مقام آمریکایی: حماس در غزه باقی خواهد ماند

یک مقام آمریکایی در اظهاراتی گفت که حماس در غزه حتی پس از پایان جنگ به نوعی باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روزنامه تایمز اسرائیل به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش ذکر نشده است گزارش داد که هدف دولت آمریکا، تضعیف شدید حماس است تا بتواند جنگ را پایان دهد.

وی با بیان اینکه روند به حاشیه راندن حماس سال‌ها طول خواهد کشید، گفت: هدف واشنگتن محدود کردن توانایی حماس برای انجام حمله‌ای مشابه عملیات هفت اکتبر (پانزدهم مهر) است.

این مقام آمریکایی در پایان تاکید کرد که جنبش حماس پس از پایان جنگ به‌نوعی در غزه باقی خواهد ماند.

به گزارش ایرنا، کرت کمبل معاون وزیر خارجه آمریکا پیش‌تر در اظهاراتی گفته بود: گاهی اوقات که ما از نزدیک به سخنان رهبران (رژیم) اسرائیل گوش می‌دهیم، آن‌ها بیشتر درباره ایده نوعی پیروزی کامل و گسترده در میدان نبرد صحبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه، من فکر نمی‌کنم که احتمال این پیروزی وجود داشته باشد که ما بخواهیم آن را باور کنیم، افزود: در حال حاضر بسیاری از کشورها تمایل دارند که در این باره یک راه‌حل سیاسی ببینند که در آن حقوق فلسطینیان بیشتر رعایت شود.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین پانزدهم مهر برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان‌الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذر ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه دهم آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

کد خبر 753403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.