محسن ابوطالبی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از آنجایی که معاینه فنی نقشی اساسی در کاهش آلودگی هوا دارد هر فرد در جامعه باید خود را در قبال افزایش آلودگی هوا مسئول بداند؛ عملکرد موتور خودرو و میزان روغن سوزی خودرو اگر غیراستاندارد باشد، منجر به تشدید آلودگی هوا می شود و این دو در معاینه فنی بررسی می شود
این کارشناس حمل و نقل مباحث اقتصادی را در کم کاری مردم برای معاینه فنی خودروها موثر دانست و خاطرنشان کرد: از آنجایی که بسیاری رانندگان خودروهای فرسوده از وضعیت مالی مناسب برخوردار نیستند از مراجعه به مراکز معاینه فنی طفره می روند، زیرا هراس دارند در معاینه فنی آشکار شود خودرویشان نیاز به تعمیرات اساسی با هزینه سنگین دارد.
ابوطالبی اضافه کرد: هر چه خودرویی کیفیت پایینتری داشته باشد باید در بازه زمانی کوتاهتری به مراکز معاینه فنی مراجعه کند و در این زمینه اگر تسهیلاتی از سوی شهرداری در نظر گرفته شود، مردم برای مراجعه به این مراکز تشویق میشوند؛ همچنین با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای تعمیر خودروهایی که نیازمند بهبود فنی هستند، افراد کم درآمد از مراجعه به مراکز معاینه فنی هراس نخواهند داشت.
وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان تلاش خود را در زمینه ایجاد مراکز مکانیزه معاینه فنی انجام داده است، تصریح کرد: این تعداد مراکز معاینه فنی که در شهر مستقر هستند توانایی پاسخگویی نیاز شهروندان را ندارد و چنان چه در این مراکز صف طولانی به وجود بیاید نیاز است به تعدادشان افزوده شود.
این کارشناس ادامه داد: نقش پلیس نیز در کنترل بیشتر خودروها در داشتن برچسب معاینه فنی اهمیت بسیاری دارد، اما پلیس هم نمی تواند تک تک خودروها را کنترل کند، زیرا در این صورت به ترافیک شهری افزوده می شود، خوشبختانه اعمال مکانیزه جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی تاثیر مثبتی گذاشته است.
نظر شما