نماینده ایران با مدیرکل جدید «اوفید» دیدار کرد

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با مدیرکل جدید صندوق توسعه بین‌المللی اوپک (اوفید) دیدار و آمادگی ایران برای کمک به اوفید برای انجام پروژه‌های مختلف در کشورهای نیازمند را اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، کاظم غریب آبادی، اظهار کرد که جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از اعضای اصلی اوفید همواره از این سازمان، اهداف و فعالیت‌های آن حمایت کرده و آماده توسعه و تقویت همکاری‌ها در دوره مسئولیت ایشان نیز می‌باشد.

وی افزود: اوفید مهم‌ترین سازمان در امر توسعه‌ای در جهان بوده که توسط کشورهای درحال ‌توسعه که به ‌نوبه خود به کمک نیاز دارند، اداره می‌شود.

سفیر کشورمان در ادامه به ظرفیت‌های بالای علمی و صنعتی ایران، خصوصاً در امور توسعه‌ای و انجام پروژه‌های مختلف در کشورهای نیازمند اشاره و آمادگی ایران برای کمک به اوفید در این زمینه را اعلام کرد.

وی همچنین توصیه کرد که اوفید در کنار اعطای وام و کمک‌های بلاعوض به کشورهای عضو، برنامه‌هایی را طراحی کند تا مشورت‌ها و دانش فنی نیز به این کشورها منتقل گردد.

کمک‌های اوفید به کشورها، به‌هیچ‌وجه با اهداف سیاسی همراه نیست

«عبدالحمید الخلیفه»، مدیرکل جدید اوفید نیز در این ملاقات اظهار کرد، جمهوری اسلامی ایران از بنیان‌گذاران و اعضای اصلی این سازمان بوده و همواره نقشی بسیار مهم و فعالی در این سازمان ایفاء نموده است.

وی ضمن استقبال از پیشنهاد استفاده از ظرفیت‌های تخصصی و فنی کشورهای عضو در اجرای پروژه‌های اوفید، موضوع هدفمند و محتوایی نمودن کمک‌ها به کشورهای هدف را حائز اهمیت دانست و افزود اوفید در این زمینه اقداماتی را در دست بررسی دارد.

الخلیفه همچنین اظهار کرد به‌ عنوان یک اصل اساسی، کمک‌های اوفید به کشورها، به‌هیچ‌وجه با اهداف سیاسی همراه نیست و این سازمان همواره تلاش دارد تا از سیاست زدگی به دور باشد.

منبع:ایرنا

کد خبر 362038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.