شهرداری دنبال کسب درآمد از تخلفات ساخت و ساز نیست

مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری دنبال کسب درآمد از تخلفات ساخت و ساز نیست، گفت: ماهانه ۹۵۰ تا هزار پرونده آمار ورودی پرونده‌ها به این کمیسیون است که نشان می‌دهد مردم اصفهان آگاهی لازم در خصوص ساخت و سازهای قانونمند دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامعلی فیض‌اللهی صبح امروز (سه‌شنبه) در ادامه سلسله نشست‌های « سه‌شنبه‌ها با رسانه، پاسخگویی در مسیر امید» اظهار کرد: اکثر پرونده های موجود در کمیسیون ماده صد به دلیل ناآگاهی تعدادی از شهروندان یا به دلیل زیاده خواهی است.

وی با بیان اینکه قانونگذار وظیفه کمیسیون ماده صد را رسیدگی به تخلفات ساختمانی می‌داند، افزود: در گذشته روند رسیدگی به پرونده‌ها دو ماه به طول می انجامید، اما با راه اندازی سیستم جدید امروزه پرونده‌ها به روز رسیدگی می‌شود.

مدیرکمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان با تأکید بر شفاف‌سازی در این کمیسیون اظهار کرد: با نرم افزار جدید تمام مراحل رسیدگی به پرونده‌های تخلف به صورت شفاف قابل مشاهده است و به همین دلیل دیگر عده‌ای به عنوان دلال در اصفهان بیرون از شهرداری تحت عنوان «کارچاق کن» نمی‌توانند شهروندان را اغفال کرده و پول‌های کلان به جیب بزنند؛ در کمیسیون‌های ماده صد اجازه ورود وکیل یا واسطه‌ها را نخواهیم داد و تنها مالک و صاحب پرونده امکان حضور دارد.

فیض‌اللهی خاطرنشان کرد: راه اندازی سیستم جدید در کمیسیون ماده صد از اخاذی‌ها جلوگیری کرده و باعث افزایش شفاف‌سازی در روند رسیدگی به پرونده‌ها شده است.

مدیرکمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان ادامه داد: در خصوص پرونده‌های وارد شده به کمیسیون ماده صد رأی بدوی صادر می‌شود و اگر مالک اعتراضی داشته باشد در کمیسیون تجدیدنظر بررسی خواهد شد، اما اگر مالک یا ذینفع بازهم شکایت داشته باشد، می‌تواند مراتب اعتراض خود را در دیوان عدالت اداری مطرح کند و چنانچه دیوان رأی را نقص کرد، بار دیگر در کمیسیون ماده صد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فیض‌اللهی گفت: در قانون جدید دیوان عدالت اداری تأکید شده که مالک باز هم می تواند به رأی صادر شده به دیوان شکایت کند، اما در این مرحله دیوان عدالت اداری راساً رسیدگی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ماهانه ۹۵۰ تا هزار پرونده در کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان وارد می‌شود، گفت: این آمار نسبت به سایر شهرها بسیار کم است و نشان می‌دهد مردم از قوانین ساخت و ساز آگاهی دارند و شهرداری به دنبال کسب درآمد از محل تخلفات ساخت و ساز نیست؛ به طور معمول ۶۳ درصد پرونده ها منتج به جریمه، ۲۱ درصد رأی تخریب، شش درصد رأی برائت و هفت درصد رأی تبدیل صادر می‌شود.

فیض‌اللهی تصریح کرد: بیشترین تخلفات مربوط به احداث بالکن در گذرهای با عرض کم، اضافه ساخت، اضافه ارتفاع و کسر پارکینگ بوده است.

کد خبر 361834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.