جای خالی اخلاق در مناسبات اجتماعی احساس می‌شود

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: در شرایط فعلی اکثریت افراد جامعه به دنبال کسب منافع مادی هستند، این در حالی است که جای خالی اخلاق اسلامی در مناسبات اجتماعی احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، حجت الاسلام سیف‌الله یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان که در مسجد صدیقه طاهره(س) شهرضا برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع)، اظهار کرد: در این ایام در سراسر ایران اسلامی و در همه اجتماعات شیعان در سراسر جهان، مجالس عزاداری برای آن حضرت بر پا شده است و شیعیان به این وسیله، ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع)، نشان می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به آغاز امامت امام زمان(عج)، تصریح کرد: ایشان در مجالس عزاداری که برای پدر بزرگوارشان برگزار می‌شود حضور دارند، بنابراین سخنوان و واعظان باید در این مجالس فرهنگ مهدویت را تشریح و تبیین کنند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه مهمترین وظیفه شیعیان در دوران غیبت، پرهیز از محرمات و انجام واجبات و پایبندی به اخلاق اسلامی است، تأکید کرد: در شرایط فعلی اکثریت افراد جامعه به دنبال کسب منافع مادی هستند، این در حالی است که جای خالی اخلاق اسلامی در مناسبات اجتماعی احساس می‌شود.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه پایبندی به اخلاق اسلامی زمینه گرایش افراد به آیین اسلام را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) بیش از سایرین به اخلاق پایبند بودند و به تصریح قرآن مجید، همین مسئله باعث گرایش افراد به سوی ایشان بود.

وی تصریح کرد: افرادی که به خاطر مشکلات معیشتی و مسائل اقتصادی به همه مقدسات توهین می‌کند، از اخلاق اسلامی بهره‌ای نبرده‌اند و به همین دلیل، قابل اعتماد نیستند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به سالروز ازدواج حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه(س)، تأکید کرد: باید شیوه ازدواج بزرگان دین، الگویی برای مردم جامعه باشد تا از بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی بویژه در مسئله ازدواج، پیشگیری شود.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به آغاز هفته وحدت از ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الأول، یادآور شد: همه اقوام و مذاهب اسلامی از فرصت ایجاد شده در این هفته، برای افزایش وحدت و همبستگی و رفع اختلافات،  استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم همه مسلمانان را به برادری و اتحاد امر می‌کند، اظهار کرد: اگر کشورهای اسلامی به این دستور قرآنی عمل می‌کردند، به زیان یکدیگر اقدام نمی‌کردند، زیرا سود اینگونه اقدامات نصیب اسراییل و دیگر دشمنان جهان اسلام می‌شود.

امام جمعه شهرضا گفت: متأسفانه نفاق آتشی است که در جوامع اسلامی افتاده و همه ممالک اسلامی را به دشمنی با هم واداشته است.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به بعضی از رویدادهای منطقه خاورمیانه، تأکید کرد: پذیرش آتش‌بس از سوی رژیم اشتغالگر صهیونیستی، پیروزی جدیدی برای جبهه مقاومت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اسراییل غاصب تنها بخشی از خشم جهان اسلام را مشاهده کرد، این در حالی است که اگر روزی آتش خشم قوای مسلح و فرماندهی معظم کل قوا در ایران علیه اسراییل برانگیخته شد، ضربات مهلکی بر پیکر این رژیم جعلی وارد می‌شود.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه دشمن با اعمال تحریم‌ها و تهاجم فرهنگی از طریق فضای مجازی قصد دارد مردم را نسبت به انقلاب و اسلام ناامید کند، اظهار کرد: مردم ما به خاطر افزایش قیمت‌ها و کمی حقوق‌ها در مقابل آمریکا عقب نشینی نمی‌کنند، بلکه آنان صبر می‌کنند و به آینده امیدوار هستند.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه فرهنگ آمریکایی با استکبار و تحقیر دیگران پیوند خورده است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در مقابل اقدامات جنایتکارانه آمریکا و سایر مستکبران ایستادگی کرده است.

وی با اشاره به آغاز هفته کتاب وکتاب‌خوانی، تصریح کرد: سرانه پایین مطالعه در کشور یک معضل است، باید کتاب‌هایی با محتوای مناسب به صورت رایگان و در همه جا، در اختیار مردم قرار گیرد.

کد خبر 358750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.