صنعت رستوران یکی از شاخصه‌های توسعه کسب وکارهای گردشگری است

کارشناس اقتصاد گردشگری گفت: توسعه صنعت رستوران از طریق تاسیس رستوران‌ها با منوی متنوع غذایی داخلی و خارجی باعث توسعه کسب و کار گردشگری و تنوع بخشی به محصول می شود.

محمد زاهدی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به ویژه اینکه برای برخی از ملیت ها منوی غذایی بسیار خاص است و نمی توان آنها را الزام به استفاده از هر غذایی کرد، یکی از نکات مهم در صنعت گردشگری ارائه تنوع و محدود نکردن گردشگر بویژه از نظر غذایی است.

وی اضافه کرد: منوی غذایی متنوع و رستوران های متفاوت از لحاظ غذا و فرهنگ از جمله گزینه های مهمی است که در جذب گردشگران و توسعه صنعت گردشگری بسیار حائز اهمیت است.

زاهدی یکی از جذابیت‌های مقاصد گردشگری افراد را استفاده از غذاهای محلی دانست و افزود: اساس سفر گردشگران خارجی از تفاوت ها نشئت می گیرد و بسیاری از آنها به استفاده از غذاهای بومی مناطق مختلف اهمیت می دهند، اما این گردشگران هستند که انتخاب می کنند در سفر خود از منوی غذایی بومی یا غیر بومی یا ترکیبی از این دو استفاده کنند.

زاهدی ادامه داد: تنوع بخشی به محصولات غذایی به نفع توسعه گردشگری در اصفهان است و چه بسا باعث شود که گردشگران خارجی پس از برخورد با منوی غذایی کشور خودشان در اصفهان، بر طول سفر خود بیافزایند و موجب ایجاد فرصت های اقتصادی بیشتری شوند.

این کارشناس اقتصاد گردشگری با بیان اینکه تنوع بخشی در محصولات غذایی موجب جذب بیشتر گردشگران می شود، خاطر نشان کرد: فرصت بهره‌مندی گردشگران خارجی از غذای بومی خودشان در اصفهان، برای صنعت غذایی گردشگری اصفهان یک حسن محسوب می شود و باعث می شود تا گردشگران خارجی فرصت استفاده از غذاهای بومی اصفهان و غذاهای ملل مختلف را همزمان در اصفهان را داشته باشند.

زاهدی با تاکید بر اینکه گسترش رستوران‌های غذای خارجی در اصفهان، متاثر از فرهنگ خارجی نیست، اضافه کرد: توسعه و تنوع بخشی به محصولات غذایی تنها به نفع گردشگران خارجی نیست بلکه موجب گسترش دامنه انتخاب غذایی شهروندان اصفهان و گردشگران داخلی نیز می شود.

این کارشناس اقتصاد گردشگری ادامه داد: باید روش های مناسبی برای واداشتن گردشگران به هزینه کردن پیدا کنیم، توسعه خدمات و از جمله خدمات غذا و رستوران در همین راستا معنی می دهد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از انزوای غذاهای بومی و محلی اصفهان لازم است تا با تنوع بخشیدن به منوی غذایی رستوران ها و اجتناب از ارائه غذاهایی تکراری همچون چلو کباب و چلو جوجه، غذاهای متنوع محلی خود را نه تنها به گردشگران خارجی بلکه به گردشگران داخلی نیز معرفی کنیم.

 زاهدی افزود: توسعه و تنوع بخشی به خدمات گردشگری از جمله صنعت غذایی موجب ایجاد فرصت های درآمدزایی بیشتر از طریق صنعت گردشگری است و موجب ارتقای سطح اقتصاد گردشگری شهرهایی همچون اصفهان می شود.

کد خبر 360485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.