تعزیرات بازار آجیل شب یلدا را کنترل کند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بالا بودن و افزایش قیمت آجیل هیچ گونه سودی برای کشاورزان و باغداران در این حوزه ندارد زیرا محصولات خود را با قیمت بسیار پایین فروخته‌اند و سود چندانی به جیب آنها نرفته است.

به گزارش ایمنا، عباس پاپی‌زاده بالنگان در خصوص بالا بودن قیمت آجیل باتوجه به نزدیک شدن به شب یلدا، گفت: بالا بودن و افزایش قیمت آجیل هیچگونه سودی برای کشاورزان و باغداران در این حوزه ندارد زیرا محصولات خود را با قیمت بسیار پایین فروخته‌اند و سود چندانی به جیب آنها نرفته است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلالان بازار آجیل و بنکداران پسته و آجیل تولیدی خود کشاورزان را با قیمت بسیار پایینی از آنها خریداری می‌کنند، گفت: دلالان و بنکداران هستند که به صورت مثال محصول پسته را از باغداران خریداری کرده و آن را در انبارهای خود نگهداری می‌کنند.

پاپی‌زاده بالنگان با اشاره به اینکه با توجه به کم بودن تعداد دلالان و بنکداران بازار پسته این امکان را دارند تا با ایجاد هماهنگی لازم به صورت تنظیم شده کالاهای خود را به بازار عرضه ‌کنند، ادامه داد: تزریق کنترل شده محصولات به بازار موجب کمبود در بازار می‌شود و مصرف کننده برای تامین محصول ناچار به پرداخت هزینه بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ دلیلی برای افزایش قیمت سرسام آور پسته وجود ندارد و انتظار داریم پنجاه درصد قیمت این محصول از طرف مصرف کننده پرداخت شود نه عدد  بالای ۲۰۰هزار تومان، عنوان کرد: بالا بودن قیمت پسته ضعف دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان تعزیرات حکومتی را نشان می‌دهد، چگونه امکان دارد بپذیریم این سازمان توان مقابله با بنکداران و دلالان شناخته شده بازار را ندارد و نمی‌توان انبارهای آنها را کشف کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سازمان تعزیرات حکومتی باید به صورت جدی به بالا بودن قیمت آجیل ورود پیدا کند زیرا با تداوم شرایط موجود مردم آسیب می‌بینند.

منبع: خانه ملت

کد خبر 361486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.