دیابتی‌ها مصرف ویتامین C را جدی بگیرند/شش دستور گیاهی برای کاهش سرعت پیری

مصرف خودسرانه ویتامین ها چه آسیبی به بدن می‌زند و چرا درد در شب بیشتر می‌شود؟ و راهکارهایی برای غلبه بر پیری را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تحقیقات نشان می‌دهد مکمل ویتامین C  می‌تواند با کاهش میزان قندخون افزایش یافته در طول روز برای افراد دیابتی مفید باشد. همچنین ویتامین C برای سلامت قلب هم مفید است. گلن وادلی، عضو تیم تحقیق از دانشگاه دیکین استرالیا، در این باره می گوید:"افزایش قندخون از فاکتورهای پرخطر بیماری قلبی عروقی در افراد مبتلا به دیابت است."

مطالعات نشان می‌دهد کپسول‌های ویتامین C موجب کاهش میزان فشارخون سیستولیک و دیاستولیک می‌شود. مطالعه قبلی نشان داده‌اند که ویتامین C بی نهایت برای افراد مبتلا به سندرم متابولیک مفید است.

همچنین مصرف پنج تا ۱۰ وعده میوه و سبزیجات در روز به تامین فیبر و ویتامین C موردنیاز بدن کمک می‌کند و در حفظ سلامت روده ها هم مفید است. به گفته محققان در صورت وجود مشکل در عملکرد روده، مواد سمی وارد جریان خون شده و در نهایت منجر به کمبود ویتامین C و ویتامین E موردنیاز برای عملکرد مناسب بدن می‌شود.

فواید آبمیوه آلوئه‌ ورا چیست؟

مطالعات گوناگون نشان داده‌اند که آب آلوئه ورا می‌تواند با تحریک ایمنی سلولی و مایعات بدن به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

کمک به کاهش وزن: آب آلوئه ورا می‌تواند با خواص ضدالتهابی خود با چاقی مقابله نماید. التهاب با اضافه وزن و مشکلات متابولیکی مرتبط است. آب آلوئه ورا سرشار از آلوئین است که به کاهش وزن کمک می‌کند.

تسهیل روند هضم: آب آلوئه ورا می‌تواند به تحریک باکتری های روده و تنظیم حرکات روده کمک کند. این آبمیوه می تواند دستگاه گوارش را پاکسازی کرده و درد ناحیه شکمی و نفخ شکم را کاهش دهد.

سم زدایی بدن: از آنجایی که دارای خواص مُلین است  مواد سمی را از بدن خارج می‌کند. کبد یکی از اعضای مهم بدن در فرآیند سم زدایی است و مصرف آب آلوئه ورا به تسهیل روند پاکسازی دستگاه گوارش کمک می‌کند.

کنترل میزان قندخون: آلوئه ورا می‌تواند به کنترل قندخون در بین افراد دیابتی و پیش دیابتی کمک کند. همچنین تحقیقات نشان داده اند آب آلوئه ورا میزان قندخون را در حالت ناشتا بهبود می‌بخشد. به علاوه سرشار از کروم، منیزیم، زینک و منگنز است که موجب افزایش کارآمدی انسولین می‌شود.

حفظ شادابی و سرحالی بدن: آب آلوئه ورا دارای کالری کمی است. از آنجاییکه سرشار از پتاسیم است می‌تواند به رهایی از خستگی و حفظ انرژی بدن کمک کند.

حفظ سلامت و بهداشت دهان: با وجود خواص ضدالتهابی می‌تواند برای کمک به حذف باکتری های بیماری زا دهان سودمند باشد. همچنین در درمان ورم لثه ناشی از پلاک‌های دندانی نقش بسیار مهمی دارد.

تسکین زخم معده: آلوئه ورا دارای ترکیبات ضدالتهابی و ویتامین C است که  روند هضم را افزایش داده و با زخم معده مقابله کند.

شش دستور گیاهی برای کاهش سرعت پیری

سیر: سیر به خاطر خواص موثر ضدباکتریایی و ضدویروسی معروف است. یک مطالعه ژاپنی دریافته که سیر در واقع، روند پیری در حیوانات را کُند می‌کند. اگر به عنوان یک محصول ضدپیری از سیر استفاده شود، پوست را صاف و بدون چروک نگه می ‌دارد.

آووکادو: آووکادو درست مانند عسل، حاوی ترکیبات تسکین دهنده است که سوزش، التهاب و تورم را کاهش خواهد داد. همچنین، سرشار از چربی‌ های مفیدی است که چین و چروک‌ها را صاف می‌کند.

جینسنگ:چین و چروک‌ها را صاف می‌کند، پف را کاهش می‌دهد و پوست خسته و کدر را دوباره جوان می ‌کند. اگر مانند چای مصرف شود، گردش خون را افزایش می‌دهد. رنگ و بافت پوست را بهبود می‌بخشد.

