تسهیل حضور تشکل‌ها در تمام فرایندهای برنامه‌ریزی لازم است

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه قرار نیست تشکل‌ها صرفا بازوی اجرایی دولت باشند، گفت: تلاش ما بر این است که در تمام فرآیندهای برنامه‌ریزی از حضور سمن‌ها استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اطهره نژادی عصر امروز ( سه شنبه) در اولین نشست از دومین دوره نشست‌های تخصصی آموزشی تشکل‌های اجتماعی زنان و خانواده ویژه استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از دولت یازدهم که در حوزه زنان و خانواده افتخار خدمت داشتیم تلاش کردیم مثلث ارتباطی دولت، جامعه مدنی و بخش خصوصی را با قوت شکل دهیم و در حوزه زنان و خانواده بتوانیم از ارتباطات و تعامل دولتی با هم، دولت و بخش خصوصی و دولت و تشکل‌ها استفاده کنیم و تلاش کردیم تا طبق گفته ریاست محترم جمهور امور مردم به مردم سپرده شود.

وی با اشاره به اینکه قرار نیست تشکل‌ها صرفا بازوی اجرایی دولت باشند، افزود: تلاش ما بر این است که در تمام فرآیندهای برنامه‌ریزی از حضور سمن‌ها استفاده شود.

نژادی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی بالا به پایین را رها کرده و برنامه‌ریزی مشارکتی را در دستور کار داریم، اظهار کرد: از سال ۹۳ تا ۹۵ بیش از هشت نشست منطقه‌ای در کشور برگزار شد و نمایندگان تشکل‌ها در این نشست ها حضور داشتند که موضوع اصلی آنها آموزش همکاری‌های تخصصی شبکه‌ای بود.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: یک هزار و 670 تشکل و سازمان مردم نهاد در حوزه زنان و خانواده در کل کشور وجود دارد که از این تعداد تنها ۶۵۰ تشکل در این حوزه فعال است.

نژادی در خصوص رویکرد جدید حمایت از تشکل‌ها از طرف معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: سیاست اصلی معاونت بر این شد که به معنای واقعی در جهت احیای فعالیت تشکل‌های زنان و خانواده حرکت کنیم و با تشکیل بانک اطلاعاتی داده ها در این حوزه فعالیتی ماندگار انجام دهیم همچنین بنابراین شد که معاونت از تک تک طرح ها حمایت نکند.

وی افزود: بنابر فعالیت شبکه‌ای تشکل‌ها تشکل‌ها بر اساس موضوع فعالیت شان طرح‌هایی که بر اساس دانش بدست آورده در حوزه تخصصی خود که با هم افزایی شکل گرفته و از محیط و منطقه خود احصا شده را به معاونت ارسال کرده و معاونت از چنین طرح هایی حمایت کند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در خصوص این نشست سه روزه که به میزبانی اصفهان برگزار شده است، گفت: موضوع این جلسات بر اساس نیازسنجی آموزشی از تشکل‌ها به دست آمد که آموزش در خصوص پروژه نویسی و جذب حمایت های مالی از درخواست های آموزشی تشکل ها بود و هر دوی این موضوعات را در این نشست سه روزه در اصفهان برای سه استان اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری توسط تسهیل‌گران منطقه ای و ملی برگزار می شود.

کد خبر 358531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.