صدور حکم پرونده گوشت‌های آلوده/ سگ ولگرد به کودک ۸ ساله حمله کرد

جزییات صدور حکم پرونده گوشت‌های آلوده، تبدیل بازداشتگاه کهریزک به کمپ ماده ۱۶ و جزییات حمله سگ ولگرد به کودک ساوه‌ای را در بسته خبری اجتماعی ۲۴ ساعت اخیر ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل نجار،  سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در سیلاب اخیر در استان‌های خوزستان و لرستان خوشبختانه تلفات جانی نداشته ایم اما باید به این نکته توجه داشت که بیشترین جایی که تلفات و خسارت های مالی بالایی را رقم می زند ساخت و ساز بی رویه در حریم رودخانه هاست.

وی ادامه داد:متولی سیل و سیلاب در کشور وزارت نیرو است و این وزارتخانه باید خروجی سدها، لایروبی رودخانه‌ها و دیوارهای آنها را مدیریت کند.

البرز؛ بازداشت ۳ کارمند شهرداری فردیس

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس استان البرز اعلام کرد که سه نفر از کارمندان شهرداری فردیس به دلیل جعل اسناد و تخلفات دیگر بازداشت شدند.

حسن جهانشاهلو افزود: این افراد نامه های شهرداری فردیس را جعل می کردند و در تهاتر ها دست داشتند.

وی گفت: تاکنون طبق مستندات موجود میزان تخلفات این افراد ۵۰ میلیارد ریال برآورده شده است که احتمال افزایش این مبلغ وجود دارد.

جهانشاهلو با بیان اینکه پرونده این تخلف اداری در شعبه هفت بازپرسی دادگستری فردیس در دست بررسی است، ادامه داد: تاکنون ۱۰ نفر شاکی این پرونده شناسایی شده اند.

تهران؛ کهریزک کمپ معتادان متجاهر شد

معاون پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از تغییر کاربری بازداشتگاه کهریزک نیروی انتظامی به مرکز نگهداری معتادان متجاهر (ماده ۱۶) با نام «سروش» خبر داد.

فاطمه عباسی روز شنبه در حاشیه آیین رونمایی از انتشار مجموعه پیام های «کاربین» برای پیشگیری از اعتیاد در فضای مجازی در جمع خبرنگاران گفت: درحال حاضر مرکز کهریزک به عنوان مرکزنگهداری معتادان متجاهر به فعالیت می پردازد. چهارشنبه هفته گذشته تعدادی معتاد از سطح شهر (تهران) جمع آوری و غربال و تعدادی از آنان به مرکز سروش ارجاع داده شدند.

معاون پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: زنان معتاد نیز به مراکز دیگر ارجاع داده شدند که گزارش تکمیلی این اقدامات در آینده اعلام می شود.

بر اساس آمار رسمی ستاد مبارزه با موادمخدر، اکنون ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار مصرف کننده مواد مخدر در کشور وجود دارد. بالاترین مصرف مواد مخدر با بیش از ۶۶ درصد مربوط به تریاک است.

هرمزگان؛ ۱۰ سال حبس برای متهمان پرونده گوشت‌های آلوده

حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری، رییس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: متهمان پرونده قاچاق گوشت‌های آلوده در بندرعباس به ۱۰ سال حبس و بیش از ۳۵ میلیاردتومان جزای نقدی محکوم شدند.

وی تصریح کرد: بر اساس حکم صادره ضمن معدوم نمودن محموله گوشت‌های آلوده، دو نفر از متهمین به اسامی (اسماعیل و حمیدرضا برزه- فرزند ابراهیم) به اتهام قاچاق فرآورده‌های خوراکی فاقد مجوز و مضر برای مصرف انسانی، مجموعاً به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری، پرداخت مبلغ ۳۵۲ میلیارد و ۱۲۶ میلیون و ۶۵۶ هزار ریال جزای نقدی، محرومیت از تأسیس شرکت، منع دریافت کارت بازرگانی و هر نوع فعالیت در امور مرتبط با فرآورده‌های خوراکی و دامی به مدت ۵ سال و ممنوعیت خروج از کشور به مدت سه سال محکوم شدند.

مرکزی؛ حمله سگ ولگرد به یک کودک ۸ ساله در ساوه

رضا نظری، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه  اظهار کرد: حمله یک قلاده سگ به یک کودک هشت ساله در خیابان طالقانی ساوه موجب مصدومیت وی از چند ناحیه به ویژه از گردن شده است.

وی افزود: بنا بر اظهارات خانواده مصدوم، این کودک هشت ساله که به همراه پدربزرگ خود در خیابان در حال تردد بوده است مورد حمله وحشیانه یک قلاده سگ قرار می‌گیرد و دچار مصدومیت شدید می‌شود.

تبریز؛ پرونده پزشک تبریزی دوباره رسیدگی می‌شود

بابک بابازاده، یکی از وکلای مدافع پزشک تبریزی از رسیدگی دوباره به پرونده موکلش در چهار اسفندماه در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان آذربایجان شرقی خبر داد.

وی گفت: بعد از نقض رأی پرونده موکلم از سوی دیوان عالی کشور، پرونده به شعبه صادر کننده رأی بدوی اعاده و به برخی از نواقص در شعبه رسیدگی شد.

بابازاده افزود: جلسه دادرسی پرونده موکلم در چهار اسفندماه تشکیل می‌شود تا پرونده مجدداً وارد رسیدگی شود.

همدان؛ کشف ۳۲۰ کیلوگرم گوشت فاسد و غیربهداشتی

سرهنگ جمشید باقری، فرمانده انتظامی شهرستان همدان از کشف ۳۲۰ کیلوگرم گوشت فاسد و غیربهداشتی در همدان خبر داد.

وی گفت: روز گذشته، ماموران گشت یگان امداد در یکی از مناطق شهر همدان یک دستگاه سواری پراید بدون سرنشین که در کنار خیابان متوقف و درب های آن باز بود را مشاهده و به بررسی موضوع پرداختند.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان افزود: در بررسی ها ی صورت گرفته از این خودرو ۵۰ کیلوگرم گوشت گوساله که در شرایط غیر بهداشتی قرار داشت کشف و مالک خودرو که از پارکینگ یک آپارتمان بیرون می آمد به ماموران گفت، صاحب یک رستوران است و خودرو و گوشت ها متعلق به اوست.

سرهنگ باقری اضافه کرد: با توجه به حساسیت موضوع با اخذ مجوز قضایی در بازرسی از انبار منزل این فرد، در مجموع ۳۲۰ کیلو گرم گوشت کشف و پس از حضور کارشناسان اداره دامپزشکی و تعزیرات، ناسالم بودن گوشت ها به دلیل نگهداری در شرایط غیر بهداشتی تایید و با دستور قضایی برای امحاء تحویل کارشناسان شد.

کد خبر 366499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.