۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
رم؛ میعادگاه گردشگران غذا

بدون شک عشق به غذا، صادقانه‌ترین عشق دنیا است، آنچنان که توانسته نوعی گردشگری با عنوان گردشگری غذا به وجود بیاورد و هر ساله تورهای فراوانی را به سمت بهترین مقاصد غذایی موجود در دنیا جذب کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، غذای محلی هر شهری مقدمات اصلی آشنایی با فرهنگ و تاریخ آن دیار را فراهم می‌آورد. غذاها به اندازه خاطرات قدرتمند و خود به وجود آورنده قوی‌ترین خاطرات در سفر هستند، چنانچه حتی ضعیف‌ترین عطر آن‌ها، در روزها و سال‌های آینده نیز انسان را به حال و هوای سفرش باز می‌گرداند.

بدون شک بازگشت به خانه با یک دستورالعمل غذایی خوشمزه، از بهترین سوغاتی‌های جاودان برای هر سفری است. برای کسب این تجربیات و به دست آوردن چنین سوغات ارزشمندی، نقاطی بی‌نظیر از سراسر دنیا در پیش روی عاشقان غذا و علاقه‌مندان به طعم‌های جدید و دوست‌داشتنی قرار دارد. در این میان برخی کشورها و حتی بعضی شهرهای این کشورها توانسته‌اند شهرت خوبی در این زمینه به دست بیاورند. بنابر گزارش "trip advisor"، برجسته‌ترین شهر در زمینه گردشگری غذا، شهر رم در کشور ایتالیا است که از طریق بررسی، رتبه‌بندی و تعداد نظرات ارائه شده در بخش نظرات کاربران در این سایت مشخص شده است. 

عاشقان غذا به رم بروید

رم بدون شک یکی از بزرگترین شهرهای جهان در زمینه مواد غذایی است که با گزینه‌های مختلف غذا و نوشیدنی در رده برترینِ برترین‌ها دسته‌بندی می‌شود. این شهر با ارائه مجموعه‌ای از غذاهای گوشتی، گیاهی و دریایی و نیز برخی از بهترین پیتزاها، خاص‌ترین پاستاها و خوشمزه‌ترین ماکارونی‌، پپه و اسپاگتی موجود در جهان هر ساله پذیرای تعداد زیادی از بازدیدکنندگان و عاشقان غذا است.

سفر به این شهر امکان بهره‌مند شدن از تجربه خوردن برش‌های انجیر و کدو سبز و همچنین چشیدن طعم‌ قارچ‌ها و پنیرهای مخصوص را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. بهتر آنکه با وجود تنوع غذایی بالا در رم، از سرو یک پاستای خوشمزه در رستوران XBacchus لذت ببرید و در گوشه کنار خیابان‌ها به خوردن پیتزای خیابانی و توپ‌های برنجی فوق‌العاده خوشمزه مشغول شوید. جالب آنکه رم در کل شهری با محله‌های شناخته شده در زمینه مواد غذایی است که هر یک به نوبه خود به صورت جداگانه بسیار مورد توجه و محبوبیت قرار دارد.

بهترین غذاهای رم

توپ‌های برنجی یا Supplì : توپ‌های برنجی و پر از پنیر موتزرلا، گوشت مرغ یا قارچ خوراکی که با لایه‌ای نازک از برنج پخته پوشیده می‌شوند، در تخم‌مرغ و سس خردل خیس خورده و سپس سرخ می‌شوند. سرو این غذا با سس گوجه‌فرنگی انجام می‌شود.

پاستای ایتالیایی: یکی از انواع محبوب پاستا در رم که ظاهری شبیه اسپاگتی دارد، Cacio e Pepe به معنای فلفل سیاه و پنیر است که از رشته‌های کربوناتا، روبلیو، پنیر پیتزا و فلفل سیاه تشکیل شده است.

