواص ضد التهابی هسته‌ این میوه جادویی محسوب می‌شود. گام بعدی بررسی تاثیر هسته‌های آواکادو بر کاهش التهابات در نمونه‌های حیوانی مانند موش‌ها است.

کد خبر 370476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.