تمرینات قدرتی، بهترین ورزش برای سلامت قلب و عروق

بررسی‌های جدید محققان دانشگاه جورجیا نشان می‌دهد تمرینات ورزشی قدرتی بیشتر از فعالیت‌های هوازی (ایروبیک) نظیر پیاده‌روی و دوچرخه سواری بر سلامت قلب افراد تاثیرمی‌گذارد و بهترین ورزش برای سلامت قلب و عروق محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این تحقیق که بر روی چهار هزار فرد صورت گرفته است، نشان می‌دهد فعالیت‌های ایستا و ساکن نظیر تمرینات قدرتی در مقایسه با ورزش‌های هوازی، ارتباط شدیدتری با کاهش بیماری‌های قلبی عروقی دارد.

با این وجود محققان خاطرنشان می‌کنند که هر دو نوع ورزش، منافعی را برای سلامت افراد به همراه دارد و بهتر است افراد هر دو ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهند. به گفته انجمن قلب و عروق آمریکا (AHA)، این فعالیت‌ها برای بزرگسالان باید حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرین با شدت متوسط درهفته و یا ۷۵ دقیقه در هر هفته ورزش‌های هوازی با شدت زیاد و یا ترکیبی از این دو نوع باشد. همچنین بهتر است افراد در طول هفته فعالیت‌های ورزشی خود را زیادتر کنند.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند ورزش‌هایی مانند تمرینات کنترل وزن که قدرت ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهند، حداقل برای مدت دو روز در هفته انجام دهند. به گفته انجمن قلب و عروق آمریکا، مزایای این تمرینات بیشتر شامل حال افرادی می‌شود که میزان فعالیت‌های ورزشی خود را به ۳۰۰ دقیقه در هفته افزایش دهند.

موسسه‌های ملی بهداشت(NIH) ، به افراد سالمند توصیه می‌کند این چهار نوع فعالیت ورزشی را در برنامه روزانه خود قرار دهند:

- تمرینات استقامتی یا ورزش‌های هوازی و تمریناتی که باعث افزایش تنفس و ضربان قلب افراد می‌شود.

- تمرینات قدرت و یا مقاومت، تمرینات تقویت عضلات اصلی قسمت‌های فوقانی و تحتانی بدن و بهبود عملکرد آن‌ها

- تمرینات تعادلی به منظور کاهش خطر سقوط

- تمرینات انعطاف پذیری که باعث کشش بدن شده و محدوده حرکات فرد را افزایش می‌دهند.

به گفته کارشناسان فعالیت‌های هوازی شامل پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، شنا و انواع ورزش‌ها مانند گلف، تنیس و والیبال است.

تیم تحقیقاتی فاکتورهای خطرآفرین بیماری‌های قلبی و همچنین انواع ورزش‌های ساکن مانند بدنسازی و تمرینات پویا نظیر راه رفتن و دوچرخه سواری را مورد بررسی قرار دادند. پس از آن مولفه هایی مانند سن، جنسیت و سیگار کشیدن را در شرکت کنندگان ارزیابی کردند.

یافته‌های جدید نشان می‌دهد که هر دو نوع ورزش، فاکتورهای خطر آفرین برای ابتلا به بیماری‌های قلبی را حدود ۳۰ تا ۷۰ درصد کاهش داده و این تاثیر در میان افراد جوان و افرادی که فعالیت‌های ساکن نظیر تمرینات قدرتی را انجام می دهند، بیشتر است.

کد خبر 359159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.