درمان افسردگی به کمک تلفن همراه!

محققان به تازگی موفق شده‌اند به کمک یک اپلیکیشن جدید و با استفاده از تلفن همراه، افسردگی افراد را مدیریت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان دانشگاه ایندیانا به تازگی دریافته‌اند که جلسات درمانی شناختی- رفتاری با استفاده از یک اپلیکیشن جدید می‌تواند انواع مختلف افسردگی شامل نوع شدید این بیماری را به طور موثر درمان کند. برنامه " iCBT" به افراد کمک می‌کند تا علائم افسردگی را به کمک گوشی هوشمند و یا تبلت خود مدیریت کنند. شیوه درمان شناختی -رفتاری (Cognitive behavioral therapy) در واقع نوعی درمان کوتاه مدت است که الگوهای فکر کردن افراد را تغییر می‌دهد. با استفاده از این تکنیک می‌توان افسردگی، اضطراب، اختلالات ناشی از ترس و هراس، اختلالات دو قطبی، اختلالات ناشی از مصرف مواد مخدر و بسیاری دیگر از مشکلات سلامت روانی را به طور موفقیت آمیز درمان کرد.

در دهه‌های قبل بررسی‌های زیادی پیرامون مزایای شیوه مبتنی بر اینترنت (iCBT) برای درمان افسردگی صورت گرفته است. این روش کمک می‌کند تا افراد بر بسیاری از موانعی که سلامت روانی آن‌ها را تهدید می‌کند، غلبه کنند. تاکنون مشخص نبود که آیا این شیوه برای درمان افسردگی شدید و یا مبتلایان به اضطراب و یا اختلالات ناشی از مصرف الکل موثر است یا خیر. این موضوع محققان دانشگاه " Indiana" را بر آن داشت تا به شیوه " iCBT"، نگاهی ژرف‌نگرانه‌تر داشته باشند.

به منظور دستیابی به نتیجه قابل اطمینان، پژوهشگران داده‌های ۲۱ تحقیق را مورد ارزیابی قرار دادند. این تحقیات شامل بررسی تاثیر اپلیکیشن CBT برای درمان نوع خفیف، متوسط و شدید افسردگی بود. در یکی از این تحقیقات تاثیر اپلیکیشن CBT در مقایسه با یک اپلیکیشن ساختگی برای درمان افسردگی ارزیابی شد و نتایج آن نشان داد که اپلیکیشن CBT برای درمان افسردگی بسیار موثر است.

به گفته محققان استفاده از این اپلیکیشن‌ها می‌تواند به تعداد زیادی از افراد کمک کند تا بر افسردگی خود غلبه کنند، اما موضوع مهم اینکه مبتلایان به افسردگی نباید داروهای خود را کنار گذاشته و تنها اقدام به خرید این اپلیکیشن‌ها کنند.

کد خبر 361620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.