اسنک Fritti: شامل غذاهای پخته و سرخ شده از جمله آتریشو سرخ شده، شکوفه‌های شکم پر، سیب و سبزیجات فصلی که بسیار خوشمزه و دلچسب هستند.

پیتزای رومانیایی: خمیری پوشیده از انواع گوشت، سبزیجات، سس یا روغن و پر از  پنیر پیتزا که فقط برای شام سرو می‌شود و مطمئنا همه با انواع آن آشنایی دارند.

ژلاتو: دسر یخ زده محبوب ایتالیایی است که بر پایه شیر و شکر ساخته شده و به طور کلی مخلوطی از خردل، کرم و شیر است. این دسر چربی کمتری نسبت به سایر بستنی‌ها دارد ولی امروزه به دلیل استفاده از پودرها و رنگ‌های مصنوعی، ۸۵ درصد  آن‌ها غیرطبیعی هستند که بهترین راه تشخیص آن بررسی شکل و رنگ این دسر است. ژلاتو واقعی نباید تپه‌ای شکل و درخشان باشد.

محبوب‌ترین محله غذایی رم

محله Testaccio، که مردم محلی آن را "قلب رم" می‌نامند با غذا و مواد غذایی پیوند تاریخی عمیقی دارد و محله غذایی اصلی رم و زادگاه غذاهای "cuisine Romana" است. همچنین یک بندر باستانی در ساحل رودخانه تربر از قدیمی‌ترین مناطق برای معامله روغن زیتون، نوشیدنی، انواع مغزیجات و نیز به دست آوردن دستورالعمل‌های غذایی سنتی همچون تریپ، کاپاتلا، اگزتا، و شیرینی‌های رمی است.

این محله با وجود رستوران‌های معتبر، مغازه‌هایی که چند نسل در میان خانواده‌ها دست به دست شده‌اند و بازارهای غذایی موجود در هر گوشه و کنار بدون شک بهترین مقصد برای دوستداران غذا به حساب می‌آید و بهترین مقاصد غذایی آن عبارتند از "Da Remo" برای صرف بهترین پیتزا، La Stazione di Posta به منظور سرو ناهارهای لذیذ، خوشمزه و خاطره انگیز، Volpetti برای کسب بهترین تجربه از طعم گوشت، پنیر و نوشیدنی، "Flavio al Velavevodetto" با بهترین ماکارونی، و "Bar Giolitti" برای خریدن و لذت بردن از طعم فوق‌العاده بهترین ژلاتو دست ساز.

همچنین عاشقان غذاهای خیابانی لازم است حتما به Trapizzino سری بزنند. در این منطقه پیتزاهای منحصر به فردی با خمیری مملو از انواع سس‌ها، انواع ماکارونی و مرغ‌های شکم پر با سبزیجات تازه و برش‌های بادمجان که در سس گوجه فرنگی غرق شده‌اند، یافت می‌شود.

در پایان باید گفت که یک سفر غذایی به رم، از جمله بهترین فعالیت‌هایی است که تمامی عاشقان غذا و فرهنگ می‌توانند داشته باشند و گردشگران غذایی با مقصد رم می‌توانند در کنار لذت بردن از طعم‌های جدید، کم‌نظیر و متنوع به بعضی از بهترین دستورهای غذایی ممکن در سراسر دنیا دسترسی پیدا کنند.

گزارش از: مریم زمانی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 363717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صادق IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
    2 0
    سلام. اولا که همین گزارش و بعضی ترجمه ها اصلا علمی نیستن و شاید برای بازدید بیشتر در این بخش قرار داده شده چون مربوط به فرهنگ هستن اما ترجمه ها خیلی موضوعات جالب و دور از ذهنی را فراهم می کنن که به نظر من روش جدیدی در اخبار ایمناس و جالب تر اینکه انتخاب عکسهای عالی این خبرها را دیدنی تر کرده. البته بخش انگلیسی هم فرای انتظار من بود. سربلند باشید.