طرح جامع شهری نیازمند فعالیت منسجم تیمی است

یک کارشناس معماری گفت: تدوین و اجرای موفق طرح جامع شهری در گرو فعالیت یک تیم برجسته برای برنامه ریزی و اجرای آن است.

احمد محلوجی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از آنجایی که طرح جامع در مقاطع مختلف نیازمند نگاه کلی و جزئی است، یک تیم برجسته باید وظیفه تشخیص و تفکیک این دو نگاه را بر عهده داشته باشد به طوری که مسائل کلان که مباحث مهمتری است به درستی به نتیجه مطلوب برسد.

وی افزود: اگر مسائل کلان با راهبری‌های کلان پیش رود، بدون شک طرحی موفق رقم می خورد و تبعات مثبت آن را در شهر مشاهده خواهیم کرد.

این کارشناس معماری تاکید کرد: مباحث کلان شهری شامل مسائل تجاری، تاریخی، ورودی‌های شهر و مسائل زیست محیطی است؛ حل این مسائل با ایجاد راهبردهای کلان امکان پذیر خواهد بود.

محلوجی خاطرنشان کرد: در زمینه مسائل مربوط به محیط زیست به طور مثال طبیعت بسیاری از کشورهای هم جوار بکر و دست نخورده باقی مانده است و همین مسئله باعث شده ظرفیت‌های زیست محیطی و گردشگری آن ها قوی بماند؛ این رویکرد به منظور اجرای طرح‌های کلان با مطالعات قوی برای آن‌ها میسر شده است .

وی ادامه داد: در طرح جامع شهری نیز مشاوران باید مطالعات قوی در زمینه مسائل کلان داشته باشند و همچنین دست آن‌ها برای تصمیم‌گیری باز باشد به طوری که مسئولان و مشاوران با یکدیگر در یک مسیر گام برداشته و همراه یکدیگر باشند؛ با توجه به مهارت و تخصص مشاوران داخلی هنگام انتخاب مشاور نباید به مشاوران خارجی متکی باشیم.

این کارشناس معماری مشکلات موجود شهری را قابل حل دانست و تاکید کرد: اگر در شیوه و نگرش کمی تغییر ایجاد شود، مشکلات رفع خواهد شد، بدون شک حل این مسائل مستلزم ایجاد یک سیستم یکپارچه مدیریتی است.

کد خبر 362668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.