انتخاب بدترین‌ها و بهترین‌ها؛ ترامپ بدترین بازیگر سال؟

دنیای فرهنگ و هنر همواره زمینه‌ساز رخدادهای جنجال‌آفرین و مهم در جهان است. شما می‌توانید هر یکشنبه خلاصه‌ای از مهمترین اتفاقات فرهنگی و هنری جهان را در ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نامزدی ترامپ برای عنوان بدترین بازیگر سال، برگزاری یک نمایشگاه مهم در حوزه گردشگری و تهدید طرفداران خواننده بزرگ پاپ به شورش علیه جشنواره ساندنس، از تیترهای خبرهای فرهنگ و هنر این هفته جهان بودند. همچنین، با توجه به ادامه یافتن فصل جوایز سینمایی، کماکان مهم‌ترین اخبار هنری به سینما و جشنواره‌های آن اختصاص دارد. این هفته، نامزدهای بزرگترین جشنواره سینمایی سال نیز مشخص شدند. در ادامه، مشروح جزئیات این رویدادها می‌آید:

نامزدهای جایزه تمشک طلایی معرفی شدند: نامزدهای جوایز تمشک طلایی که مراسم آن از سال ۱۹۸۱، یک روز پیش از مراسم اسکار برگزار می‌شود و در آن بدترین‌های سال هالیوود برگزیده می‌شوند، لیست بدترین فیلم‌ها مشخص شد و در آن جای تعجبی باقی نماند. "وینچستر"، "رابین هود"، "گاتی" و "هولمز و واتسون" نامزدهای بخش بدترین فیلم سال هستند.

اما شگفتی‌ها در بخش بدترین بازیگران رقم خورد، جایی که دونالد ترامپ و همسرش ملانیا ترامپ به عنوان نامزدهای بدترین بازیگران سال انتخاب شدند. این دو در مستندهای "فارنهایت ۱۱/۹" و "مرگ یک ملت" به تصویر کشیده شده‌ بودند. از دیگر نام‌های مشهور در این فهرست می‌توان به جنیفر گارنر، امبر هرد، ملیسا مک‌کارتی، آماندا سایفرد، جانی دپ، جان تراولتا و بروس ویلیس اشاره کرد.

معرفی ۵۰۰ هنرمند برتر جهان: مهم‌ترین مرجع بازار هنر در جهان، "آرت‌پرایس" در گزارشی به انتشار نام ۵۰۰ هنرمند برتر معاصر جهان پرداخته است. در این فهرست، شش نامزد ایرانی حضور دارند: علی بندی‌صدر (رتبه ۱۱۴)، فرهاد مشیری (رتبه ۱۳۰)، شیرین نشاط (رتبه ۲۵۹)، کوروش شیشه‌گران (رتبه ۲۸۹)، رضا درخشانی (رتبه ۳۸۸) و کامران یوسف‌زاده (رتبه ۳۹۰). گفتنی است که گزارش‌های آرت‌پاریس معیار ارزشمندی در بررسی اقتصادی-هنری عرصه هنر به شمار می‌رود.

ضلع سوم شانس‌های جایزه برترین فیلم‌ اسکار پیدا شد: جوایز انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا، موسوم به جایزه "داریل اف. زانوک" اهدا شدند که در این بین، انتخاب "کتاب سبز" به تهیه‌کنندگی جیم بورک و کارگردانی پیتر فارلی به عنوان بهترین فیلم سال آن را به عنوان یکی از شانس‌های بالقوه جایزه اسکار بهترین فیلم، در کنار "ستاره‌ای متولد شده‌ است" و "روما" معرفی کرد. از دیگر عناوین برگزیده در جایزه "داریل اف. زانوک" می‌توان به "مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوت" اشاره کرد که به عنوان برترین انیمیشن سال انتخاب شد.

نامزدهای اسکار معرفی شدند: نامزدهای نود و یکمین دوره برگزاری جوایز آکادمی اسکار معرفی شدند، که بنا بر انتظار، "روما"، "راپسودی بوهمی"، "سوگلی" و "ستاره‌ای متولد شده ‌است" در فهرست نامزدها پیشتاز بودند. اما نکات قابل توجه زیادی نیز وجود داشتند از آن جمله نامزد نشدن جاستین هرویتز، آهنگساز فیلم "نخستین انسان"، نادیده گرفتن "نخستین انسان" در بخش کارگردانی و نبود نام ایتن هاک در میان نامزدهای برترین بازیگر مرد سال برای بازی در فیلم "نخستین اصلاح شده" است.

همچنین فیلم "روما" در ۱۰ مورد از جمله عنوان‌های بهترین فیلم خارجی‌زبان، بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه نامزد شده است. توجه بیش از حد آکادمی اسکار به فیلم "ستاره‌ای متولد شده است" و نامزدی این فیلم در ۱۰ بخش نیز از جمله دیگر شگفتی‌های فهرست نامزدهای اسکار ۲۰۱۹ بوده است. مراسم معرفی برترین‌ها پنجم اسفندماه برگزار خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه بزرگ فیتور: روز چهارشنبه، سی و نهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری "فیتور" اسپانیا افتتاح شد. در این نمایشگاه ۳۱ تورگردان از ایران به همراهی هیئتی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و علی اصغر مونسان، رییس این سازمان حضور دارند. بر اساس گزارش دنیای اقتصاد، نمایشگاه فیتور مادرید که تا هفت بهمن (۲۷ ژانویه) دایر خواهد بود، به‌عنوان یکی از نمایشگاه‌های مهم صنعت گردشگری جهان در مساحتی به وسعت ۶۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع و با حضور ۱۰ هزار و ۴۸۵ شرکت از ۱۶۵ کشور جهان برگزار می‌شود.

حلقه منتقدان فیلم لندن برندگان خود را اعلام کرد: "روما" در ادامه موفقیت‌های چشمگیر خود در فصل جوایز، از سوی منتقدان سینمایی لندن نیز به عنوان بهترین فیلم سال و آلفونسو کوارون، کارگردان آن، به عنوان بهترین کارگردان برگزیده شد. فیلم "سوگولی" با دریافت چهار جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم بریتانیایی و بهترین فیلمنامه بیشترین تعداد جایزه را دریافت کرد.

فیلم جدید کریستوفر نولان در راه: کمپانی بردران وارنر اعلام کرده که فیلم جدید نولان، کارگردان مشهور آمریکایی، هفدهم ژوئن ۲۰۲۰ اکران خواهد شد. جزئیات دیگری از این فیلم اعلام نشده است.

ساندنس و یک حاشیه برای اَبَرخواننده مشهور: جشنواره فیلم ساندنس که بزرگترین جشنواره فیلم‌های مستقل در آمریکا محسوب می‌شود، در حالی از پنج‌شنبه آغاز به کار کرد که نمایش مستند "ترک ناکجاآباد" حواشی زیادی به وجود آورده است. در این مستند اتهامات آزار جنسی علیه ابر ستاره پاپ، مایکل جکسون مطرح می‌شود.

بسیاری از هواداران جکسون در شبکه‌های اجتماعی دست به اعتراض زدند و بعضی گروه‌های افراطی تهدیدهایی را نیز مطرح کردند. با این حال مسئولان جشنواره از موضع خود برای اکران این مستند کوتاه نیامدند و اعلام کردند که حضور نیروهای پلیس در اطراف سالن نمایش برقرار خواهد بود. همچنین بنا بر این ادعا یک واحد خنثی‌سازی بمب نیز در محل اکران حضور داشته است.

کد خبر 365769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.