دمنوشی آشنا برای کاهش چروک‌های پوست

بدون شک چای سبز نامی آشنا در بین افرادی است که به تناسب اندام و حفظ سلامتی خود اهمیت می‌دهند چرا که خواص بی‌شمار آن درمانگر بسیاری مشکلات بدن است.

به گزارش ایمنا، خواص دمنوش چای سبز به قدری زیاد است که این نوشیدنی گیاهی را که از گلبرگ‌های تازه چای به دست می‌آید، در زمره سالم‌ترین نوشیدنی‌ها قرار می‌دهد.  مصرف روزانه سه تا چهار فنجان چای سبز می‌تواند در مسیر دستیابی به سلامت عمومی بدن بسیار مؤثر باشد ولی نوشیدن بیش از حد آن ممکن است بر عملکرد کبد تأثیر منفی بگذارد. این گیاه، محرکی بسیار قوی برای پایانه‌های عصبی است و با تأثیر منفی بر کیفیت خواب سبب افزایش بی قراری و عصبانیت شده و مصرف آن برای خانم‌های باردار و شیرده توصیه نمی‌شود.

با این حال فواید این گیاه به قدری است که بر تمامی مضراتش ارجحیت داشته و در صورتی که بیش از چهار فنجان در روز مصرف نشود می‌تواند بهترین تأثیر را در بهبود عملکرد بدن داشته باشد؛ در ادامه به بررسی این فواید می‌پردازیم.

تأثیر چای سبز در کاهش وزن

مصرف چای سبز دو ساعت پس از صرف هر یک از وعده‌های غذایی راهی مؤثر برای خلاص شدن از شر اضافه وزن و چاقی است. از سوی دیگر بر خلاف چای سیاه هیچ مشکلی برای جذب آهن غذا به وجود نمی‌آورد. البته مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند بر جذب آهن، روی، کلسیم و مواد معدنی موجود در غذاها تأثیر منفی داشته باشد.

تأثیر چای سبز بر سلامت پوست

وجود آنتی‌اکسیدان‌های بسیار در این نوشیدنی تأثیر بسزایی در کاهش روند پیری پوست و افزایش شادابی آن داشته و پوست را در برابر تأثیر رادیکال‌های آزاد در ایجاد آسیب، افتادگی، ایجاد چین و چروک و سرطان حفظ می‌کند.

تأثیر چای سبز بر سلامت قلب

چای سبز با کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب سبب بهبود شرایط قلب و عروق شده و از احتمال بروز تصلب شرایین و لخته شدگی خون و در نتیجه رخ دادن بیماری‌های قلبی عروقی و حتی سکته مغزی پیشگیری می‌کند.

تأثیر چای سبز بر سلامت عمومی دهان

خاصیت گس بودن چای سبز و داشتن مقادیری از فلوراید می‌تواند به انقباض بافت‌ها و ماهیچه‌ها کمک کند و شستشوی دهان با آن سبب سفت شدن لثه‌ها و حفظ دندان‌ها می‌گردد. همچنین این خاصیت از تورم مفاصل و غضروف ها و حتی پوکی استخوان پیشگیری می‌کند. از طرفی این نوشیدنی با از بین بردن باکتری‌های مضر ناحیه دهان از ایجاد بوی بد آن پیشگیری می‌کند.

تأثیر چای سبز بر پیشگیری از بیماری‌ها

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای سبز موجب تقویت سیستم ایمنی در بدن می‌شود. با کمک این خاصیت، می‌توان از بروز آنفلوآنزا، سرماخوردگی، حساسیت‌های پاییزی، اسهال و استفراغ و حتی سرطان پیشگیری کرد.

از جمله دیگر خواص چای سبز می‌توان به تقویت حافظه، افزایش فعالیت‌های مغزی، پیشگیری از بروز بیماری آلزایمر، پیشگیری از فشار خون مرضی، کاهش قند خون، خاصیت آرامبخشی و کاهش افسردگی اشاره کرد.

کد خبر 369935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.