گیاهی که موها را پرپشت می‌کند!

ریزش مو و داشتن موهای کم پشت یکی از مشکلاتی است که این روزها افراد زیادی با آن رو به رو هستند اما روش‌های آسانی وجود دارند که باعث ضخامت و افزایش رشد آن‌ها می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از دلایل اصلی کم پشت بودن موها و ریزش آن‌ها، کمبود پروتئین در بدن است، به گونه‌ای که  این معضل در میان افرادی که به اندازه کافی پروتئین دریافت نمی‌کنند، پر رنگ تر است.

همچنین پیروی از یک رژیم غذایی سالم شامل انواع پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی، برای داشتن موهای سالم لازم است. جالب است بدانید که مصرف مواد پروتئینی و ویتامین‌های گروه B باعث افزایش استحکام، ضخامت و رشد بهتر موها می‌شود.

اما به غیر از رژیم غذایی نادرست و سوء تغذیه، فاکتورهای بسیاری می‌توانند در ریزش موها و کم پشت شدن آن‌ها نقش داشته باشند. این عوامل شامل کم‌کاری غده تیروئید، کم‌خونی، مصرف برخی داروها،  استرس و ... است. در اینجا شما را با روش‌های طبیعی برای پرپشت شدن موها و کاهش ریزش آن‌ها آشنا می‌کنیم:

با بذر کتان، موهای خود را پر پشت کنید

بذر کتان، یکی از گیاهان دارویی است که سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ بوده و باعث تقویت ریشه موها، ضخیم و پرپشت شدن موها می‌شود.  افرادی که خواهان موهای پرپشت هستند می‌توانند یک چهارم پیمانه بذر کتان را برای مدت یک شب در آب خیس کرده و صبح روز بعد، روی بذرهای خیس شده، دو لیوان آب بریزند. سپس این ترکیب را حرارت داده و به هم بزنند تا مایع به شکل ژله درآید. پس از سرد شدن این ژله آن را به موها مالیده و در صورت تمایل می‌توانند به این ژله چند قطره روغن اضافه کنند. ژل حاصل از بذر کتان برای موهای مجعد و فردار نیز مناسب بوده و درخشندگی خاصی به موها می‌بخشد.

سر خود را با روغن کرچک ماساژ دهید

وجود مقادیر زیاد ویتامین E و اسیدهای چرب در روغن کرچک باعث افزایش رشد موها می شود. همچنین برای داشتن موی پرپشت و ضخیم،  افراد می‌توانند پوست سر خود را با روغن کرچک ماساژ دهند. از آنجا که روغن کرچک دارای "ویسکوزیته" است، به طور کامل از ساقه موها محافظت کرده و باعث کاهش ریزش مو می‌شود. همچنین می‌توان به مقدار مساوی روغن کرچک و روغن نارگیل را با یکدیگر مخلوط کرده و این ترکیب به به پوست سر مالید. پس از ماساژ کف سر، افراد باید موها را شانه بزنند تا روغن به همه جای موها برسد. سپس به مدت یک ساعت صبر کرده و پس از آن می‌توانند موهای خود را بشویند. انجام این روش یک بار در هفته،  باعث ضخیم شدن تارهای مو شده و به براق شدن و حفظ شادابی موها کمک می‌کند.

با تخم مرغ، موهای خود را پروتئینه کنید

یکی از راهکارهای طبیعی برای افزایش ضخامت و پرپشت شدن موها، استفاده منظم از مواد پروتئینی است که یکی از بهترین گزینه‌های آن مصرف تخم‌ مرغ است. موضوع مهم اینکه تخم مرغ را باید پس از حمام و زمانی که موها هنوز خیس هستند استفاده کرد. توصیه می‌شود افراد پس از به هم زدن تخم مرغ، تخم مرغ را به ساقه موها مالیده و پس از ۳۰ دقیقه، موها را با آب و شامپو شستشو دهند. بهتر است این روش یک یا دو بار در هفته تکرار شود.

با روغن زیتون ریشه موهای خود را تقویت کنید

از دیگر روغن‌هایی که باعث حجیم شدن و پر پشت شدن موها می‌شود، روغن زیتون است. این روغن ریشه موها را نیز تقویت می‌کند. برای این کار افراد می‌توانند پوست سر، ریشه و ساقه موها را با روغن زیتون ماساژ داده و بعد از ۳۰ تا ۴۵ دقیقه موها را با استفاده از یک شامپوی ملایم شستشو دهند.

آووکادو نیز از میوه‌هایی است که به دلیل برخورداری از ویتامین E علاوه بر تقویت موها، باعث نرمی و خوش‌حالت شدن آن‌ها می‌شود. به منظور تقویت موها توصیه می‌شود افراد موهای خود را با ماسک آووکادو ماساژ داده و پس از ۳۰ دقیقه و جذب مواد مغذی آن، موهای خود را بشویند.

کد خبر 361200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.