سرنوشت بیت‌المقدس به بیت‌الله گره خورده!

امام جمعه موقت اصفهان گفت: باتوجه به فجایایی که هرروزه در غزه صورت می‌گیرد و صهیونیست‌ها علیه بشریت ظلم و جنایت می‌کنند، حاجیان در این اجتماع جهانی ولایت‌پذیری و نفی طواغیت و شرک و ظلم را تمرین کرده و از ستمگران عالم برائت می‌جویند و به همین طریق خداوند سرنوشت بیت‌المقدس را به بیت‌الله گره زده است.

حجت‌الاسلام سید احمد محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب که در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی، با مسئولان و کارگزاران حج، اظهار کرد: مکتب توحیدی اسلام مبتنی بر اصل ولایت خداوند و نفی شرک و بت‌پرستی و ولایت غیرالهی است که در روح حج و اعمال آن برائت خیلی پررنگ است و در واقع هر حاجی به سوی خدا و ولایت الهی هجرت می‌کند و ولایت غیرخدا را مردود می‌شمارد.

وی افزود: اصل برائت در نظام توحیدی ابراهیمی بسیار متجلی بوده و اگر در اعمال حج نیز نگاه کنیم، می‌بینیم که این مسئله وجود دارد؛ از طرفی تزکیه و عباداتی در این اعمال وجود دارد که در حالات احرام و بعد از احرام قرار دارد مانند رمی جمرات و سنگ‌زدن به شیطان. برهمین اساس رهبر انقلاب فرمودند امسال این برائت باید پررنگ‌تر باشد.

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: نسبت تاریخی که کعبه و مسجدالحرام با قدس شریف دارد به‌گونه‌ای است که در معراج پیامبر اکرم (ص) صراحتاً بیان شده: «أَسْرَیٰ بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الْأَقْصَی» این آیه نشانگر این است که خداوند سرنوشت بیت‌المقدس را به بیت‌الله گره زده.

محمودی اشاره کرد: باتوجه به فجایایی که هرروزه در غزه صورت می‌گیرد و صهیونیست‌ها علیه بشریت ظلم و جنایت می‌کنند، حاجیان نیز در این مراسم بزرگ، دائماً ولایت‌پذیری و نفی طواغیت و شرک و ظلم را تمرین می‌کنند و از آنچه انسان را از مسیر حق جدا کرده و به باطل می‌کشاند، تبری می‌جویند. حج یک اجتماع جهانی و یک قیام عظیم است همانطور که در قرآن هم آمده: «جَعَلَ اللَّهُ الْکَعْبَةَ الْبَیْتَ الْحَرَامَ قِیَامًا لِلنَّاسِ»؛ یعنی جایی که حضور همه توده‌های مردم را شاهد هستیم و فقط مخصوص پیروان یک مکتب نیست. باتوجه به بیداری اسلامی که بعد از عملیات طوفان‌الاقصی در جوامع مختلف شکل گرفته و همه دنیا به جنایات صهیونیست‌ها آگاه شدند، می‌توان گفت حج یک برنامه دینی در ادیان ابراهیمی و مربوط به همه انسان‌ها و جامعه بشری است.

وی بیان داشت: مسلمانان هرساله در مراسم حج، از همه ملل اسلامی حضور پیدا می‌کنند و چند روزی که در منا هستند و اعمال مبارزه با شیطان را انجام می‌دهند و بیتوته‌ای می‌کنند، باعث حضور و تجمع و فرصت و فراغتی می‌شود که می‌تواند منجر به تبادل افکار و عقاید و همفکری در جهت مقابله با ظالمان شود؛ این حج و جلوه همبستگی مسلمانان عالم درکنار اعلام برائت آن‌ها، نمادی برای اعلام محکومیت جنایتکاران خواهد بود.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های پراسرار در مناسک دینی حج است که در مرور و گذر زمان این اسرار بیشتر و بهتر آشکار می‌شود؛ درصورتی‌که حاجیان جدای از اعمال فقهی و شرعی که باید انجام دهند، به اسرار و رموز حج بیندیشند، به یک الگوی فکری و معنوی دست پیدا می‌کنند که در عقاید و اعمال آنها تأثیرگذاشته و این حج به معنای حقیقی کلمه انسان‌ساز خواهد بود و به تعبیری تبدیل به یک دوره فشرده اخلاق عملی می‌شود.

محمودی تأکید کرد: وحدت و برابری و برادری که در مراسم کنگره عظیم ابراهیمی شکل می‌گیرد، مثال‌زدنی است؛ چنانکه می‌بینید مستکبرین عالم باوجود شعارهایی که درمورد حقوق‌بشر می‌دادند، با نسل‌کشی‌ها و جنایاتشان این دورغ روزبه‌روز آشکارتر شده و این ستمگری‌ها در اجتماع حج نفی می‌شود.

کد خبر 752995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.