سگ‌های ولگرد در شهرهای اطراف رهاسازی می‌شوند

عضو شورای اسلامی شهر یزد در کارگروه شیوه جمع‌آوری پسماند با پرداختن به موضوع سگ‌های ولگرد با بیان اینکه تا کنون ۳۰۰ قلاده آن در یزد جمع آوری، واکسیناسیون و عقیم‌سازی شده‌اند، گفت: در شهرهای اطراف سگ‌های ولگرد ساماندهی نمی‌شوند و رها شده‌اند.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا قمی در کارگروه شیوه جمع‌آوری پسماند با اشاره به اهمیت بررسی مشکلات پدید آمده ناشی از سگ‌های ولگرد، اظهار کرد: مشکل وجود سگ‌های ولگرد، حوزه شهرستان یزد را درگیر کرده است. در این راستا بالغ بر ۳۰۰ قلاده سگ ولگرد در یزد جمع آوری، واکسیناسیون و عقیم سازی شده است اما متاسفانه در شهرهای اطراف رهاسازی سگ‌های ولگرد را شاهدیم که خود مشکلات مختلفی را پدید آورده است که برای حل و بررسی آن باید اقدام جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: معضل سگ‌های ولگرد در جلسات گذشته نیز بررسی و به مشکلات ناشی از وجود این سگ‌ها به ویژه حوزه انتقال بیماری آن که شهر را دامن گیر و تهدید کرده است، پرداخته شد.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: شهرداری یزد در این زمینه پروتکل وزارت کشور را اجرایی می‌کند اما نیازمند همراهی و مشارکت دست‌اندرکاران شهرهای اطراف است و شهرهای دیگر باید خارج ضوابط عمل نکنند.

وی اظهار کرد: سطل‌های خاص به منظور جمع آوری پسماند در واحدهای صنفی متقاضی قرار می‌گیرد و در جهت تشویق آنها، عوارض پسماند طی ضریبی کاسته می‌شود و این امتیاز خوبی است که از سوی شهرداری به واحدها ارائه خواهد شد.

گفتنی است در این نشست بیماری هاری و وضعیت آن در حوزه شهرستان بررسی شد و بر لزوم توجه بیشتر و همکاری مرکز بهداشت با انجمن‌هایی که حمایت می‌کنند تاکید شد.

کد خبر 363444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.