با این ماسک معجزه‌گر، از موهای زائد خداحافظی کنید!

زردچوبه، یکی از ادویه‌های پرخاصیت است که می‌توان از آن برای از بین بردن موهای زائد و ناخواسته بهره گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موهای زائد که معمولا بر روی صورت به ویژه چانه و گونه‌ها رشد می‌کنند، اغلب برای زنان ناخوشایند و دردسرساز است، به گونه‌ای که بسیاری از آن‌ها به شیوه‌های مختلفی نظیر ایپلاسیون و لیزر پناه می‌برند که معمولا راه‌های موقتی محسوب شده و برای پوست زیان‌آور هستند. در اینجا شما را با راهکارهای طبیعی و تاثیرگذار برای رها شدن از دست موهای زائد صورت آشنا می‌کنیم.

تاثیر شگفت انگیز ماسک "زردچوبه" برای رفع موهای زائد

از آنجا که زردچوبه در شفافیت پوست و رفع موهای زائد تاثیرگذار است، از این ترکیب در بسیاری از ماسک‌های اپیلاسیون استفاده می‌شود. برای رفع موهای ناخواسته، می‌توان زردچوبه را با آرد نخود، آرد برنج یا جو دو سرترکیب کرد، اما یکی از شیوه‌های آسان کاربرد آن، تهیه ماسک خمیر زردچوبه و شیر است. در این روش یک تا دو قاشق چای خوری زرد چوبه را با شیر مخلوط کرده، سپس این مخلوط را بر روی پوست مالیده و مدت ۱۵ دقیقه اجازه می‌دهیم تا این ترکیب بر روی پوست صورت خشک شود. پس ازاین، صورت را می‌شوییم و برای اطمینان از اینکه زردچوبه، اثر زردرنگی بر روی پوست نگذارد، می‌توان پس از برداشتن ماسک، پوست خود را با پنبه آغشته به شیر  ماساژ دهیم.

ماسک عسل و لیموترش

از دیگر روش‌های موثر که باعث از بین رفتن موهای زائد می‌شود، تهیه ماسک عسل و لیموترش است. برای این کار ابتدا چهار قاشق چای خوری عسل را با یک عدد لیموی تازه مخلوط کرده و خوب به هم می‌زنیم تا حالت چسبندگی به خود گرفته و به صورت خمیر درآید. سپس این خمیر را در جهت رویش موهای صورت مالیده و مدت ۱۵ دقیقه اجازه می‌دهیم تا بر روی پوست خشک شود. بعد از آن صورت را با آب ملایم می‌شوییم و این کار را دو یا سه بار در هفته تکرار می‌کنیم. جالب است بدانید که این ماسک علاوه بر رفع موهای زائد، تاثیر خوبی برای پاکسازی، شفافیت و آبرسانی پوست داشته و یک شیوه طبیعی و طولانی مدت محسوب می‌شود.

ماسک آرد نخود

ماسک آرد نخود نیز تاثیر خوبی برای از بین بردن موهای زائد دارد و می‌تواند سلول های مرده پوست را از بین برده و در نتیجه باعث شفاف‌تر شدن پوست شود. جالب است بدانید که زنان هندی در گذشته از این آرد برای رهایی از دست موهای ناخواسته و به تاخیر انداختن رشد آن‌ها استفاده میکردند. برای تهیه ماسک آرد نخود، دو قاشق سوپ خوری آرد نخود را به همراه یک قاشق سوپ خوری خامه تازه، یک و نیم قاشق چای خوری شیر و سه چهارم قاشق چایخوری زردچوبه مخلوط کرده تا به صورت خمیر در بیاید.  سپس این ماسک را بر روی صورت مالیده و می‌گذاریم تا ۳۰ دقیقه بر روی پوست مانده و خشک شود. در پایان این ترکیب را به آرامی و بر خلاف جهت رویش موها از روی پوست جدا کنید. همچنین می‌توان به جای خامه از ماست تازه در ماسک استفاده کرد و در صورتی که آرد نخود در دسترس نباشد، آرد برنج و جو دوسر می‌توانند جایگزین شوند. از دیگر ماسک‌های موثر برای رفع موهای زائد و آلودگی‌های پوست، ماسک سفیده تخم مرغ است. همچنین ترکیب اسانس طبیعی گیاه اسطوخودوس و درخت چای و مالیدن آن بر روی موهای زائد صورت نیز روش مطلوبی به شمار می‌رود.

کد خبر 360689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.