زغال اخته: سرشار از آنتی اکسیدان است و تحقیقات نشان می‌دهد مصرف آن منجر به دفاع باورنکردنی در برابر اولین نشانه‌های پیری از جمله چین و چروک و زخم می‌شود.

زردچوبه: مصرف زردچوبه از آسیب های سلولی که منجر به چین و چروک و زخم می شوند جلوگیری میکند.

پونه کوهی: عصاره‌ پونه‌ کوهی، میکروب ‌ها را از بین خواهد برد و از جوش جلوگیری می ‌کند. این عصاره درخشش طبیعی پوست را باز می ‌گرداند، خون را تصفیه می ‌کند و گردش خون را بهبود می ‌بخشد.

چرا درد در شب بیشتر می‌شود؟

این باور به حقیقتی بر می‌گردد که مردم در طول تاریخ آن را تجربه کرده‌اند. انسان‌ها از قدیم مشاهده می‌کرده‌اند که در هنگام شب دردهایی مانند درد دندانشان بیشتر می‌شود. یک حقیقت علمی وجود دارد در ابتدای کار زمانی که بشر با درد آشنا شد فکر می‌کرد، درد ابزاری در دست خدایان است تا انسان‌های گناهکار را توبیخ کند اما به مرور این باور تغییر کرد.

این موضوع اولین بار توسط دکارت، فیلسوف بزرگ این سوال مطرح شد که حس درد برای اطلاع دادن به انسان‌هایی است که بدانند کجای بدنشان آسیب دیده است این ابزار برای توبیخ آنها نیست بلکه اعلام خطر است.

درد به عنوان ابزاری برای حفظ سلامت مطرح شد اما اینکه چرا در شب درد مردم بیشتر می‌شود به این دلیل است که در طول روز توجهات و صداهای زیادی در اطراف ما وجود دارد و حس‌ لامسه، بینایی و تحریکات محیطی در روز بیشتر مطرح است. همچنین سیستم عصبی بدن اولویت‌بندی می‌کند و به حس‌های غیردرد کمتر اهمیت می‌دهد.

در طول روز به دلیل تحریکات حسی احساس درد کاهش می‌یابد اما در هنگام شب به دلیل کاهش تحریکات بدن، سیگنال‌های بدن خاموش می‌شود و حس درد بیشتر در مغز شنیده می‌شود در نتیجه احساس درد به وجود می‌آید. البته احساس درد در کودکان و بزرگسالان فرقی نمی‌کند و در طول شب به طور کلی شدیدتر و قوی‌تر است

مصرف خودسرانه ویتامین ها چه آسیبی به بدن می‌زند

اگر به‌دنبال جبران کمبود این ویتامین‌ها در بدنتان هستید، بهتر است آن‌ها را همراه با خوراکی‌های چرب (مثل ماست پرچرب) مصرف کنید. ویتامین‌ها بهتر است به‌صورت مایع یا پودر مصرف شوند و مصرف آن همراه با غذا، به جذب بهتر کمک می‌کند.

ویتامین‌های محلول در چربی، در صورت مصرف با یک صبحانه چرب مثل شیر، بهتر جذب می‌شود. محققان می‌گویند بدن کسانی که مکمل‌های ویتامین D را با لبنیات پرچرب مصرف می‌کنند، ۳۲درصد بهتر این ویتامین را جذب می‌کند.

گاهی برای جبران چنین کمبودی، چاره‌ای جز مصرف مکمل‌های دارویی حاوی ملاتونین برایتان باقی نمی‌ماند. اما این مکمل‌ها، در صورت مصرف شدن به‌صورت مایع، بهتر جذب می‌شوند.

متخصصان می‌گویند مصرف شش‌قرص روغن ماهی در روز، به جذب بهتر امگا۳ در بدن کمک نمی‌کند و احتمال دفع مازاد دارو از طریق مدفوع بالا می‌رود. به باور متخصصان، در چنین شرایطی مصرف این دارو به شکل مایع، بهتر از مصرف تعداد زیادی قرص است. اضافه‌کردن این ترکیب به سالادها و غذاهای مایع، زمینه را برای جذب بهتر این مواد ضروری فراهم می‌کند.

روند جذب فیبر در بدن هم شباهت زیادی به جذب مواد مغذی موجود در روغن ماهی دارد. برای گرفتن نتیجه بهتر، می‌توانید پودرهای حاوی فیبر را به مایعات اضافه کنید. برای مثال، می‌توانید پودر سبوس را تهیه کنید و با حل کردنش در یک لیوان آب، آن را مصرف کنید.

اگر آزمایش‌هایتان بگویند که کمبود ویتامین D یا B۱۲ دارید یا اینکه کم‌خون هستید، چاره‌ای جز مصرف مکمل‌های تجویز شده برایتان نمی‌ماند. اگر عضلات پایتان مدام بگیرند، احتمالا باید مکمل منیزیم مصرف کنید.

کد خبر 369237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.