طرح محدودیت ترافیکی تا پایان سال اجرایی می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان از اجرایی شدن طرح محدودیت ترافیکی در شهر اصفهان تا پایان امسال خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، ترافیک خیابان‌های مرکزی شهر تا ۳۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: طرح زوج و فرد خودروها طرحی موقت بود که در یک دوره زمانی نیاز به اجرای آن وجود داشت و شهروندان تشویق می‌شدند که تعداد خودروی بیشتری با پلاک‌های مختلف در اختیار داشته باشند تا هر روز بتوانند به محدوده مرکزی شهر سفر کنند، این موضوع باعث شد اجرای طرح زوج و فرد نه تنها کاهش ترافیک را رقم نزند، بلکه منجر به افزایش میزان سفرهای درون شهری، ترافیک و سرانه مالکیت خودرو در بین شهروندان شود.

وی افزود: مصوبات طرح محدوده ترافیکی شهر اصفهان از شورای شهر و شورای ترافیک استان دریافت شده و این طرح تا قبل از پایان سال در دو بازه زمانی اجرا می شود، یکی از ساعت هفت صبح تا ۱۳ و دیگری از ۱۶ تا ۲۰ تا شهروندانی که تمایل به ورود به محدوده اجرای طرح را ندارند، امکان مدیریت سفرهای درون شهری خود را داشته باشند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به تفاوت میان دو طرح زوج و فرد و محدوده ترافیکی شهر تصریح کرد: طی شش سالی که از عمر اجرای طرح زوج و فرد می گذرد، همواره کسبه و ساکنان خیابان‌های محدوده مرکزی شهر گرفتار اعمال قانون و جرایم می‌شدند که نارضایتی آنها را به دنبال داشت، اما در این طرح ۸۰ درصد تخفیف برای سکنه داخل محدوده عرضه می‌شود تا بتوانیم ضریب ماندگاری افراد در محدوده تاریخی شهر را افزایش دهیم و رغبتی برای خروج از محدوده وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر شهروندان با توجه به کاربری‌های تجاری، پزشکی و بیمارستانی در محدوده مرکزی شهر، ناچار به انجام سفرهای درون شهری، وارد شدن به محدوده زوج و فرد و اعمال قانون و جریمه می‌شدند که نارضایتی‌هایی را به همراه داشت، اما در طرح محدوده ترافیکی شهر اصفهان شهروندانی که قصد سفر به محدوه مرکزی شهر را داشته باشند، با پرداخت مبلغ ۱۰ هزار تومان به محدوه وارد می شوند.

صلواتی خاطرنشان کرد: در طرح محدودیت ترافیکی برای سکنه خیابان‌های مرکزی شهر ۸۰ درصد تخفیف و برای کسبه و بخش خصوصی نیز ۲۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

وی اظهارکرد: خودروهای عمومی مثل تاکسی‌ها و اتوبوس همچنین خودروهای ایمنی، انتظامی و خدماتی و خودروهایی با پلاک معلولان مجاز به ورود به محدوده خواهند بود.

کد خبر 362183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک شهروند IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
    0 0
    درود, عالیه. هوای خوب و آرامش حق ماست